Microsoft už delší dobu pracuje na projektu xCloud, díky kterému si budeme moct zahrát hry na jakémkoli zařízení, aniž bychom museli řešit jeho výkon. A právě dnes oznámil, že na mobilních zařízeních (zatím pouze na těch s operačním systémem Android) se oficiálního spuštění dočkáme už 15. září. Služba bude nejprve dostupná ve 22 zemích, mezi které patří i Česko a Slovensko, a na mobilech si díky Xbox Game Pass Ultimate zahrajeme více než stovku titulů. Zatím se zmiňují hry Minecraft Dungeons, Destiny 2, Grounded, Tell Me Why, Gears 5 a Yakuza: Kiwami. Další tituly budou oznámeny s tím, jak se bude přibližovat datum vydání.
Samozřejmě nemusíte hrát jen na mobilu, všechno se týká i PC a Xboxu. Zařízení navíc můžete střídat, všude budete mít úplně stejný profil, seznam přátel, achievementy a samozřejmě i savy. V klidu tak můžete rozehrát hru na PC a pokračovat na mobilu. Stejné je to pak s multiplayerem, můžete hrát třeba na mobilu v online kooperaci s vaším kamarádem na Xboxu. Volba platformy je tedy na vás. xCloud bude dostupný v rámci zmiňovaného Game Passu Ultimate, což však nic nemění na ceně tohoto předplatného. První měsíc je za 26 korun a následně za 339 Kč měsíčně. Game Pass Ultimate pak kromě xCloudu a klasického Game Passu zahrnuje i službu Xbox Live Gold.
Dále jsme se dozvěděli, že Microsoft ve spolupráci se společnostmi Razer, PowerA, 8BitDo a Nacon připravuje úplně nové doplňky speciálně navržené pro cloudové hraní. Dočkáme se například ovladačů, které jsou upravené tak, aby se vám vlezly do batohu, anebo takových, které půjdou rozdělit na dvě poloviny a připevnit na strany vašeho telefonu, což samozřejmě silně připomíná Nintendo Switch. Nebudete ale omezeni jen na ovladače od Microsoftu a jeho partnerů, můžete použít i DualShock 4 od Sony.
Nakonec ještě dodám, že další novinky bychom se měli dozvědět na zítřejším streamu Samsung Unpacked, který začne v 16:00 našeho času.
You'll be able to play over 100 great games on your Android mobile device from the cloud (Beta) with @XboxGamePass Ultimate. Available September 15th in select markets. https://t.co/1uo77AwZCi pic.twitter.com/BFcJzGmqHP
— Xbox (@Xbox) August 4, 2020
Nejdriv jsem zajasal, ze si zahraji hry z xboxu a PC, ale pak jsem zacal premyslet co vlastne zajimaveho, co neni na PS4 bych si zahral a nic me uprimne nenazujalo. Nepisu to jako provokaci. Rad si prectu nejake tipy.
Bravo Microsofte, to je přesně to co každej potenciální majitel nové konzole chce, hrát na mobilu. Nejsem blázen abych si takhle kazil zážitek z her.
Docela se bojím, že to bude mít lagy, což u mě PS NOW měl a to mám 50 Mb/s net
Hrát hru u okna bokem asi musí být hodně velký zážitek
Šup co nejdříve na IOS. Takhle má vypadat start, a ne jak Stádie která tu do teď není.
Kdo ale ví, jestli Apple povolí. V minulosti s tím bylo spoustu problémů a Apple do dnes nepovoluje ostatním aplikacím nabízet alternativy k některým jejich službám. Viz. Steam Link, kterému to trvalo snad rok.
Na druhou stranu se ale Apple s Valve minulý rok spojily ve vývoji AR headsetu, takže možná, že je k nějaké změně dotlačí.
To není o tom, že „cenzuruje konkurenci“, ale spíše o to, že všichni velké společnosti odmítají platit poplatky (30% z částky) a většinou se to snaží obejít tak, že dají link vedoucí na jejich stránky kde si to máš zaplatit (což je proti podmínkám, které odsouhlasí při vytvoření developer účtu). Aby aplikace byla bez problému přijata, tak se musí i bez předplatného nějak fungovat, popřípadě je nutné, aby se předplatné dalo koupit přímo v aplikaci (zrovna nedávno byl hrozný problém s jedním mail klientem, kdy aplikace nenabízela předplatné a bez předplatného nedělala nic, ale Apple byl za toho zlého…). Zrovna Steam to měl taky tak, že odmítal povolit předplacení v aplikaci a aktivně nabádal uživatele ať jdou na jeho stránku si to předplatit…
Aha, tak to se přiznám, že zase tak hluboko do toho nevidím. Nicméně ale píšeš
To mě trošku mate, protože to takhle, mám pocit, dělá třeba HBO GO a v pohodě jsou pořád na AppStoru. A jsou pak další případy, kdy tomu pořád moc nerozumím. Třeba ten Steam Link. Sloužit měl vždycky jenom jako remote access aplikace, kterých je AppStore plný, ale z nějakého důvodu se to Applu nelíbilo. Co jsem těď rychle četl, tak je teorie, že se jim nelíbilo, že bys teoreticky mohl přes Big Picture režim nakupovat hry, ale nakupovat můžeš co chceš přes jakoukoliv remote access aplikaci. Takže to mi hlava trochu nebere.
