Článek obsahuje zásadní spoilery příběhu.
Pokud jste si poslechli třetí díl Zing Podcastu, kde se s Davidem Rynešem bavíme o našem hodnocení a okolnostech recenzování hry The Last of Us Part II, pak si nejspíš pamatujete, že jsem zmiňoval můj rozhovor se scénáristkou Halley Gross a důvody, proč jsem se jej v době vydání hry rozhodl nepublikovat.
Právě v reakci na tuhle zmínku v podcastu jsem ale dostal celou řadu zpráv od mnohých z vás, že se nemáme nechat odpůrci hry odradit a rozhovor vydat alespoň dodatečně. Jelikož tento týden vyvrcholila také série oficiálních podcastů o obou hrách, rozhodl jsem se tyto dvě věci spojit.
Ve skutečnosti to byl rozhovor velmi krátký, protože se odehrál v řadě rozhovorů s dalšími médii a někteří novináři od konkurence si bezohledně „urvali“ více času, než měli. Já se ale rozhodl nepostupovat stejně (další novináři byli i za mnou v řadě) a proto jsem Halley položil vlastně jedinou, ale pro mne zásadní otázku, která mi tou dobu (čerstvě po prvním dohrání hry) rezonovala v hlavě:
Zing: Po dohrání hry jsem zůstal sedět jako v šoku, vyčerpaný všemi těmi nečekanými zvraty a emocemi. Od té doby ten zážitek stále zpracovávám a rozebírám, co jsem si z něj odnesl. Z vašeho pohledu, co je tou nejdůležitější myšlenkou v jádru hry, kterou jste chtěli hráčům po jejím dohrání předat?
Halley Gross: „Samozřejmě jedním z hlavních témat, které jsme chtěli náležitě prozkoumat, byl koloběh násilí. Ale co je také zároveň velmi důležité v této hře a vidíte to znovu a znovu s různými postavami, je… myšlenka vykoupení.
Ta myšlenka, že k němu může dojít v jakémkoliv okamžiku.
Jak víte, máme mnoho postav, které musí udělat místy velmi obtížná rozhodnutí nebo jsou jim dokonce vnucena někým jiným. A někdy tak udělají velmi destruktivní rozhodnutí, která napáchají ještě více škody. Někdy se nechají ovládnout strachem, někdy se nechají ovládnout svým egem, někdy se nechají ovládnout svým hněvem… ale všechny naše postavy mají příležitosti udělat lepší rozhodnutí, která by měla pozitivnější dopad.
Například Abby zabije Joela, viděli jsme, že strávila 4 roky jeho hledáním a touhou po „spravedlnosti“, 4 roky podobné posedlosti pomstou, jakou následně sledujeme u Ellie. Ale pak Abby dostane co chtěla, nebo co si alespoň myslela, že opravdu chce, že jí pomůže se cítit lépe… ale ono to nepomůže.
Jediný výsledek je, že jí zůstane ještě méně přátel a blízkých, než předtím a že se stane ještě osamělejší a smutnější, než předtím. Ještě více ztracená.
A je to pouze její starost o přátele a konkrétně o tyhle dvě děti, díky kterým začne dělat lepší rozhodnutí. Samozřejmě jsou to občas dva kroky vpřed a jeden krok vzad, nadále dělá chyby, její příběh je složitý a nemáme žádné „hrdiny“, ale Abby postupně dozrává svými zkušenostmi a nachází způsoby, jak dělat lepší volby.
A o tom hra je, o schopnosti najít a rozeznat příležitost změnit věci k lepšímu.
O tom, že ve skutečnosti není nikdy pozdě.
