AAA bylo dlouhé roky označením vysoko rozpočtových titulů. Následně přišel před dvěma lety Microsoft s tím, že jeho nově založené studio The Initiative pracuje na takzvané AAAA hře (tu jsme doposud neviděli, ale některé zdroje úvádějí, že jde o oživení značky Perfect Dark) a podobně velký projekt má mít ve vývoji i The Coalition, kteří stojí například za kriticky uznávanou akcí Gears 5.
Označení AAAA nyní začal používat i Ubisoft, jehož zaměstnanci pracující na titulech Skull and Bones a Beyond Good & Evil 2 přiřadili k těmto hrám označení AAAA.
K tomu se následně přidala i další dvě studia Ubisoftu. Těmi jsou Ubisoft Berlin a Ubisoft Bordeaux.
Beyond Good and Evil 2 is an AAAA game. pic.twitter.com/28WG0BYYCk
— Timur222 (@bogorad222) September 7, 2020
Skull and Bones is an AAAA game. pic.twitter.com/yVzDxXfOwU
— Timur222 (@bogorad222) September 7, 2020
Unsure what this is.
unannounced Quadruple A game at Ubisoft Berlin. pic.twitter.com/cmkLRH3r4l— Timur222 (@bogorad222) September 7, 2020
Ubisoft Bordeaux is working on an AAAA game. pic.twitter.com/MqLKnKXEat
— Timur222 (@bogorad222) September 7, 2020
Prozatím není jisté, zda toto označení skutečně něco znamená, či zda se jedná o marketingové označení určené k ospravedlnění možného zvýšení cen jejich her.
Jak jsme se ale mohli již mnohokrát přesvědčit, vysoký rozpočet a velký tým vývojářů sice hře poskytují dobré předpoklady, ne vždy to však dopadne pro dobře – na hrozbu nekonečných přesčasů nakonec částečně vtipně poukázal i Twitterový uživatel Daniel Ahmad.
AAAA není jen označení vysokého rozpočtu, dlouhého vývojového cyklu a vysokých produkčních hodnot.
Zároveň to poukazuje na jekot vývojářů, kteří zjistí, že musí pracovat 100 hodin týdně k tomu, aby takovou hru vůbec mohli dokončit.
AAAA doesn't just mean mega budget, long development cycle and high production values.
It's also what the developers scream after finding out they need to work 100 hour weeks to complete the game. https://t.co/uMptLNieV6
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) September 7, 2020
Co bude na skull and bones 4A nechapu vzdyt to ma byt obri multiplayer ne? U beyond to chapu tam tech nekolik planet potrebuje vlastni kategorii.
K 4A se bude Ubi urcite uchylovat casteji se starnutim nextgenu takze takovy AC za 6 let bude jednim z nich. Skoda ze to nebude odpovidat kvalite. Ty hry jsou sice krasne ale nudne a plytke, bez emoci…takove bezpohlavni.
ty acka u her znamenaji asi tolik co oznaceni spotreby na lednici
Skull and Bones a Beyond Good & Evil 2 jsou AAAA hry-
znamená to vyšší kvalitu her nebo jen marketingové označení vedoucí k vyšší ceně za kopii?
U Ubisoftích her to znamená jediné, ještě obrovitánštější herní mapy. Minimálně tedy u Beyond se chlubili, že chtějí vytvořit několik hráči kompletně prozkoumatelných PLANET. A když si vzpomenu, co všechno dokázali narvat třeba jen do pouhé Paříže, kompletionista ve mně při představě Ubisoftích planet páchá harakiri.
klidne at ma tech Acek treba sedmdesatosm, ale zvyseni ceny museji podlozit kvalitou, to jsem u ubisoftu uz leta nevidel…
ale prosim te – jakože treba AC:O nebo novy anno si plnou cenu nezaslouzi?
ne
AC: Origins alebo Odyssey myslis
Však to je jedno. Oboje si jí bez diskuze zaslouží už jen díky světu. Že je to náplní hry dutá sr*čka je pak už v celku jedno. Třeba takový Horizon Zero Dawn který hraju teď protože není do čeho píchnout – nemá snad jedinou dobrou misi (všechno je to stupidní jdi a prověř zaklínačským smyslem, potřebuju zabít tohle, přines tohle z tohohle, jdi někam a vyčisti což je v podstatě všechno) ani zajímavý svět a jaký to mělo nevysvětlitelný úspěch. Při hraní tohohle hnoje ještě rád vzpomínám na tyhle Assasíny.
