Videoherní předplatné se stává nedílnou součástí herního průmyslu. Služby jako Xbox Game Pass, PlayStation Plus, ale i EA Play nebo Ubisoft+ se snaží nabídnout hráči co nejširší nabídku herních titulů za určitý měsíční poplatek. Už dříve tento systém, konkrétně u Xboxu Game Pass, kritizoval například šéf PlayStationu Jim Ryan. Nově se ke kritikům předplatitelských služeb přidal i ředitel vydavatelství Take-Two, Strauss Zelnick.
Zelnick během telefonátu s investory za uplynulý kvartál vyjádřil pochyby o tom, že herní předplatné nějak dramaticky ovlivňuje herní průmysl. Podle něj tyto předplatné nebudou jediným, případně primárním způsobem distribuce videoher. Zároveň uvedl, že cena her je v porovnání s časem, který hráči u dané hry stráví, velmi nízká. „Poskytujeme v našem podnikání ty nejkvalitnější zážitky a účtujeme za ně mnohem méně, než si myslíme, že mají pro zákazníka hodnotu,“ řekl Zelnick.
Společnost Take-Two v minulosti přidala například své tituly GTA V a Red Dead Redemption 2 do Xbox Game Pass, ačkoliv se jednalo o krátkou dobu. Přesto podle Zelnicka nemůžou být předplatitelské služby výdělečné. Vedoucí partner Karl Slatoff rovněž uvedl, že pokud trend těchto služeb bude narůstat, budou se předplatným více věnovat. „Představuji si, že v tom budeme pokračovat. Na konci dne se zákazník rozhodne a my budeme tam, kde je zákazník,“ uvedl Slatoff.
Podle herního designéra Todda Howarda z Bethesdy představuje herní předplatné, v tomto případě Xbox Game Pass, příležitost pro značky, u kterých předchozí tituly zaznamenaly úspěch u kritiků, ale horší prodeje. Díky předplatnému se podle Howarda budou moct financovat i tituly, jež by samostatně neměly velké tržby.
Xbox Game Pass v nedávné době dosáhl hranice 15 miliónů předplatitelů. Podobně dobře si vede i služba EA Play, jež má v současnosti okolo 6,5 miliónů předplatitelů. Šéf EA, Andrew Wilson, tvrdí, že se této služby postupně dočkají hráči na všech platformách. Kromě toho se EA Play stane od 10. listopadu součástí nabídky Xbox Game Pass Ultimate a nabídne tak tituly jako jsou Star Wars Jedi: Fallen Order, Mass Effect trilogii, nebo FIFA 20.
Ředitel Take-Two se také vyjádřil k modelu free-to-play, přičemž on osobně dává přednost „efektivnímu“ free-to-play modelu, kdy si lidé koupí hru jako GTA V a její součástí je i online multiplayer, který může být podporován několik let. On sám GTA V online a Red Dead Online přirovnal k Call of Duty: Warzone, ale v tomto případě hráči nemusí vlastnit Modern Warfare.
Take two a jejich dcerina spolecnost 2k… Pro me novinka, ze by jim to kasino v NBA2k nevydelavalo…
Počkat neni to ředitel firmy co dotahla Lootboxi skoro k dokonalosti , neni to nahodou ta firma co přišla s nepřeskočitelnými reklamami ve AAA hrach nebyla to ta samá herní společnost co přišla s automaty jako lootbox mechanikou ve hře kterou si mužou pořidit i děti a vypadalo to jak kasino
Viz. par odkazu jak čestná to je společnost a jak běžně se chova k hračum .
https://www.youtube.com/watch?v=g-BuUqsd71w
https://www.youtube.com/watch?v=sZUMhEE50VE
https://www.youtube.com/watch?v=SULQONYhj5E
Já mam předplatná rád, spoustu her rád zkusím a malo kterou po dohrání si znovu zapnu a některé po pár hodinach stejnak dohrajete (RE3) a pak mate jen krabičku co stala 1700,- . Pořidil jsem si Game Pass pro halo ,AOE, GOW a Wastlands 3 poté jsem si koupil i Xbox mam ultimate a nemusim řešit hry občas si koupim něco co tam nevyjde .
Každým rokem vidíme jak hry vydělávají neskutečné přelomové peníze a prodávají obrovské množství kopií s rekordními zisky. Proč by hry měli být dražší, když žijeme za této situace? Akorát se hrabe a hrabe….
Všechny protiargumenty, kteří tu lidé zmiňují jsou naprosto nesmyslné. Průměrná cena her je sice stejná, ale zato tu máme DLC, expanze a další placený obsah do her. Nebojte se že by to vývojáři a jejich korporátní overlordi dělali za málo peněz a chudáci by na tom nedej bože tratili.