Nehledě na to, jak extrémně špatná rozhodnutí lidé udělali předtím, jak destruktivní cestou se vydali, co všechno díky tomu ztratili, včetně částí svého vlastního já… pořád mají příležitost růst, změnit se, vykoupit se, uzdravit se. Naše postavy během hry takovou příležitost na lepší život dostanou. Otázkou ovšem je, jak hluboko se mezitím propadly a zda jsou schopné se z toho ještě otřepat. A co to znamená, pokud se vám navzdory všemu něco takového povede.“
Poslechněte si to přímo od tvůrců
Pokud vás hra, její postavy, příběh a myšlenky zaujaly, můžete si VELMI podrobné povídání o tvorbě obou jejích dílů poslechnout přímo z úst tvůrců – spisovatelů, herců, designérů, grafiků, animátorů a dalších. Tuto možnost máte díky vynikajícímu oficiálnímu podcastu, který je velmi kvalitně moderovaný i sestříhaný na hudbu či dialogy ze hry. Kéž by všechny větší hry dostaly podobný doprovodný materiál, protože funguje jako perfektní nahlédnutí pod pokličku jejich tvorby.
Mimochodem doporučuji nastavit si na podcast odběr, protože je dobrá šance, že se zde časem bude rozebírat také HBO seriál na motivy hry.
Tahle hra určitě není ‚sranec‘, jak to někteří označili, ale taky to není úplnej masterpiece, jak to označili ti druzí – tedy aspoň podle mého názoru. Silná stránka je vizuální a technické zpracování. Příběh má svý trhliny, zejména z pohledu toho krutého a bezprecedentního světa. Ta ‚feministická a SJW‘ politika tam má silný podtón, ale to už bylo jasný, když měl Druckmann ten proslov, kde oslavoval Anitu Sarkeesian. Lidé jsou schopni to tolerovat.
Určitě to pobere dost ocenění kvůli svým nepopiratelným kvalitám, ale určitě v tom bude hrát roli i fakt, že to prezentuje ten správný progresivní příběh, to mi nikdo nevymluví.
SPOILER Nechápu jak někdo může chválit ten přiběh jen proto že šokoval smrti Joela to je jako chválit každou řadu walking dead protože v každé někdo umře XD celej ten příběh je nelogickej shit kterej pouze hraje na city a dělá z Abby tu dobrou která se pomstí a pak zjistí že to byla chyba a z Ellie dělají tu špatnou která se chce pomstít za každou cenu ale nakonec to neudělá a ten blbec co tu mluví o černobílém světě si raději zahraju zaklinače 3 nebo RDR2 kde naše volby mají smysl a význam a ne jako TLOU2 kde ti Cuckmann nájemné co postava musí udělat a nedá ti ani na výběr ( sračka roku pro mě co se příběhu týče vše ostatní je dokonalé v tě hře ale i Ghoust of tsushima má lepší příběh a nemusejí tam bejt namakané ženy a lesby nebo zombie a zabíjení těhotných aby šokoval
To je tak těžký při psaní příspěvku zmáčkout 2x tlačítko spoiler?
To je tak těžký přečíst první slovo v článku XDDD
Když poslouchám a čtu negativní názory na TLOU II a poté se soustředím na ty kdo tyto názory vynáší, často jde o naivní (to neberte jako výtku, ale konstatování bez soudu) jedince, kteří potřebují černobílý svět – je pro ně na první pohled pochopitelnější. Ve skutečnosti si tím ale zavírají dveře skutečnému porozumění: „Čím dřív si srovnáš představy s reálným světem, tím líp se budeš cejtit“. Pro ně je však buď jen dobro, nebo zlo (krásně je to patrné při prezentaci politických názorů, nebo historie kde se to absolutními soudy jen hemží – např. doba v ČR před rokem 89 a po roce 89.). V TLOU II tito hráči nejprve bytostně nenávidí Abby a