Oficiální videohra F1 2020 v pondělí obdržela slíbenou aktualizaci opravující nahlášené chyby z loňských aut F2, které přinesla předchozí aktualizace.
Poměrně nevelká aktualizace 1.15 (na PS4 Pro má 471 MB) dle oficiálních Relese notes přináší následující novinky a opravy:
- Přidána možnost zapnout stejnou výkonnost vozů v Time Trial
- Marcus Armstrong má nyní správnou národnost
- Opravena chyba, kdy Artem Markelov byl rychlejší, než bylo původně vývojáři zamýšleno
- Pedro Piquet má nyní správně číslo na křídle
- Opravena chyba se zobrazením reklam sponzorů a chybějících textur garáže v Bahrainu při závodech vozidel F2 (snímky chyby naleznete v minulém článku)
- Uživatelé již nebudou dostávat nesprávné varování o změně komponent mezi tréninkem a kvalifikací
Tvůrci na svém YouTube kanále neustále zveřejňují další a další tutorial videa pro F1 2020.
Mě zajímá zdali dodělají okruhy, na kterých se závodilo v roce 2020 a zdali budou v nové sezóně ty, které se pojedou. Třeba Imola, Nürburgring, případně Portimao atp.
Ne , tohle bylo potvrzeno přímo vývojáři , že nebudou kopírovat „covid“ ročník 2020 ve hře.
Minimálně na Imole se letos pojede taky, takže kdo ví, třeba na ní už pracují. Ale radši bych počítal s variantou, že budou k dispozici jenom tratě z původního kalendáře. Zajímavé to bude s Vietnamem, který se letos na 99% nepojede a prakticky nikdy nebyl oficiálně oznámen, tak uvidíme, jestli ve hře bude nebo ne.
Teoreticky by Codies mohlo pomoct ze maji pod sebou SMS a ti maji jak Imolu, tak Portimao. Otazkou je jak moc je snadne vyuziti, presun, prizpusobeni dat pro F1 2021 a EGO engine. Vietnam maji hotovy (hrozna trat) a kdyby nahodou to 1% vyslo, tak ho tam jen soupnou.
Aktuálně skválené tratě pro ročník 2021 by se měly ve hře objevit. Asi s výjimkou městského okruhu v Džidda, který v tuto chvíli neexistuje. Ovšem trati, které se letos nepojedou, spíše ve hře nečekejme. Maximálně „oval“ verzi Bahranu, která technicky už ve hře je (dědictví F1 2010) a potřebuje jen trochu poladit.
Tady pozor v roce 2010 se jelo na jine verzi okruhu, ne na stejne jako se jela GP Sakhiru. Jinak zcela jiste letosni hra bude obsahovat vsechny okruhy puvodniho kalendare. Dle me je otazkou jen ten Vietnam (bud ho tam nechaji, nebo ho jen odstrani). Okruh v Saudske Arabii sice neexistuje, ale to neznamena ze F1 uz nevi jak bude vypadat a Liberty Media toto muze uplne v klidu poskytnout i Codemasters. V podstate je to skoro stejna situace jako prave s okruhem ve Vietnamu. Realne ho nikdy nikdo nevidel, jen vizualizace atp. Jedinej rozdil je v tom ze verejnost momentalne nevi jak bude vypadat ten okruh v Saudske Arabii. Neverim tomu ze by jim priklepli zavod bez toho aniz by videli nejaky navrh okruhu atp
Ano, v roce 2010 měla prodloužený tvar, ale využívala právě tu spojku, po které vede ovál. Pokud použijete kameru při focení, tak uvidíte, že tam už ten kus trati je, ale je za překážkou a nejde tam jet.
Čemu říkáte původní kalendář? Osobně si nemyslím, že si mohou letos dovolit zignorovat aktualizovaný kalendář, jako to udělali loni. Vietnam možná zůstane jako náhrážka za Džiddu. U ní pochybuji, že by Liberty Media byli schopni už v říjnu dodat přesnou specifikaci pro focení oblasti, aby se děalo udělat model trati. Pokud něco vznikne, tak to bude velmi odchylné od reality.
