Tři nejslavnější společnosti v oblasti videoherního průmyslu, Microsoft, Sony a Nintendo, vydaly společné prohlášení, jehož účelem je pomocí kolektivního závazku zajistit v jejich online prostoru bezpečí před nenávistí a obtěžováním. Všechny zmíněné společnosti se tímto činem snaží zajistit uživatelům, především pak těm mladším, bezpečnější prostředí.
Společnosti uvedly, že budou i nadále investovat do bezpečnosti hráčů, přičemž upřednostní ty nejmladší a nejzranitelnější. „Věříme, že hraní her je pro všechny lidi všech věkových skupin, včetně našich nejmladších a nejzranitelnějších hráčů. Technologie umožňuje působivé zážitky ze zábavy a my chceme zajistit, aby tyto zážitky – zejména pokud zahrnují interakci s ostatními uživateli – byly pozitivní a respektující. Všichni hráči si zaslouží mít fantastické sociální herní zážitky v prostředí, kde jsou respekt a bezpečnost vzájemné,“ uvádí společnosti v prohlášení.
V rámci tohoto prohlášení společnosti popsaly i rozdělení svých zásad do tří kategorií, a to do prevence, partnerství a odpovědnosti.
Závazek prevence má umožnit hráčům a rodičům porozumět a ovládat herní zážitky pomocí snadno použitelných funkcí rodičovské kontroly. „Budeme propagovat dostupnost našich bezpečnostních nástrojů prostřednictvím našich platforem, kanálů podpory, služeb, na našich webových stránkách a v maloobchodních prodejnách, abychom oslovili více hráčů a rodičů,“ píše se v prohlášení.
U závazku partnerství se společnosti zavázaly spolupracovat se zbytkem průmyslu, komunit a vládních orgánů za účelem zajištění bezpečnosti uživatelů a k provádění společných výzkumů ve prospěch tohoto odvětví.
V případě posledního závazku se herní giganti zavázali k odpovědnosti za zajištění bezpečnosti svých platforem. Kromě hlášení a odstraňování nevhodného obsahu a špatných aktérů společnosti uvedly, že upozorní donucovací orgány, pokud uvidí, že lidé porušují zákon, nebo se domnívají, že hráči hrozí bezprostřední újma.
„Ochrana hráčů může být v digitálně a často okamžitě propojeném světě náročná. Toto partnerství znamená náš závazek spolupracovat na zlepšení bezpečnosti hráčů a zajištění toho, aby hraní her zůstalo skutečně pro každého. I když má odvětví videoher dlouhou historii podniknutí kroků na ochranu hráčů, zejména dětí, uvědomujeme si, že žádná společnost nebo průmysl tyto problémy nevyřeší sám,“ sdělují společnosti v prohlášení.
Ačkoliv konzolové války jsou neoficiálně u konce, přesto se u každé platformy najdou fanatičtí obdivovatelé, kteří nechodí pro urážky ostatních daleko. Je rozhodně hezké vidět, jak se tyto tři konzolové společnosti chystají spolupracovat v boji za bezpečnost uživatelů, a zajistit tak ještě lepší prožitek z videoher.
Presne jak napsal Skylines, mam obavu z rostouci miry cenzury, spehovani a banovani. Presne tohle me napadlo, kdyz jsem si ten clanek cetl. PR maji zvladnuty a kdyz se to dobre zduvodni, daji se ospravedlnit veci, ktere by normalne vyvolaly silne odmitave postoje.
A druha vec, ktera me napadla je, ze tento pristup naznacuje v budoucnu stale vetsi duraz na multiplayerove hry, kde spolu hraci musi komunikovat. To znamena pokracujici odklon od her pro jednoho hrace, coz je pro mne hodne smutna zprava.
Na druhou stranu, je mozne, ze nemam uplne informace a ten problem je vetsi, nez mi rika moje zkusenost. Ja jsem se osobne s sikanou ve hre setkal za cely zivot jen jednou a to bylo asi pred deseti lety. Dnes se tomu ruzne predchazi napriklad omezenim moznosti komunikace. Napriklad v HS nebo Gwentu spolu hraci mohou komunikovat jen pomoci emotu a ty mi ani nepripadaly vhodne, protoze z duvodu roleplaye znely casto hodne zavadejicim zpusobem, kdy pokud jsem za ty postavy sam nehral a nevyzkousel co ktera hlaska ma znamenat, netusil jsem ani, jestli je ta hlaska pozitivni nebo negativni.
Pokud by tedy tato iniciativa vedla k tomu, ze by hraci pak mohli spolu opravdu komunikovat primo, nez jen pomoci prednastavenych emotu, preci jen by tato iniciativa mohla mit pozitivni efekt, ale moc tomu neverim. Nemyslim si, ze by si vyvojari her pridavali praci s tim, ze tam, kde si dosud vystacili s omezovanim, najednou by kvuli teto iniciative dali volnou ruku ve vyjadrovani a pak by stejne museli komunikaci hlidat a resit stiznosti pri poruseni pravidel.
Tak jako dokud nezačnou omezovat a cenzurovat obsah, tak to snad nebude na škodu.
