První díl série System Shock od takových jmen, jako je Doug Church a Warren Spector, se nesmazatelně zapsal do análů videoherního průmyslu, a to i přesto, že z větší obliby se povětšinou těší jeho pokračování z roku 1999.
I proto se studio Nightdive rozhodlo, že tento původní titul předělá do nového enginu, což kvitovali i fanoušci, jelikož se projektu na Kickstarteru podařilo vybrat 1 350 700 amerických dolarů.
A vypadá to, že tyto peníze budou na hře skutečně znát, jelikož společnost vydala dvě nová videa, kdy první z nich v plné parádě představuje systém oddělování končetin od vašich nepřátel, což je doprovázeno šťavnatými gore efekty.
Svého představení se ovšem dočkal i předělaný kyberprostor, jenž ve hře zastupoval surreálné prostředí uvnitř počítače, kdy původní verze svou estetikou může na někoho působit už velice staře (podobně jako třeba první filmový Tron).
Proto se tvůrci toto prostředí rozhodli řádně aktualizovat, kdy místní úrovně nabízí zářivé barvy neonů, přičemž je hratelnost o poznání více akčnější a samozřejmě plynulejší.
Vydání plné verze stále nemá bohužel datum vydání (zřejmě se ale ještě stále počítá s letošním rokem), ale už nyní si můžete vyzkoušet demoverzi na Steamu.
Až hra posléze vyjde, tak se podívá na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Tak System Shock jsem podpořil na kickstarteru 19. dubna 2017 Jeden z mála projektů, na který čekám více jak dva roky. Ale stále pevně věřím, že to nakonec dopadne dobře. System Shock je srdcovka a po shlédnutí screenshotů v Excaliburu se ze mě stal hráč a milovník kyberpunku a sci-fi.
Z toho preview kyberprostoru mi subjektivne pripada jako mnohem vyznamnejsi zmenene ovladani, nez zmena barev.
Pokud si pamatuji, v puvodnim System Shocku se v kyberprostoru dalo pohybovat pouze dopredu, nikoliv dozadu a ani strafovani (bocni pohyb) nebylo mozne. V tomto preview ale evidentne lze vse z toho, vcetne stani na miste v prostoru. Je hypoteticky mozne, ze s ulehcenim to slo i v puvodnim SS, ale moc bych na to nesazel. Omezeni pohybu byla soucast hratelnosti a predstavovalo to souboj s Shodanovou moci, ktera byla v kyberprostoru ve svem zivlu a byla tam vladcem. Napriklad v poslednim kyberprostorovem souboji byl hracuv avatar dokonce automaticky otacen zady ke svemu cili a musel neustale balancovat, aby vubec byl proti cili celem, natoz aby na nej miril.