poté, Ti co se ní sžijí naopak nenávidí Ellie… To je známka naprostého nepochopení a jisté druhy nevyzrálosti (opět prosím neurážejte se), kdy dle mého soudu jsou tito hráči, právě skrze tuto šablonu velmi snadno manipulovatelní (viz manipulace mainstreamem: smutný příklad je z roku 2003 kdy Powell pronesl, že „Irák lže o zbraních hromadného ničení a skrývá důkazy“ Toto bylo ihned prezentováno mainstreamem (CNN, ČT) JAKO FAKT a velká část veřejnosti měla svého nepřítele: Husajna a svého hrdinu: USA… Dobře si pamatuji když jsem tehdy upozorňoval, že je to nesmysl jak se na mne mnozí dívali jak na vraha. A dnes je to pro změnu: Putin (nebo Rusko jako celek), Trump, (btw volil bych Sanderse), Čína (zde upozorňuji, že bez takřka zájmu našich médii Pompeo min. týden pronesl, že USA defacto vstupuje s Čínou do Studené války) a z naší země: Babiš, Kalousek, Okamura, Bartoš…) Ale zpět ke hře, která odvádí ve své profesi mnohem lepší práci než kdejaký politik: Přitom právě TLOU II ukazuje, že DOBRO a ZLO je subjektivní pohled na konkrétní skutečnost, kdy motivy postav jsou často shodné. A pokud jedna postava svoji pomstu dotáhne takřka do konce a druhá postava je schopna odpuštění – je to přirozené a opět nelze vynášet nad tím soud. Po dohrání jsem si uvědomil, že jak Ellie tak Abby jsou skvělé charaktery, které vyčnívají svoji schopnosti přežít a nedokáži si mezi nimi vybrat – byla by to pro mne Sophiina volba. V závěrečném souboji bych, ale nechal právě na hráči zda-li by Ellie Abby utopila nebo ne. To že hra rozhodla za mne bylo vlastně pro mne úlevou. I když mne teď napadla ještě drsnější varianta: nechat Abby žít, ale jako Ellie zabít LEV. To by byla skutečná pomsta. A tak je pro mne je scénář TLOU II nejen jeden z nejlepších v herním průmyslu, ale vůbec jaký jsem zatím kdy četl, nebo viděl ve filmu, seriálu.
Osobně jsem si Abby během hraní hodně oblibil i když se mi za ní původně vůbec nechtělo hrát. Nakonec jsem to měl podobné, že bych si mezi Ellie a Abby nedokázal vybrat a jejich vzájemné „boss fighty“ mi dělaly problémy, protože to byly postavy, kterým jsem prostě nechtěl ublížit. V Part 3 bych si s radostí dal nějaký příběh Abby s Levem, ale něco mi říká, že Naughty Dog se teď po tom šíleném kolotoči, co se kolem hry roztočil, vrhnou spíš na nějakou novou značku.
LOL, na to nepotřebuju lacinej příběh, abych věděl, že nic není černobílý…Tvůj názor zase klasicky tuna textu o ničem.
(Díky redakci za editaci toho hrozného slova, které jsem napsal místo slova „o ničem“, svět je hned krásnější místo)
AŽ NA TO ŽE LIDI NEKRITIZUJÍ TÉMA PŘÍBĚHU ALE VŠECHNO TO CO TAM LOGICKY NEDÁVÁ SMYSL
Mě by docela zajímalo, co odpůrci příběhu TLOU part 2 považují za tak nelogického? Ono je sice pravda, že postavy se ve hře řídí mnohem více emocemi než logikou. Lidé ale nejsou Vulkánci aby se řídili jen logikou. Taky mi připadá, že hráči měli od hry šíleně přehnaná očekávání a o to větší bylo i jejich zklamání. Já jsem si hru užil jako dlouho žádnou jinou.
Napiš co konkrétně nedává smysl.
! SPOILERY ! ! SPOILERY ! ! SPOILERY ! ! SPOILERY ! ! SPOILERY !
Spousta nelogičnosti a luck faktoru –
Naprosto šílené množství plot armoru kdy Tommy přežije headshot zezadu a jen přijde o oko zatímco Jessy to dostane do tváře což je mnohem uvěřitelnější přežití.