Zelnick si stěžuje že náklady rostou ale cena her zůstává stejná ale přitom nějak zapomíná zmínit že jsou tu Seasson passy (to je pro tebe Miloši :D) v ceně kolem 60% samotné hry, individuální DLC které v něm často ani nejsou zahrnuty a tuna mikrotransakcí. Cena je dostatečná. Když cena poroste nejen že tu nebude ta motivace k tomu aby hry byly dobré a dobře se prodávaly ale také odradí spoustu zákazníků kteří se na to radši kouknou na streamu, hru zpirátí a nebo koupí z bazaru. prostě naženou o to větší část lidí do segmentu ze kterého nemají ani cent. S tím jde ruku v ruce i kritika předplatného protože jako ředitel chcete aby vaše firma vydělávala a to tak úplně nejde když je vaše hra jedna z tisíce za 500 měsíčně namísto aby byla prodaná za 2k – a to bez ohledu na to kolik času v ní hráč stráví. Takže ptát se na tohle ředitele vydavatelství je něco jako se ptát řidiče taxi na to jak vidí Uber.
Předplatné strašně závisí na nabízených hrách. Odsuzovat to nebo to vyzdvihovat do nebes jako budoucnost hraní je podle mě nesmysl.
Pro některé hry, které si člověk zahraje většinou jen jednou je to skvělé. Sám jsem třeba z Game Passu hrál Metro Exodus a nemám v plánu ho někdy hrát znova. Ne proto, že by to byla špatná hra, ale prostě na to nebude čas. Neustále vycházejí nové hry, ale omezený čas mám pořád stejný.
Naopak třeba dnes devítiletý Skyrim bych si přes Game Pass nikdy nepořizoval. Tahle hra má díky módům spoustu prostoru pro znovuhratelnost. Ale u Game Passu člověk nikdy neví, jestli/kdy z něj vypadne.
Samozřejmě každý máme jiné herní chutě. Někdo si třeba Metro Exodus koupí a dohraje ho během let 10×. Srdcovky máme každý své, na ty platí jiná pravidla.
Nedělá mi problém dát za hru 60 euro ( nezahrnuju do toho sběratelské edice,DLC ),ale musí odpovídat kvalitě.
V podstatě má asi pravdu, ale třeba z mého pohledu vychází více her, než kolik jich stíhám hrát, a rozhodně je nemusím kupovat za plnou cenu. Navíc mnoho z těch, které bych si asi nikdy nekoupil, jsem dostal zdarma na Epicu, Humble apod. Díky tomu dnes už skoro nikdy není takové to „herní sucho“ a to i když se člověku nechce nic utrácet. Proto si opravdu nejsem jistý, jestli by jim pomohlo. kdyby nové hry vystřelili s cenovkou třeba o 50% výš. Možná by se zas tak moc nezměnilo. Někdo jim to koupí, víc lidí bude čekat na slevy a ve studiu se budou zprvu klepat, protože předobjednávek bude méně, i když se to na výdělku třeba časem srovná.
Edit: Ale ještě tak přemýšlím… on problém bude spíš v tom, že hry jsou možná relativně levné v USA, ale nepoměrně drahé u nás v ČR. Na západě asi spíš vypláznou i o dvacet dolarů navíc. U nás je těch šedesát docela dost, když třeba dál na východ jsou hry zase naopak levnější. Proto já bych se na zdražení asi díval nepěkně a čekal na slevy, ale jinde by lidé mohli kupovat stejně a za víc.
Hry jsou nejlevnejsi formou zabavy. 2000 za hru, ve ktere clovek stravi 50 i 100 hodin vs napr. navsteva kina ve dvou lidech na 2 hodiny? Porad je to neskutecnej nepomer a nemam s tim problem. Maximalne clovek pocka na slevu. Rocne stejne kupuju tak 1-2 nove hry…
dvojka za hru, osmička za konzoli, nepřipadá mi to jako nejlevnější forma zábavy.
Konzoli kupujes cca na 6 let? To te pak vychazi na nejakych 111kc za mesic. At uz chlastas, kouris, cestujes, chodis do kina/divadla, hrajes v kapele nebo sportujes, tak te to stoji mnohonasobne vic penez….
A co teprve elektřina?!