Možná že tohle je i důvod, proč se ve Steam aplikaci nedají nakupovat hry? Pak by mě ale zajímalo, proč můžeš nakupovat přes bazar, Aliexpress a podobné obchody. Mimochodem Aliexpres nabízí k nákupu i erotické hračky a různé nacistické symboly a podobné blbosti, takže proč tohle na AppStoru může být?
Teď jsem trochu tahal ze spoustu míst, ale snažím se tím jenom dokázat, že né vždycky je Apple fér, při povolování aplikací na AppStoru.
Jako jo, někdy se stane že Apple praktikuje dvojí metr (ale vesměs je to cca konzistentní a sem tam je to hodně o tom jak moc daná společnost brečí jak to není fér). Přiznám se, že sám ty guidelines až tak neznám, spíše mam přehled co je ještě v pohodě a co ne, ale ne do detailu. A hlavně s ohledem na poslední „ubrečený děcka“ (beru ty firmy tak, protože třeba Spotify je jeden z nejhlasitějších a dokonce podal několik podnětů pro antimonopolní úřady v EU..), tak Apple reagoval více otevřeným přístupem a v červnu na konferenci dal více možností vývojářům „diskutovat“ o jednotlivých podmínkách, takže se alespoň trochu snaží reagovat… Vim, že hodně zním jako „iOvce“, jako jooo, od Applu mam vše, ale zase mi přijde trochu ubohé, že při vytvoření aplikace souhlasí s podmínkami a pak když si vytvoří jméno, tak začnou brečet + mi 30% přijde ještě docela fér, když vezmu v potaz, co Apple poskytuje „v ceně“.
Googloval jsem si to ohledně Steamu co se jim nelíbilo a podle vše jako důvod bylo něco ve stylu „kolize obchodního modelu“, což odkazuje na to, že prvotně ta aplikace fungovala jako mirror Steamu na počítači a měl jsi tím pádem přístup k Steam storu, kde jsi skrze něj mohl nakupovat (aplikaci jsem nepoužíval, ale nějaké asi možné vysvětlení jsem to takhle pochopil – viz: https://appleinsider.com/articles/18/05/24/apple-rejects-steam-link-app-from-app-store-cites-breach-of-guidelines , https://www.theverge.com/2018/5/24/17392470/apple-rejects-valve-steam-link-app-store-ios-game-steaming) – je to čistě spekulace, protože Apple se k tomuto případu nevyjádřil. (ups, až teď jsem si přečetl že jsi to taky hledal :D, nevadí…).
HA, podařilo se mi najít blíže rozepsané typy aplikací, takže ti dokážu odpověď na ty „obchody“, do čehož spadají aplikace jako bazos, Amazon, Aliexpress, Ebay, Alza… v podstatě se jedná o aplikace „Free with physical goods and services“. Kdy se jedná o aplikace zdarma, a provozovatel profituje na prodeji fyzického zboží – z této kategorie má Apple 0% zisku. Je to více rozepsané v následujícím linku (byl to docela oser najít ): https://www.apple.com/ios/app-store/principles-practices/.
Ohledně „+18“ obsahu máš pravdu ten je striktně proti Apple politice (snaží se být family friendly) + většinou žaloby schytá Apple (příklad developer by si na store dal +18 aplikaci, stáhlo by si ji dítě u rodiče, kde je nastaven věk +18 a mohl by za to zase Apple, takže bych řekl že si spíše hlídají zadek…). Ale opět platí, že to co prodává obchod a Apple z toho nemá nic a je pouze distributor aplikace, tak mu je asi úplně jedno co tam je, protože se to asi moc nedá spojit s jeho obrazem, ale nevím jak přesně to bude.
Děkuji za vysvětlení!
Nicméně pešek https://reddit.com/r/apple/comments/i4g1bp/microsoft_ends_tests_with_xcloud_gaming_platform/
Reddit odkazuje na článek: https://9to5mac.com/2020/08/05/microsoft-ends-tests-with-xcloud-gaming-platform/ (zajímavé, že jsem si ho na té stránce včera nevšiml ) a je to tam I hezky vysvětlené, že to co MS nevyřešil je to, že stejně jako v případě původního Steam Linku slouží jejich řešení jako přístup k jinému „App storu“ což je pro Apple nene… Steam to právě přepracoval, že aplikacespadla do kategorie „Reader“ čili jenom konzument obsahu.
Upřímně se o MS platformu nezajímává (sem tam musím nuceně využít Widle), takže nedokáži posoudit jak moc je MS líný přepracovat iOS verzi. Ale pokud by to udělal že bude možné hrát hry z aktuální nabídky GamePassu / xCloudu, tak by s tím Apple neměl problém, ale pokud se nepletu, tak xCloud slouží i jako store (nějak jako Stadia od Googlu), kde můžeš koupit jednotlivé tituly (tedy v článku jsem nenašel nic o tom, jenom že to je předplatné, tak nevím přesně).
Kdyby MS chtěl, tak to přepracuje, peněz má dost (když se spekuluje že chce koupit TikTok za 30 miliard USD), ale na druhou stranu nebude asi Apple platforma jejich cílovka…
Chcachááá a je to tu revoluce pro mobily joooo princezno,majstre to už je moc xbox sa rozhodel že rozseká herní scénu na kúsky a darí sa mu to sakra jooooooo!!!