Headshot kladivem který by způsobil minimálně otřes mozku. Ellie která se nabodne na strom a vyteče z ní několik litrů krve a přežije to (vím že si to pak ošetřila)
Debilita v podobě těhotné ženy která je nejen medička, ale taky chirug , kterou pošlou doslova do války. A nakonec před svou smrtí tato těhotná žena ani nezmíní že je těhotná aby například bránila svoje dítě.
Joelova smrt je tak neskutečně lucky/unlucky moment že bych blil. Zrovna ve chvíli kdy Abby dorazí do Jacksonu musí Joel na hlídku, zrovna když je sněhová bouře, zrovna když je v okolí zombie horda, zrovna na Joela narazí Abby, zrovna v situaci kdy s ní musí Joel a Tommy spolupracovat, zrovna v tu chvíly nemůžou jet na KONÍCH do Jacksonu, protože zombie jsou asi rychlejší nebo co, zrovna tohohle Joela Abby hledala a zrovna v tuhle chvíli ji Owen probudil a zrovna v tenhle moment se Tommy a Joel chovají jako by nebyla žádná apokalypsa když pozvou Vlky do Jacksonu přičemž v prvním díle okamžitě na Ellie s Joelem začaly mířit když se přiblížily.
Stupidní nápad nechat Ellie a Tommyho žít po té co viděly jak Abby zmasakrovala Joela -> jediní svědci a oni je nechaly žít…….. nehledě na to Ellie celou dobu tam řve jak jí zabije atd
Jediná Ellie a její banda jde na revenge story a nikdo jiný což pravděpodobně znamená že Joel si neudělal prakticky žádné kamarády za 4 roky v Jacksonu.
Ellie je tak blbá že si zakroužkuje na své mapě svůj hideout odkud vedla všechny svoje útoky a pak ji ještě nechá na místě činu kde ji najde Abby.
Ellie za celou hru zabije stovky lidí na tisíc různých způsobů, ale z Nory která víceméně ještě „plivne“ na Joela když ji Ellie vyslýchá má ptsd.
Tommy má nekonečno munice když si hraje na snipera a ve chvíli kdy je 3 metry od Abby nemá žádnou a musí jít na boj z blízka. A nebýt Yary, která se teleportuje k nim, která je mimochodem čerstvě po amputaci ruky, Tommy prohraje.
Tommy se rozhodne vyrazit na cestu ještě před Ellie a myslí si že Maria Ellie zastaví – přičemž noc předtím to byla Ellie kdo chtěl jít, ale Tommy ne – proč nevzal Ellie sebou fakt nechápu když za ty roky Ellie moc dobře znal
Abby a její svaly – posilka by jí fakt nestačila aby dostala takový bicáky, musela by jíst striktní stravu a spoustu doplňků stravy. Několikrát denně což v době apokalypsy je dost nereálné. Vždyť ty její pracky nemají ani reálné kulturistky v současné době.
Dina když zachraňuje Ellie v té škole po té co jim mina odpálí koníka tak si stoupne na sklo a střílí prakticky pod sebe a ten pablb kterého se snaží zabít ji pak začne škrtit místo toho aby ji střelil jednu mezi oči – jak blbej musí člověk být aby něco takového udělal.
Joel když říká Ellie pravdu o konci prvního dílu jí vůbec neřekne o tom jak ho Fireflies poslaly pryč prakticky bez ničeho a o tom že si s ní nemohl ani promluvit, o tom jak ho nenechaly ani Ellie oživit po tom co se tam topily v tom autobuse.
NEHLEDĚ NA TO že lék by nic dobrého nepřinesl, jediné co by způsobil by bylo to že Fireflies by z něj udělaly páku na své nepřátele a ostatní lidi. A i kdyby ho vynalezly a chtěly léčit byl by už k ničemu protože letecká/automobilová doprava už je tak trochu mimo provoz takže není jak „vyléčit“ ameriku natož svět. Navíc valná většina lidí stejně umře na to že ho zombie roztrhají a ne na to že si jen kousnou.