Hanoi Street Circuit ve Vietnamu se stavěl v poslední čtvrtině roku 2019 a již na začátku prosince se vědělo poměrně přesně kde vede a jak bude vypadat. Tudíž tvůrci hry měli dostatek času pro tvorbu modelu a návštěvu místa, aby to nafotili pro přípravu textur. Stihli to ještě před Covidem.
Ano s Bahrajnem máte pravdu, technicky tam ta část trati je. Otázka je jestli je modelovaná „pevně“ nebo je to jen textura právě tím že už je to za bariérou kam by se nikdo dostat neměl.
Původní kalendář je ten který byl zveřejněný a schválený LM i FIA a sice ten kde jen chybí původně plánovaný Vietnam a místo něj je tam TBC.
K té Džiddě – měl jsem na mysli to že my, jakožto veřejnost jsme žádnou vizualizaci, model atd neviděli, ale nepochybně zástupci FIA a LM něco takového vidět museli, protože si nedovedu představit že by závod schválili jen „krásné oči“. LM možná třeba ano, FIA určitě ne. Z čehož mi plyne že mi tu podobu atp neznáme, ale LM to téměř jistě poskytla vývojářům aby ten okruh tam byl.
U Vietnamu se to vědělo už dřív kudy povede a jak to tam cca vypadá. A ano stavělo se, ale to spíše zázemí pro závod. Dráhu jako takovou nikdo nikdy v realu neviděl když se tam nejelo a je to městská trať. Jsou tam viditelné pasáže vybudované přímo pro dráhu, ale zbytek jsou běžné komunikace. No a bariéry, únikové zóny atp tam nikdy nebyly. Takže to ve hře je zčásti fikce, umělecká licence
Každopádně zpátky k Džiddě – ono pokud budeme předpokládat že data k dispozici jsou a trať povede městem podobně jako třeba Baku, Monako tedy 100% využití veřejných komunikací, tak si nemyslím že by byl problém poslat tam menší tým lidí to tam nafotit a to co tam není (bariéry, případná menší čast dráhy, boxy atp) opět pomocí vizualizace, modelu zpracovat s onou uměleckou licencí
Jelikož ona část Bahrainu se v F1 2010 používala, tak se domnívám, že je to namodelováno komplet. Je zcela běžné, že se modely recyklují.
FIA asi nějaké obecné rendery okruhu v Džidda viděla, ale pokud by se podle toho teď dělala trať, bude spíše fantasy trať. Daleko více než trať Vietnam, která technicky byla již v březnu 2020 plně připravena na závody. Tudíž moc umělecké licence už v Codemasters používat nemuseli. Ostatně už začátkem prosince 2019 byly fotografie z Hanoje na internetu. Včetně toho, jak nové části trati asfaltují, atd.
Asi se shodneme, že je dneska pro Codemasters výrazně jednodušší přidat Imolu a Algarve, než fotit Džiddu a vymýšlet, jak by tam asi mohly být postavené bariéry, kde by mohly být reklamy a jak by ve výsledku mohly vypadat únikové zóny.
A ano, aktuálně se jeví nejjednodušší nějak naimportovat trati z Project CARS 2, která obsahuje Mugello, Nürburgring, Algarve a Imolu. Chybí „oval“ Bahrain a Istanbul. Ostatně jsem o tom psal článek.
No otázka je nakolik je Bahrain kopírovaný model z roku 2010, těžko říct. I kdyby nebyl, tak se shodneme asi že tam je to nejlehčí dodělat případně
I když na druhou stranu letos se tam jet nemá a ani se neplánují dvě GP na „jednom“ okruhu.
Džidda – proklatá to Džidda, tady se asi úplně neshodneme, ale to se stává
Já bych si dokázal vsadit na to že tam v nějaké formě bude a sice buď už od vydání, případně jako update podobně jako aktuální sezona F2 jak v F1 2019, tak 2020. Případně kombinace obojího kdy při vydání to bude celkem hodně umělecké licence a jak postupně budou přibývat fotky atp. tak že to budou dodělávat a pak to hodí do updatu.
