Amnesia, legenda, na kterou asi žádný fanoušek hororových her nedá dopustit se již zítra dočká pokračování s podtitulem Rebirth. S úderem dnešní třetí hodiny odpolední tak začaly vycházet první zahraniční recenze, které dopadly nad očekávání dobře – na základě 14 recenzí si hra na síti Metacritic vysloužila hodnocení 84 % (PC verze), na PlayStation 4 je už hodnocení kvůli jedné velmi negativní recenzi o poznání horší a v době psaní tohoto článku se usadilo na 73 %.
Jako obvykle jsme tedy připravili jejich souhrn, na který se můžete podívat níže.
PC Gamer
Brilantní hororová povídka, ačkoli působí trošku zastarale a neohrabaně.
91 %
GameSpew
Ať už jste fanoušek hororů nebo jen odvážný hráč, jediné, co potřebujete vědět je, že Amnesia: Rebirth je mistrovsky vytvořený zážitek. Sice nenabízí moderní grafické technologie, jakou je například ray-tracing, ale vizuální zpracování je stále špičkové a výkon solidní. Stejně je na tom i zpracování audia. Amnesia všechny tyto aspekty výborně sjednocuje, čímž vás ponoří do jednoho z nejděsivějších hororových zážitků, jaký je možno vytvořit. Díky designu navíc u hry budete muset opravdu přemýšlet, což je ta nejlepší kombinace, kterou může hra udělat.
90 %
DualShockers
Frictional Games za pomocí nové Amnesie dokazují, proč jsou mistry hororu.
90 %
Wccftech
Amnesia: Rebirth je více než hodným nástupcem originálu a zároveň je díky poutavému příběhu, skutečně znervózňující atmosféře, díky níž může být hraní hry až nepříjemné, jednou z nejlepších hororových her letošního roku. Pokud se tohoto hororové hře podaří dosáhnout, na malých problémech, jako je nedostatek herních inovací a omezená hodnota přehrávání, už moc nezáleží.
80 %
Windows Central
Amnesia: Rebirth je vysoce ambiciózní hororový titul, který se snaží být samostatný a odpovědět na mnoho otázek položených v The Dark Descent. Je děsivá ve svém stylu a tragická ve svém příběhu. Zda tato bolest stojí za to už záleží jen na vašem rozhodnutí.
80 %
Push Square
Ačkoliv Amnesia: Rebirth dělá několik věcí dobře, je zde mnohem více věcí, které jasně dokazují, že Frictional Games uvízli v roce 2010. Tento styl hry už byl dávno překonán a ačkoli je poněkud drsné to vyslovit, po fantastické Somě se možná tito švédští vývojáři neměli vracet k tomu, co si myslí že umí nejlépe.
40 %
Dival jsem se na twitch a ceska komunita z teto hry neni zrovna nadsena. Dva cesti streameri (Flyguncz a Conducteir77) odehrali kazdy priblizne dve hodiny a pak hru znudene vypnuli. Tohle asi bude dalsi z kontroverznich her, kde se hodnoceni magazinu a hracu bude dost rozchazet.
Streamer je IMHO něco úplně jiného než hráč. Jejich cílem je dělat koukatelná videa, nic komplexního, žádné velké přemýšlení, jen rychlá zábava pro skoro-hráče.
Na SOMA šlo vidět, že se Frictional Games někam posunuli a už nejedou jen na tupé lekačky, u kterých by mohli streameři simulovat infarkty. Doufám, že tohle udrželi i u nové Amnesie, podřídili gameplay příběhu a staví především na psychologickém hororu a snad i filozofickém přesahu. Předpokládám, že se zároveň posunulo i publikum a fanoušci Amnesie si to teď chtějí zažít sami bez doprovodných keců nějakýho nýmanda
Prostě to není materiál, který by průměrný streamer dokázal dobře pojmout a ještě by mu přinesl dostatek views, aby se to vyplatilo (hlavně tak krátce po vydání kvůli spoilerům). Streameři na tohle teď mají nenáročnou Phasmophobii.
„omezená hodnota přehrávání“ nebude asi správný překlad. Tím bude myšlena replayability, ne?
Dobry postreh. V originale na https://wccftech.com/review/amnesia-rebirth-welcome-end-world/ je doslova uvedeno „limited replay value“, coz bych prelozil jako omezena znovuhratelnost.
Skvělá zpráva!