Nebo budou prostě zvyšovat cenu aby pokryli vývoj a něco si i vydělali. Ceny her jsou celosvětově stejné už nějakých 20 let, zatímco náklady na vývoj se rapidně zvyšují. Studio, které ti udělalo druhé Diablo ti dneska naprogramuje možná tak AI a na zbytek jim nezbude čas. Logicky prostě bude muset dříve nebo později dojít k navýšení cen za velké hry. A jelikož ekonomická situace je čím dál tím lepší (ok, teď to ta apokalypsa trochu sere), tak to zvýšení cen je naprosto zanedbatelné.
To aby se AAA auto hodně rychle přejmenovali…
Jakože, občas jim nevěřím ani ty tři áčka, natož čtyři.
AAAA takže to bude mega open world s miliony otazníků a dokola se bude opakovat místo čtyř úkolů osm a hra bude nudná!
Já říkám čím větší open world, tim nudnější hra bez kreativity vývojářů!
Vidím to jednoduše, čím více Áček, tím déle budu čekat na slevu, nejsem magor dávat takový pálky za hru, která je založená na PR a nemá kvality. V poslední době je trendy, jít s cenou nahoru, dělat hry jednodušší, dělat je pro blbější publikum. Vlastně celkově od doby ME2, jsem nevypozoroval RPG, které by se mi zarylo do paměti, možná Metro Exodus ale ten díky otevřenému světu není tak intenzivní. Fallout 4 celkem zklamání, Mass Effect Andromeda nic moc, atd…
Poslední hra, za kterou jsem dal plnou cenu bylo Metro Exodus a Command and Conquer, jen abych podpořil pokračování či další remaster
Čím víc áček tím víc adidas
Možnost B je správně… ráda bych řekla, že to budou hry ve stylu her od CD Projektu a Ubi si za ně řekne extra cenu, ale pochybuju, že by to byla pravda. Spíš jen navýší cenovku a vývoj bude trvat 10 let s tím, že to 2x restartují. Pak na to plácnou nálepku AAAA s cenovkou 89 éček a voala – hráči zaplatí neschopnost vedení a miss budgeting.
Když jim na to recenzenti skočí a budou to propagovat jako AAAA tak naše pravnoučata budou hrát AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hry. Je to jen stupidní marketing který vám má zavřít pusu když budete tahat z peněženky víc peněz. Bude se argumentovat tím že to není obyčejná „trypl-ej“ hra na které jsme byli zvyklí ale tady máme Áčko navíc ale ve hře rozdíl nepoznáte. Leda že by to další A znamenalo zavedení mikrotransakcí měsíc po vydání nebo rozuzlení příběhu v DLC.
4 áčka znamenají, že v Ubisoftu pracuje nějaký kokta
asi zaměstnali Ralpha
Ubisoft si tam těch Áček může přidat kolik chce, ale hry dělají těžce béčkový
Velikost tymu, delka vyvoje, ci pocet prescasu by nemela byt urcujici pro kvalitu hry. Stejne jako u filmu jen vypovida o rozpoctu. Ale i velkoropoctovy film muze byt ve vysledku B-eckovy ci C-eckovy. Pokud by mel pocet „A“ znacit budouci cenu titulu, ocekaval bych za nej urcity standart kvality. Jako je tomu napr. u hvezdicek hotelu, kde pokud jedu do 5 hvezdickoveho, vim ze bude mit vlastni restauraci a welness. AAAA titul by tedy nemel byt nejaky brak ala Anthem a nasazovat cenu vysoko jenom kvuli tomu, ze vyvoj trval dlouho a utopili v nem spostu penez, to me vazne nezajima.
U Skull and Bones se tomu ani nedivím, když tu hru milionkrát odložili, překopali a kdoví, co ještě. Dead Island 2 bude pak s takovou taky AAAA.