Postavy se teleportují z místa na místo jako by v divočině nehrozilo žádné nebezpečí zatímco v prvním díle to trvalo celou hru dojít z jedné strany ameriky na druhou. Nehledě na to že po fightu s Abby v divadle jsou všichni totálně rozmlácení a krvácejí ze všech možný otvorů se nějak dostanou do Jacksonu bez koně a přežijí to + Dina po tom všem porodí zdravé dítě
VÝVOJ vztahu Ellie a Diny nám není prakticky vůbec ukázán a je ve hře jen proto aby měla Ellie ztratit něco dalšího na konci.
Při závěrečném boss fightu s Abby dostane Ellie 2 flashbacky po sobě – jeden jak je Joel zabit a druhý jak je happy a nechá Abby jít – ženu kvůli které o všechno přišla, zabila stovky lidí jen proto že začala v ten moment litovat a já se ptám, co když ji týden napadne myšlenka že to byla chyba a půjde zase Abby hledat ?
Rack
Kdo chce psa bít ,hůl si vždy najde.
Milionový prodeje a recenze po celém světě mluví samo za sebe.Zkus si hraní více užívat a nehledej jenom negativa,budeš pak u hraní šťastnější . Je to hra a ne reálný život,tak se snaž tak přemýšlet.
Když mě hra štve už od začátku co si mám užívat ? Člověk se tady mě zeptal s čím mám problém. Já se tady docela obsáhle rozepsal a ty mě tady napíšeš tohle místo toho abys mi vyvrátil argumenty. Ale to mě nepřekvapuje protože vy kterým se hra líbí jedete jen na emocionální zážitek
Tommy přežije headshot zezadu
– zrovna střelná zranění jsou nevyzpytatelné, kdy můžeš přežít průstřel hlavy (pokud není zasažen mozeček) a naopak tě zabije průstřel končetiny (šok po zranění puškovou municí – např. debaty o hydrostatickém šoku).
Ellie která se nabodne na strom
– rovnal jsem si sám zlomenou kost v ruce málem jsem omdlel ale pak v pohodě podle mne to tam je aby byl závěrečný souboj vyrovnanější, vždyt Abby byla úplně na sr*čky.
Debilita v podobě těhotné ženy která je nejen medička, ale taky chirug… A nakonec před svou smrtí tato těhotná žena ani nezmíní že je těhotná aby například bránila svoje dítě.
– právě proto že je medička a těch je málo, vždyť se to tam i řeší. Tak neměla moc prostoru začít vysvětlovat svůj zdravotní stav.
Joelova smrt je tak neskutečně lucky/unlucky moment že bych blil. Zrovna ve chvíli kdy Abby dorazí do Jacksonu musí Joel na hlídku, zrovna když je sněhová bouře, …
– to je pravě skvěle napsané jak Joel sám padne do rukou Abby a ještě ji předtím zachrání, mne z této scény dost mrazilo a patří k nejlepším ve hře.
– jeli do nejbližšího úkrytu.
– Jen jim řekli že se mohou stavit pro pár zásob. Jackson v prvním díle takto rozvinutý neexistuje.
Stupidní nápad nechat Ellie a Tommyho žít po té co viděly jak Abby zmasakrovala Joela -> jediní svědci a oni je nechaly žít…….. nehledě na to Ellie celou dobu tam řve jak jí zabije atd.
– zrovna toto je ve hře opět vysvětleno a naopak tím je scéna působivá a je velmi dobrý nápad, že při pohledu z Ellie neslyšíš jak se domlouvají zdali ji zabijí nebo ne.
jediná Ellie a její banda jde na revenge story a nikdo jiný což pravděpodobně znamená že Joel si neudělal prakticky žádné kamarády za 4 roky v Jacksonu.
– co je toto za argument, opět je ve hře jasně řečeno, že mají omezené lidské zdroje.
Ellie je tak blbá že si zakroužkuje na své mapě svůj hideout odkud vedla všechny svoje útoky a pak ji ještě nechá na místě činu kde ji najde Abby.