Osobně předplatné spíš vidím jako hrozbu pro velké AAA hry a nevěřím že v rámci předplatného jde finančně utáhnout, aby třeba 10-15 studii dělalo skutečně velké drahé hry. Přirovnal bych to k Netflixu, který sice točí fajn seriály a občas i fajn filmy, ale maximální jejich rozpočet je 100-150 milionů max, a nevzniknou tam tak velký blockbustery jako Marvelovky nebo filmy jako od Nolana atd..
Z toho důvodu i kdybych si časem koupil Xbox k PSku, tak gamepass si ze svého přesvědčení nepředplatím, protože v tom vidím jistou hrozbu pro budoucnost a radši si ty hry koupím v nějaké slevě, day one jen hry které skutečně chci naplno podpořit. A se se cenovky týká, zdražení OK ale musí do her přestat cpát mikrotransakce, protože právě tímhle je před lety omlouvali, že je to způsob jak nezdražovat. Stejně tak je třeba si uvědomit, že většina her dnes má DLCčka, která nejsou tak náročná na vývoj.
Pro mě předplatné teda rozhodně není, dokud nebudu vědět, že ta hra ze seznamu nikdy nezmizí a bude to vždy kompletní edice (= se všemi přídavky). Jsem vcelku vybíravý hráč, takže je mi úplně jedno, kolik her tam je, když mě zajímá jen 3-5 her ročně.
Mám to stejně, nemám tolik času hrát hry. Gamepass může být pro někoho skvělá věc, ale když pak ta hra zmizí, tak si ji stejně budu muset koupit.
Kazda nenazrana svine chce jeste vic . Za chvilku budou hry stat 3K a bude to vicemene odpad . Porad to jisti warez takze oke .
Jasný, naceňte si hry třeba na 100 $ a až budete koukat na prodejní čísla, nezapomeňte to svést zase na piráty. Chápu, že se jim zdají ceny nízko. Oni šéfové studií si přece to Ferrari potřebují každý rok koupit nové.
Ředitel firmy která prodala skoro 150 milionu kopii jedné hry je proti předplatnému. To je překvapení.
Všetko je to subjektívne. On asi vníma cenu 60 € ako základnú a nízku a chcel by viac. Ja napr. som si v živote kúpil iba jednu hru na štart z nedočkavosti a za plnú cenu (MGS4), aj to som sa popálil.
Z logického hľadiska – nie je dôvod platiť viac. Konkurencia je veľká a ceny padajú takmer okamžite. 15% zľava sa dá nájsť častokrát aj po prvom týždni vydania. Po roku je cena častokrát polovičná aj nižšia. Navyše hry „zrejú“. Čím neskôr ju človek kúpi, tým viac chýb opravia a pridajú bonusového obsahu.
Kľudne si môžu naceniť ceny aj na 100 €. Kúpi im to pár fanúšikov. Potom budú musieť ísť s cenou dole, aby ju akceptovali aj iné skupiny hráčov. Hrať je stále čo. Všetci máme masívne backlogy a hry zdarma sa objavujú taktiež pravidelne.
Taky si myslím, že je zbytečné se zdražením bojovat naštvanými komentáři, či peticemi. Stačí začít číst pořádně recenze a člověk zjistí, že za rok bude při launchi opravdu „potřebovat“ 1-2 hry. Pak se držet pravidla „nekupuj nové, když si staré ještě nedohrál“ a voilà… změna cen se skoro nepozná.
Nechapu, kde furt berou tu drzost chtit za ty dnesni paskvily vic penez.
Možná ty herní paskvily vycházejí právě proto, že stojí míň peněz, než by měly. Samozřejmě nepředpokládám, že by jako zázrakem pak začaly vycházet samé kvalitní tituly bez mikrotransakcí a v perfektním stavu hned první den, ale určitě by to situaci mohlo zlepšit. A komu by se vyšší cenovka nelíbila, tak by si stejně počkal na slevu.
Čiže predstava, že ak hry budú drahšie, tak vydavatelia pridajú na projekt ľudí a jeden človek tak bude musieť spraviť menej práce, avšak viac kvalitnej je… v modernom kapitalizme naivná.
Samozřejmě, že až tak naivní nejsem, ale je si potřeba uvědomit, kam v posledních letech herní průmysl dospěl se svými taktikami, jak vydělat na hráčích peníze, když se samotné hry nezdražovaly. A pokud je nezdraží o těch 5-10 euro ani teď, tak bude jenom hůř. To potom nějaké reklamy před zápasem, které nasadili 2K ve svém NBA bude za pár let naprostý standart. Mě osobně se za posledních 10 let plat zvýšil téměř dvojnásobně, takže mi přijde zvláštní, že se cenovka AAA her za tu dobu nepohla.