Herní obchod Xzone přináší už tradičně začátkem každého roku svoji obsáhlou infografiku. A ta samozřejmě nemůže chybět ani za uplynulý, velmi netradiční a tak trochu šílený rok 2020. Po vzoru náročného roku jsme se i my v Xzone rozhodli jít tentokrát náročnější cestou a infografiku trochu rozpohybovat. Věříme, že se vám náš první pokus o tento typ obsahu bude líbit!
Jako první se dozvíte ten nejzajímavější údaj. Nejprodávanější hry roku 2020! První místo si pro sebe „nečekaně“ uzurpoval Cyberpunk 2077, který toho dosáhl i přes pozdní prosincové vydání. Však si jej lidé mohli předobjednávat neuvěřitelných 7 let. První předobjednávka totiž na Xzone přistála už 11. ledna. Byla i vyzvednuta? To se už musíte podívat do infografiky. Mimo jiné se tam dozvíte i to, kolik celá první várka Cyberpunku vážila.
Druhá hra v prodejním žebříčku měla na předobjednávky podstatně méně času. Za to šlo doslova o největší českou herní legendu. Nečekané oznámení remaku Mafia: Definitive Edition způsobilo pozdvižení a hra se u nás stala obratem nejvyhledávanějším titulem roku. Vymýšlet bonusy k Mafii byla opravdu radost a jsme moc rádi, že se vám litografie, Tommyho vizitka, i Pepého pizza krabice líbila. Řada zákazníků na půlnočním prodeji v Brně si hru navíc odnesla s podpisy vývojářského týmu Hangar 13, který nás na prodejně navštívil.
I na třetí pozici sedí herní velikán, u kterého je tento výsledek o to impozantnější, že vyšel pouze na PS4. Dlouho očekávané pokračování The Last of Us Part II zvedlo vlnu nadšení, kontroverze a hlavně hlubokého obdivu. Takhle se uzavírá konzolová generace! Bramborovou medaili si odnesl DOOM Eternal, který se nám postaral o zábavu na začátku nekonečných karantén. Následující místa potvrzují aktuální nadvládu PlayStationu 4 v České republice. Na 6. místě je další úžasná exkluzivita Ghost of Tsushima, na 8. místo přihopsal Spider-Man: Miles Morales a 9. příčku nečekaně obsadil dva roky starý God of War, kterému se velmi dařilo ve slevových akcích. Ještě větší překvapení je ale umístění české nezávislé hry Someday You’ll Return. Ta vyšla pouze v rámci naší Xzone Edice a během pár týdnů vyprodala celý náklad. Velká gratulace klukům z CBE Software!
A na čem zákazníci Xzone nejčastěji hrají? Jak už jsme naznačili, je to i letos PlayStation 4. Konzole od Sony u nás v průběhu let překonala vládu PC her, jejichž krabičky (ke smutku nás i sběratelů) herní vydavatele začínají výrazně omezovat. Sony však jde proti tomuto proudu a i díky skvělé podpoře českých lokalizací stále těší všechny fanoušky krabiček.
Mezi předměty letos nedominovaly jen figurky, jak tomu obvykle bývá. I letos se skvěle prodával Geralt nebo roztomilý Grogu, ale první dvě místa obsadily knihy. To nám dělá obrovskou radost, herní čtení máme totiž fakt rádi. Knižní průvodce Svět hry Cyberpunk 2077 se dočkal českého překladu, díky čemuž s přehledem vévodí žebříčku nejprodávanějších předmětů. Na druhém místě je stálice z naší produkce – artbook The Art of Kingdom Come: Deliverance. Očividně máte také fakt rádi Ellie z The Last of Us. Prodanými plakáty by se dal pokrýt celý tenisový kurt a ještě by hromada zbyla.
A co konzole? Byl nejprodávanější nový PlayStation 5? Xbox Series X? Ale kdeže, ty jsou bohužel stále nedostupné. Největší zájem byl loni o nestárnoucí Nintendo Switch, které v Česku objevuje čím dál tím více hráčů. Nintendo se tak pomalu zbavuje nálepky „konzole pro děti“, jak ji mnozí v našich luzích a hájích dlouhá léta nepochopitelně označovali. Switch je skvělé zařízení a držíme mu palce!