Jako že jo, ale bswho moc škodí… YT je taky dosti kontroverzní platforma, kdy na jednubstranu je ban na kdejakou hovadinu a na druhou se tam nahota nikterak neskrývá… Stejně si dnešní děti můžou vygooglit co chtějí, jsou v tom daleko chytřejší než my starší a pokud jim to budeme zakazovat, tak je to přesně to zakázané ovoce co dobře chutna. Lepší je naucit se v tom orientovat a byt jim nápomocen, nez je vodit za ručičku a nasazovat jim růžové brýle… Samozřejmě nejsem extremista ani anarchista, vse ma sve meze, ale přitahovat je mi přijde nekdy uz moc nesmyslné.
Takže cenzura, banování a špehování
Ještě chvíli a budou z herního průmyslu dělat prostředí vhodné pro rodiny s dětmi, kde budou hry bez násilí, krve, těl, apod., něco jako zavedlo nedávno YouTube. Nahrajete needitované video ze hry, kde třeba kosíte zombíky a oni vám ho demonetizují…
Ale nesmažou…
No hlavně že na YT máš úplně nahé ženské co cvičí
Link! At to muzu nahlasit
To jsou zase sra*ky.
Správný krok kupředu. Toxicita ve hrách roste s každým dalším dnem. Je jenom dobře, že se do toho zapojují i giganti, jako je Sony, Ms a Nintendo, kteří mají přímou kontrolu nad zařízeními a službách, na kterých tohle obtěžování a šikanování probíhá.
Posledním hezkou ukázkou chování G*merů™ jsou odpovědi na recenzentku, která na Cyberpunku kritizovala záchvaty vyvolávající efekty a sekvence. Ti usoudili, že adekvátním řešením a odpovědí bude ji zaslat videa, která obsahující právě zmíněné efekty, a schválně tak vyvolat záchvat.
Pokud se někdo neumí chovat a přijde mu tohle normální nebo vtipné (v moři dalších věcí, jako jsou verbální urážky, šikanování hráčů a jejich velmi oblíbené poznámky k rase, orientaci a identitě), tak si potrestání zaslouží.
Delas jako bys ty nikdy nenadaval. Snad nikdo neni takovej uplakanek, aby se zhroutil z toho, co mu nekdo napsal v nejaky hre
Jistě že jsem jako malý někomu určitě zanadával, ale lidi se mění a stárnou. Já jsem si už dávno uvědomil, že nadávat ostatním není správná vlastnost dospělého člověk.
Pro dospělého člověka, který se takto chová, není žádná omluva.
Samozřejmě né každý si to bere osobně, ale pořád tu jsou lidé, kterých se to může hluboce dotknout a způsobit potíže klidně i na několik let, v nejhorších případech to končí i sebráním vlastního života. A to je právě ono. Člověk, který se takto chová běžně si ani neuvědomuje, jak někomu může potenciálně ublížit.
Takze kdyz ti nekdo ve hre napise ze ses ko*ot a neumis hrat, chces se hned zabit? Zase neprehanej prosimte. Ta dnesni doba je strasne precitlivela.
Krásná odpověď, která si zaslouží přesně 6 vteřin mého času na to, abych napsal tuhle větu.
Dospělí člověk jistě ne, ale na takové malé dítě, které se teprve formuje, to může mít negativní dopad.
Hned jsem si vzpomněl na League of Legends.
Ja jsem zvedavy jak tohle bude vypadat v praxi. Cenzura obsahu mi z toho prohlaseni nevyplyva…ale realne a funkcni kroky k detoxu komunity si moc nedovedu predstavit tak, aby fungovaly dlouhodobe dobre.
Prijde mi teda zajimave co je duvod, ze se tyto tri spolecnosti povazovaly za nutne takhle hezky spojit, krome dobreho PR. Ze by nekdo uvazoval az tak do detailu, ze pochopil, ze na systemovem reseni musi spolupracovat velci hraci…? Az se mi to nechce verit
PR reakce na problematiku lootboxů .. to stejné dělá EA momentálně… pomalu jim končí období lootboxíků tak připravují tyhle blbinky aby u soudu nevypadali jako úplní parchanti.
Myslím si, že každá snaha o bezpečnost a její navýšení je ku prospěchu. Ale bohužel, některé d….y, kteří by se měli léčit to asi neodradí.
protože nic není horší, než když se snowflake dozví, že existují jen dvě pohlaví a zbytek je mentální porucha…
není to nic jiného než cenzura, prozměnu ve jménu dobra…kdo jim tohle žere?
Presne tak,pomalu prichazime o tu trosku svobody co jsme meli a jeste jim k tomu tleskame….
Cenzura on the way, je hezké že se k tomu společnosti odhodlali, jen mi nejde na rozum jak toho chtějí dosáhnout jinak než bonzováním, tak jako je ta nová služba na moderování u PSka. Lidi jsou toxic tak to prostě je bojovat s tím nemá cenu. Čím víc je člověk omezován tím víc se to v něm kumuluje a pak bouchne. A vždy si najde způsob jak někoho potrollit zanadávat.
Znamená to tedy už nebudu číst články o tom jak děcka nechaly ve FIFĚ a podobných gambling hrách tísíce peněz kvůli kreditkám rodičů ?
To je nahodou sranda znameho syn takhle nechal cca 30k ve fortnitu
Tak když to nejsou tvoje peníze tak určitě
Mňa už ochránili pred svojím online prostredím ich nezmyselnými „paywalls“, takže nech si tam robia čo chcú…
Hmm, divné že většinou jsou to ti nejmladší co jsou nejvic toxic ve MP hrách….