– nevidím na tom nic nelogického – vždyť si zapisuje do mapy průběžně kdy díky tomu hráč = Ellie se lépe orientuje v úkolech…
– mapu nikde dobrovolně nenechala, prostě ji vlivem okolnosti zapomněla.
Tommy má nekonečno munice když si hraje na snipera…
– tak se rozhodne ji na blízko udeřit pažbou (do 7 metrů je nebezpečnější nůž než střelná zbraň), opět mne to nepřišlo zvláštní.
– Argument s YARI chápu a je to zvláštní, ale mohla ji sledovat, vždyť je to přední dovednost frakce.
Tommy se rozhodne vyrazit na cestu ještě před Ellie a myslí si že Maria Ellie zastaví – přičemž noc předtím to byla Ellie kdo chtěl jít, ale Tommy ne – proč nevzal Ellie sebou fakt nechápu když za ty roky Ellie moc dobře znal
– tak to si nedával pozor, opět je to jasně vysvětleno.
Abby a její svaly
– ty vole když tam posilovnu mají, stačí bouchat jednou za dva dny a nežrat sr*čky. Dokonce řekne kolik utáhla na jednu ruku.
Dina když zachraňuje Ellie v té škole po té co jim mina odpálí koníka tak si stoupne na sklo…
– opět skvělá scéna a řešíš promiň pí*ovinu.
Joel když říká Ellie pravdu o konci prvního dílu jí vůbec neřekne o tom jak ho Fireflies poslaly pryč prakticky bez ničeho a o tom že si s ní nemohl ani promluvit, o tom jak ho nenechaly ani Ellie oživit po tom co se tam topily v tom autobuse.
NEHLEDĚ NA TO že lék by nic dobrého nepřinesl, jediné co by způsobil by bylo to že Fireflies by z něj udělaly páku na své nepřátele a ostatní lidi.
– a co to mění na jeho rozhodnutí? Lék by nic dobrého nepřinesl, třeba ne třeba ano. V čem je problém? Ty spekuluješ.
Postavy se teleportují z místa na místo jako by v divočině nehrozilo žádné nebezpečí zatímco v prvním díle to trvalo celou hru dojít z jedné strany ameriky na druhou. Nehledě na to že po fightu s Abby v divadle jsou všichni totálně rozmlácení a krvácejí ze všech možný otvorů se nějak dostanou do Jacksonu bez koně a přežijí to + Dina po tom všem porodí zdravé dítě.
– nikde není dáno jak dlouho cesta trvala, přirozeně, že to nebylo ihned. Děj se odehrává v rámci několik i let.
Při závěrečném boss fightu s Abby dostane Ellie 2 flashbacky po sobě – jeden jak je Joel zabit a druhý jak je happy a nechá Abby jít – ženu kvůli které o všechno přišla, zabila stovky lidí jen proto že začala v ten moment litovat a já se ptám, co když ji týden napadne myšlenka že to byla chyba a půjde zase Abby hledat ?
– stovky lidí? Ale kde že, pokud hraješ na nejtěžší obtížnost snažíš se boji vyhýbat, to Ty jako hráč si zabil stovky lidí. V závěru je právě ta katarze.
Závěr: Vyjma jednoho postřehu jsi nenapsal nic co bych vnímal jako přešlap, nebo berličku a již vůbec ne jako nelogičnost. Naopak mnohé dobré rozhodnutí negativně kritizuješ – pro mne zcela nesmyslně. Ale je to Tvé právo. P.s.: kdyby jsi mne napsal Tvých 10 nejoblíbenějších filmů, dokázal bych je tímto způsobem také kritizovat.
Máš můj obdiv že jsi to všechno vypsal, mě už tohle popravdě nebaví neustále vysvětlovat, lidi si to mají zahrát a ně koukat jak někdo hraje a ještě z toho kafrá blbosti.
