Ačkoli jsme první 25 minut dlouhou ukázku ze hry Biomutant mohli spatřit již v roce 2017, hra ještě stále nevyšla a zejména po roce 2018 studio Experiment 101 téměř přerušilo komunikaci s hráči a soustředilo se pouze na vývoj hry. Poněkud překvapivé pak bylo nedávné oznámení data vydání, které spadá již na 25. května a vydavatel THQ Nordic na Twitteru hráče ujišťoval, že k dalšímu odkladu již opravdu nedojde. V rozhovoru pro IGN se nyní o vývoji hry rozpovídal vedoucí studia Stefan Ljungqvist a odhalil, co se ,,za oponou“ celé ty roky událo.
Za zdržením nepřekvapivě stála snaha o vydání hry v co nejlepším stavu. Studio Experiment 101 má pouhých 20 vývojářů, což mu sice poskytuje potřebnou flexibilitu, ale na druhou stanu to přináší mimořádné nároky na zaměstnance, přeci jen se jedná o titul AAA kvalit. Nově se dozvídáme, že herní mapa má osm kilometrů čtverečních a je okupována mnoha různými kmeny, outposty, podivnými monstry a samozřejmě hlavním protagonistou, který může mutovat.
Za odklad může především snaha hru vydat v co nejlepším stavu.
Kvůli malému vývojovému týmu se ve studiu Experiment 101 loni věnovali především odstraňování technických problémů. Ljungqvist zůstává nohama na zemi a je si jistý, že se nepodaří hru s otevřeným světem vydat zcela bezchybnou. Je ale odhodlán ji tomuto stavu co nejvíce přiblížit. Větší a zážitek narušující chyby by totiž hráči zaznamenat neměli.
Kontrola kvality ale není tím jediným, co se ve studiu dělo. Značně rozšířen byl i herní scénář, který nabobtnal z 80-85 000 slov, které měl na konci roku 2019 na téměř 250 000 slov. Díky tomuto zásahu se hráči mohou těšit i na systém karmy, který bude spočívat v reakcích jednotlivých kmenů na vaše chování. Vylepšení se dočkal i tutoriál, který má být mnohem komplexnější.
Scénář se téměř ztrojnásobil.
Stefan Ljungqvist si dále velmi chválil přistup vydavatele THQ Nordic, který na vydání hry prý téměř vůbec netlačí, což má pozitivní dopad na vývojáře. Přiznal i, že když opouštěl Avalanche Studios s cílem založit studio vlastní, pociťoval na sobě syndrom vyhoření a z těchto dob se naučil mnohé. Je si vědom toho, že jsou malé studio a nemůže si dovolit zničit životy vývojářů či způsobit jejich hromadné odchody během vývoje.
Po určitou dobu můžete omezené přesčasy nařídit, ale to nejdůležitější je, že jsou za to vývojáři placení, což v tomto průmyslu z nepochopitelných důvodů není standardem. A poté pochopitelně vývojáři dostanou volno, protože někdy odpočívat prostě musejí. Pokud by dlouhodobě pracovali 12-14 hodin denně, jistě by se to na nich dříve nebo později podepsalo. Myslím, že je to součástí DNA našeho studia, abychom se tomu vyhnuli. Když jsme přesčasy měli, bylo jejich množství pod kontrolou a stalo se to jen velmi výjimečně. Nyní před vydáním jsme připraveni trochu přidat, ale není to nic dlouhodobého. Něco takového by každého zabilo, říká s nadsázkou Ljungqvist.
Součástí DNA studia je minimalizovat tzv. crunch (= intenzivní přesčasy). Pozitivní přístup, jakým k tomuto rozhodnutí přistupuje vydavatel Ljungqvist doposud nezažil.
Na závěr se vyjádřil ke spekulacím o přípravě next-gen verze hry. Ta v přípravě v současné chvílí není. Biomutant je hrou minulé generace, což je podle Stefana správné rozhodnutí. Dle jeho slov je vždy jednodušší hru zkrášlit, nežli ji osekávat z lepší (PC či next-gen) verze. Kvůli malému počtu prodaných konzolí by to navíc nebylo dle něj vůbec rozumné řešení.
S next-gen verzí se zatím nepočítá.
Minimálně skrze funkci zpětné kompatibility však bude možné hru na nových konzolích hrát. Jakási next-gen verze ale prý existuje, jen se s ní musejí spokojit pouze majitelé silnějších PC.
Biomutant vychází 25. května a ve verzích pro PC, PS4 a Xbox One si jej můžete zakoupit v Xzone.
Už aby tu byl květen. Souhlasím s Corvem. Nejdřív mě to moc nezaujalo a navíc jeden z těch „hráčů“, co to tam prezentoval byla totální lama. Pak přišlo to celkem dlouhé a ubíjející video, ale zrovna to mi vyrazilo dech. Takový posun jsem nečekal a z mírného nadšení se stala natěšenost.
Jen doufám, že to bude opravdu takové, jak to na mne působí.
Byl moment, kdy jsem ztratil ve vývojáře důvěru. Mám pocit, že to byla (asi) druhá ukázka na E3 či Gamescomu nebo kde, kde hra vypadala fakt otřesně (jako kdyby vypnuli všechny grafické vymoženosti, včetně vyhlazování hran). Navíc šlo o video, které se prezentovalo jen souboji, což mě zrovna nebralo, prostředí bylo hodně kostrbaté a především nudné (nějaké kanály a pak jedna aréna)…
Vyjádření jsou sympatická, na nic si nehrají. Sběratelku rušit nebudu. Když už jí mám předobjednanou 4 roky, tak už to 4 měsíce do vydání překlepu. Těším se na svět, který nám autoři představí (doufám, že bude pestrý). I na toho bezejmenného pišišvora a mutace/zbraně (obojího má být fakt hodně). Ale stále mám lehkou obavu, aby Biomutant netrpěl syndromem assassinské série = nájezdy na pevnosti/jiné klany a zajímavé questy aby člověk hledal pod mikroskopem… Pořád doufám, že si hra vezme hodně ze Zeldy. Vývojáři přidali hodně zeldích prvků (let, šplh na skály apod.). Doufejme tedy, že i questy budou pestré a svět nebude nudný… Ale ve dvaceti vývojářích se spíš kloním k vybíjení outpostů… :-/ Snad se pletu a z tohoto původně skromného dílka vyleze něco ohromujícího, pořád je naděje.
Jinak jsem zvědavej, jestli zachovají i vypravěče komentujícího veškerý děj (podobně jako v Bastion od Supergiant Games). Nebo zda to byl jen nápad pro prezentaci hry na herních výstavách.
Duch cyberpunku obchází herní průmysl.
„Za odklad může především snaha hru vydat v co nejlepším stavu.“ – Nerikali tohle i o cyberpunku? Hlavne tomu nikdo neverte proboha.
Jakási next-gen verze ale prý existuje, jen se s ní musejí spokojit pouze majitelé silnějších PC
Nejkrasnejsi veta za poslednich 13 let . Takle to ma byt . Nejdriv po silny PC masiny a pak pro konzole a ne nejdriv pro konzole a pak jen port kterej umele brzdi vykon . . Kupuju .
Tak určitě, hlavně že vám tu lepší verzi konzole zaplatí nebýt konzolí tak si to ani nezahraješ na tom svém silném PC prodeje budou opět minimálně 70 : 30 ve prospěch konzolí.
Tak nějak pořad věřím tomu ,že tahle hra mile překvapí.
O hru mam minimalni zajem, ale libi se mi jeho myslenkove pochody, chvalim!