U Imoly, Portimaa (nepoužívám Algarve) a Mugella se shodneme na tom že můžou použít data od SMS ať už v podobě laserscan dat, nebo případně celý model tratí překonvertovat pokud by to šlo a bylo to jednodušší než tvořit od začátku. No a u případného Nürburgringu, eventuálně Hockenheimringu buď použít/vylepšit jejich vlastní tratě z předchozích ročníků a nebo opět použít data/model od SMS
Turecko pokud by se ukázalo že by tratě jen mírně vyloženě upravovali od jejich posledního použití, tak by jim podobně jako u Bahrainu stačilo renovovat model z roku 2011 kdy se tam jela poslední „řádná“ GP.
Pokud bychom řešili, že se na oválu v Bahrainu nepojede, pak je otázka, proč je ve hře zkrácená verze trati, na které se F1 vůbec nejezdí.
S Džiddou uvidíme. Jako netvrdím, že je nemožné, aby se nějak fantasy verze trati objevila již v době vydání hry. Ale s tou aktualizací docela pochybuji. Stačí se podívat, kolik let trvalo, než opravili Catalunii. Tam letos předělali zatáčku T10, takže by měli zase aktualizovat tento model.
Ono jedna věc je přidat hromadu textur a pár profilů (monopost F2 se od loňska neměnil) a pomocí aktualizace měnit samotný model trati. To ještě Codemasters nikdy v historii neudělali.
Nürburgring byl naposled v F1 2013 a to je hodně starý model. Zde bude nutno opět použít model od SMS, nebo nějaký koupený scan od třetí strany, pokud by se rozhodli ho zařadit do nějakého „classic mode“.
A s Tureckem bude problém, že ten model je moc starý a málo detailní. Plus nepočítaje nějaké fan mody ve hrách moc nebyl (pouze GRID Autosport, F1 2010 a F1 2011 – vše od Codemasters). Turecko je asi nejméně pravděpodobné, že by se ve hře objevilo.
Su zvědavý jak bude letos vypadat F1 2021 na nové generaci
Posledně při přechodu na novou generaci z toho byl nejchudší a nejslabší ročník v sérii, 2015, pokud si dobře vzpomínám, kde se herní možnosti hrozně ochudily. Rád bych, aby Codies promakali My Team, tak snad se ta dávná situace nebude opakovat.
Jojo, F1 2015 jsem měl předobjednanou a byla to tragédie. Nemělo to kariéru (jen sezónu) a ten netcode byl totálně rozbitej (online závody skoro nešlo jezdit).
Od nich bych si už nic nepředobjednal, zvlášť když se přechází na novej hardware, minule to fakt nezvládli.
Ja doufam, ze konecne udelaj spravne zvuky. Zadnej jejich dil nemel zvuky spravne. A zas tak tezky to asi nebude, kdyz uzivatelsky mody do assetto corsa maj ty zvuky skoro jak v realu.
Na rozdíl od fiaska s F1 2015 se tentokrát dočkáme na next genu jen graficky vylepšené verze z PS4/X1 a podpory haptiky na PS5, podobně jako to měl Dirt 5. Právě on nám může dát jakousi představu, co by mohlo být v next gen verzi F1 2021 vylepšeno.
A Ferrari už nerfli dávnejšie? Na začiatku mali šialene vysoké čísla (motor 97) a všetko vyhrávali.
Mám dojem, že jo. Ale ty původní hodnoty vycházely z předchozí sezóny, kdy mělo Ferrari suverénně nejlepší motor. Asi nikdo netušil, že to s nimi půjde takhle z kopce.
Kdyz hra vychazela, tak Codemasters meli minimum informaci o vykonosti jednotlivych pilotu, tymu, motoru atd atd. Realna F1 mela tou dobou za sebou tusim prvni dva zavody v Rakousku a z testu pred sezonou se moc neda vychazet