Ve hře je všechno vysvětlený, plus tělo Abby je vymodelované podle nějaké sportovkyně, už nevím jméno ale koho to zajímá tak si to za minutu vygooglí, podle mě ale její vzhled není vybrán náhodně nebo z nějakých SJW důvodů, ale aby naopak z počátku podpořili o to víc odpor hráče k ní, když hraje za Ellie a taky aby víc podtrhli následně závěr, kdy jde vidět jak je zbídačená.. Hráč tak dostane jasně signál, že tam nebyla jen pár dnů a neužívala si jen sluníčka na nějaké farmě.
další nelogičnost a hloupost je, že jsou ve hře „zombie“, to jsi zcela vynechal /s
Představ si, kdyby se ta hra odehrávala třeba na území CŘ, čím by ty enemáky střílela, uff, ještě, že se to odehrává v USA, kde jsou náboje v každém obchodě a domácnosti v šuplíku. /s
Na co si hrajes? Ta hra je sra+ka kvuli tomu, ze je to proste nudny s nezajimavym pribehem a nesympatickyma postavama. Lgbt propaganda tomu taky nepomaha.
Špatně, lgbt propaganda je tam jen okrajově, ale jinak je příběh zajímavej, ale špatně zpracovanej. Jinak s těma postavama souhlasím. A spíš bych to nazval pokus o svatý grál, který absolutně zklamal
„Absolutně zklamal“…
Mimořádně vysoká hodnocení po celém světě.
Rekordní prodeje.
Velmi pravděpodobný kandidát na mnohonásobnou hru roku.
…asi bych to přeformuloval na „řadě lidí z různých důvodů nesedl“.
Promiň, ale recenze kritiků už hodně dlouho nikdo nebere vážně, nebo snad ten super easy režim co je ve hře, který tě udělá neviditelný když si lehneš je pro koho ? Předpokládám že jsi viděl toho recenzenta co nebyl schopen projít 2 level v D Eternal, nebo toho člověka co řekl že v remaku Spongeboba jsou těžké puzzly.
Metascore se usadil na 5,6 po tom co se tuna 0 a 10 vymazala protože byly odeslány z jednoho účtu
A vážně tady vytahuješ prodeje ? Nejvýdělečnější filmy jsou dneska Avengers a Rychle a zběsile a neznám nikoho kdo by je označil za nějaký skvost.
Call of Duty už je řadu let nejprodávanější značka. 8 série Game of Thrones je taky nejvýdělečnější a není prakticky nikdo komu by se líbila.
Nepochybuji že to bude hra roku roku když to pobralo jen samý desítky od oficiálních kritiků. BAFTA awards to vyhraje na 100%, ale to jsou ocenění na objednávku.
To je docela černobílé vidění světa, ale asi i proto se ti ani hra samotná nelíbí.
Jaké černobílé vidění světa ? Recenze velkých kritiků už dlouhou dobu jsou naprosto mimo oproti běžným konzumentům a to je fakt, který nemůžeš popřít.
Tenhle tvůj „fakt“ s klidem popřu.
Je hezkých pár milionů lidí, kteří si zrovna TLOU2 chválí stejně, jako recenzenti.
A pak jsou chytrolíni jako ty, kteří ignorují čísla i důkazy a melou si svou.
Rack: to nemá cenu, i kdybys to celý napsal na několik stránek textu, tak lidi, co to mají rádi, stejně řeknou, že je to masterpiece Holt někdo nepotřebuje moc a stačí mu, že to z něho ždíme emoce , což je nejlehčí věc, která se dá v příběhu udělat (dá se udělat i kvalitně, ale tohle rozhodně nebyl ten příklad) a lidi kvůli tomu tomu lehce zapomínají na chyby. Čest vyjímkám.
Rekordní prodeje neznamenají kvalitní hru a hodnocení od finiálních kritiků, kteří pravidelně nadhodnocují určité hry jsou taky v dnešní době docela irelevantní. Plus nesmíme zapomínat na někdy až nesmyslná embarga u recenzí.
