Do předváděcí akce konzole PlayStation 5, která proběhla před pár dny 16. září, se vodami internetu šířily různé zvěsti. Jednou z nich byla i možnost, že by se zde měl Square Enix pochlubit další hrou série Final Fantasy. A k tomuto očekávanému oznámení známé společnosti skutečně došlo. Producent a režisér hry Final Fantasy XIV Naoki Yoshida je do vývoje FFXVI zapojen pouze jako producent. Režisérem je Hiroshi Takai, který měl na starosti režii hry The Last Remnant a pracoval jako asistent režie u Final Fantasy XIV.
S určitostí již můžeme potvrdit, že je Final Fantasy XVI ve vývoji, má jít o akční RPG pro jednoho hráče. Zároveň se objeví jako jeden z exkluzivních titulů pro novou generaci konzole PlayStation, ale bude snad také k mání také v PC verzi. Trailer, odvysílaný v průběhu live streamu totiž vyloženě uváděl PlayStation 5 a PC verzi, v následné tisková zprávě a v oficiálním traileru od Square Enixu, již zmínku o PC verzi nenajdete.
K samotnému odhalení hry posloužil pěkně dlouhý trailer, zmíněný již výše. Můžeme v něm vidět mladého prince jménem Joshua, který se umí zjevně transformovat a má k dispozici také Shield. Dále zde můžeme zaslechnout něco o plísni a o Mother Crystalech a o válečnících, kteří v boji používají ikony. Zároveň se objevují summoni jako Ifrit, Shiva a Phoenix.
Japonskou verzi oznámení najdete na tomto odkazu.
Naoki Yoshida na PlayStation blogu napsal, že se trailer skládá hlavně z real-time bitevních scén a cutscén. Podle producenta je to, co jsme viděli na předváděčce PlayStationu 5, jen pouhý zlomek toho, co již vývojářský tým dokázal od začátku vývoje vytvořit.
I když stále nevíme, kdy přesně začal vývoj šestnáctého dílu série Final Fantasy, velikost původního týmu se údajně rozrostla z hrstky hlavních členů na nynější plnohodnotnou velikost týmu. Ten se není hlavně zabývá vybroušení detailů a ve vytváření toho, co má být bezkonkurenční novou zkušeností pokud jde o vyprávění příběhu a hratelnost.
Vzhledem k tomu, co všechno dokázal Naoki Yoshida s Final Fantasy XIV, není žádným překvapením, že dostal od Square Enixu za úkol postarat se o další velký projekt, kterým je Final Fantasy XVI. Zajímavé ale je, že Yoshi-P byl v únoru loňského roku v jednom z rozhovorů požádán, aby prozradil jaké herní prvky by rád viděl ve Final Fantasy XVI (a potažmo i ve Final Fantasy XVII) a v té době přímo řekl že „by rád viděl Final Fantasy, které je přímočarou fantazií a která neobsahuje příliš mnoho industriálních prvků, strojů a žádného mecha“.
V březnu roku 2016 pak společnost Square Enix odhalila, že jejich Business Division 5, kterou vedená Naoki Yoshidou, pracuje na novém projektu. Několik let jsme pak o něm vůbec neslyšeli, ale v dubnu roku 2019 nám Yoshida v dalším z rozhovorů připomněl, že stále pracuje ne jednom „rozsáhlém projektu“, který je připravován pro příští generaci konzolí. S ohledem na výše uvedené tedy lze bezpečně předpokládat, že se na Final Fantasy XVI pracuje již více než čtyři roky. Pokud do té doby započítáte i fázi plánování.
Yoshi-P zakončil svou zprávu tím že: „Naše další velké odhalení informací je naplánováno na rok 2021, takže očekávám, že se mezitím budou všichni bavit vytvářením spekulací, protože toho máme hodně nachystáno – nejen pro Final Fantasy XVI, ale také pro Final Fantasy XIV. Není třeba dodávat, že na obou hrách budu tvrdě pracovat!“
Hiroshi Takai o vývoji Final Fantasy XVI: „Když bylo vydáno Final Fantasy I, byl jsem jen jeden z mnoha hráčů – mladý student s velkými sny. V době, kdy bylo ve vývoji Final Fantasy V, jsem si vysloužil místo u vývojářského stolu… i když bylo na samém konci. Odtamtud jsem se přesunul do „online“ a zanechal svoji stopu ve Final Fantasy XI a XIV. A teď… XVI.“
„Od vytvoření zcela nového vývojového prostředí, až po seznámení se s PlayStationem 5, jsme během naší cesty přijali s týmem nespočet výzev, abychom k vám dostali šestnáctou kapitolu legendární série Final Fantasy. A i když do tohoto projektu každý den vkládáme naše srdce a duši, může to ještě nějakou dobu trvat, než se nám ho podaří dostat do vašich rukou. Slibuji však, že se na to čekání vyplatí!“
Pokud ještě jde o aktuální hry ze série Final Fantasy, je pro PlayStation 4 k dispozici Final Fantasy VII Remake (s exkluzivním embargem do dubna 2021) a Final Fantasy XIV docela roste na obsahu díky srpnovému vydání aktualizace 5.3 Reflections in Crystal.
je mi jedno co kde jak, hlavně ať to je na pc a kupujou hned, ale zatím by mi stačil FF7 remake na pc
Kam ten svět spěje? Oznámení a poměrně dlouhý trailer na zbrusu nové FF XVI a 0 komentářů… Nesledoval jsem šeptandu, takže jsem byl příklonem k čistokrevné fantasy docela vlastně překvapen V každém případě (a po konzultaci s kamarády) jsem si během sledování traileru říkal, že se nějak podezřele vytrácí „J“ z „JRPG“. I ty postavy mi přijdou už spíše převážně evropského střihu… plus klasické RPG fantasy propriety a kulisy. Neviděl jsem v traileru skoro nic, u čeho by si člověk rád zanotoval oblíbené: „Jo, tak tohle jsou prostě Japonci. To by Evropan nevymyslel!“ Tak snad je to jen tím, že trailer byl laděn především soubojově. Uvidíme příští rok.
PS: Co blbnou s těmi platformami? Proč jako mají dvojitý trailery? Jedny zmiňují i PC pak zase ne… Na PC hra bude, stejně jako předchozí díly. Vůbec o tom nepochybuji. Holt si třeba chvilku počkáme, ale to mi žíly netrhá. Her mám doma po strop…