TLOU2 za mě skvělá hra, kterou jsem si užil 9/10. GoT závěr super, seriál jsem si užil. To že se u tak sledovaných her/seriálů objeví i hlasitá kritika je jasné. Lidi co si to užili nemají potřebu chodit na fóra a vypisovat jak to bylo super. Jednoduše proto, že jsou spokojeni. Naopak lidé s negativním hodnocením/zážitkem potřebují ventil a na fórech vypisují. No a protože těch spokojených lidí ja majorita, tak se pak pak člověk s negativním hodnocením diví, že jeho názor se setkává s nesouhlasem.
Mimochodem největší trapnost co může od hráče/diváka vzejít je „petice“ za změnu konce, ať už u TLOU2 nebo GoT. Absolutně nechápu, kde se v lidech bere drzost požadovat po AUTORECH změnu.
GoT závěr super? To jako vážně? No ale vzhledem k hodnocení TLOU2 se tomu nedivím
Ať už si o TLOU 2 můžeme myslet cokoliv, tak zrovna LGBT propaganda to opravdu není (nebo ve velice omezené míře, až skoro vůbec).
každý má právo na názor, takže díky a dávám mínus
Jiří Neuberg: Ty jsi mi tedy pěkný chytrolínek. Taková psychoanalýza na základě hry, to je na Nobelovku.
Hold lidem co hrál i jen 1 nebo 2 příběhy o pomstě se ten příběh musí líbit já jich hrál asi 10 a tenhle byl nejhorší grafika hudba atd super ale u mě je vždy důležitější příběh a nejsem ovce aby se mi líbil příběh TLOU2 když GOW , Rdr2 , AC2 , i call of duty MW serie má lepší příběh o pomstě než tohle raději půjdu znovu zabít makarova
Příběh Last Of Us 2 je otřes a totální hloupost. Po dohrání jsem si musel zlepšit náladu znovurozehráním Red Dead 2 a Last of Us 1. To jsou masterpiece hry, nejen díky příběhu.
Martin
To opravdu srovnáváš příběh Tlou2 s Gow ? Gow je super hra o tom žádná ale osobně si myslím ze příběh má daleko lepší Tlou2 ale každému se líbí něco jiného , to jasný a chápu to ale přirovnávat někoho k ovci je trosku mimo.
Jo protože GOW je příběh o pomstě jako TLOU2 takže to můžu porovnávat jak chci protože Kratos přijde o rodinu vlastníma rukama a celá trilogie je o pomstě a 4 je o jeho novém životě a ten příběh je mnohem lepší a líp zpracovanej než TLOU2 plus nemá nudné postavy jako je Jessie Dinna a dalších x lidi jejich jména už ani nevím celá skupina Abby tak si pamatuju jen Noru XD to mluví za vše
souhlasím, masterpiece, nemam co bych vytknul zaroven nerozumim „haterum“ co sem tak cetl a pod… ohledne konce, jakoze get a life bois its just a game a fuckin great one
Přesně tak jsem se cítil po dohrání i já, nehledě na několikrát husí kůži po těle a slzy v očích,asi jsem měkota ,pro mě opravdu jedna z nejlepších her co jsem hrál,když uvážím že jsem začínal na sega master systém ,tak si myslím že mám odehráno dost
Já jsem začínal na Sega MegaDrive a nahráno mám taky strašně moc.
Last of Us 2 je bezkonkurenční hra. Grafika nejhezčí jakou jsem kdy viděl. Nádherná hudba. Zábavný souboje s nadčasovou umělou inteligencí. Luxusní atmosféra, dlouhá herní doba a příběh na kterej jenom tak nezapomeneš. Tohle jsou všechno vlastnosti který TLOU 2 má a to bych ještě mohl pokračovat.
Myslím že na Game Awards Naughty Dog uvidíme.. a ne jednou.
Myslíš tuhle nadčasovou umělou inteligenci ? https://www.youtube.com/watch?v=r7tuSfJJ90U
Prostě je ta hra sranec no
Masterpiece!