Řadu dalších zajímavostí najdete v kompletní infografice na Xzone.cz.
A zase jeden rok v pr… Ale zase po roce parádní infografika.
A to ta Mafie na tom mohla být ještě líp, kdyby někde někdo nebyl naprostý kok** a udělal krabičku i na PC … po té by se zaprášilo i bez nějakých bonusů … takhle jsem to musel koupit standartně na Steamu. U Someday You return to samé, protože tam zase bylo strašně málo kopií a vyprodalo se to ještě před vydáním … Přitom si pak vývojáři stěžují na warez a že se hra nevyplatila .
Čistě technická, zajímal by mě rozhovor s tím co měl předobjednávku sedm let na Cyberpunk.
Co si v ten moment před sedmi lety sliboval a jestli je ve finále spokojen.
Trošku takový časosběrný rozhovor.
Nintendo ale je konzole primárně pro děti. Jde to vidět na všem co dělají, od her přes merch až po hardware (mimochodem to závodění s Mariem po obýváku za pomocí RC auta je hustý).
Nintendo to určitě nevyrábí s nálepkou konzole pro děti. Jelikož generace která začínala na hře Mário, má dnes už dost přes 30 let. Drží se toho, co ty lidi znají a co funguje. Vzhledem k tomu, že dnes už se dá slušně zahrát na telefonu/tabletu, tak je to výborný úspěch pro Nintendo. Takže to co jsi napsal, je strašně zaostalý názor.
Opět si ukázal, jaký jsi zaostalec. Ta modrá plíseň Ti dokonale rozežrala mozek…
Copak, uráží tě to že hraješ na konzoli pro děti? Vždyť dítě jseš podle tvé reakce, takže tě nemá co urážet. Běž si radši zahrát Animal Crossing jak velkej chlapák a útočný komenty o modré plísni si nech pro sebe.
Jak se tak dívám, tak většina z těch her má českou lokalizaci, kromě Asasína a Dooma. Ať mi tedy nikdo neříká, že lokalizace mají nepatrný vliv na prodeje. U Dooma mě to nepřekvapuje. Na druhou stranu jeho prodeje jsou zřejmě důvod, proč my máme velké kulové, zatímco Poláci to mají pěkně s dabingem.
Ty vole dneska se dĕti uči od 1 třidy ajinu nevim proč furt brečite kvůli češtinĕ ve hrách , když hraješ hry tak tu ajinu se naučiš jen z toho hrani jako vĕtšina hráču
No a? Já třeba anglicky porozumím, ale to neznamená že to chci hrát anglicky. Prostě si to chci užít česky, co na tom lidi furt nechápou.
Vy si myslíte, že je to vždy o znalostech jazyka? U některých her stačí sledovat děj a leccos pochopíte. Ale o tomhle to není. Jde tu o princip. Ty společnosti své hry prodávají do celého světa a některé z nich jsou přeložené do pár jazyků a následně se dozvídáte o rekordních ziscích na té či které hře. Budiž dobrým příkladem GTA 5. Nemálo velkých společností zkouší, co si může dovolit a pokud zákazník povolí, začne tlačit na pilu dál. Nevadí Vám absence české lokalizace? Fajn. Nevadí Vám nedodělaná hra? Fajn. Nevadí Vám mikrotransakce v singleplayerové hře? Fajn. Nevadí Vám otravná DRM? Fajn. Nevadí Vám DLCčka ukrajující obsah z původní hry? Fajn. Až ty hry budou ořezaný nehratelný odpad prolezlý reklamou a mikrotransakcemi, absence české lokalizace bude asi ten nejmenší problém. No, tak daleko to snad nezajde, tedy jen pokud budou mít hráči pořád svou hrdost. A o tom to přesně je.
Na 5 mieste AC Valhalla …..tak to sa Ubisoft určite poteší a bude šetriť na lokalizácii aj naďalej
Ať si jí nechají, stejně počkám na kompletní edici hry a k tomu ještě vyjde čeština od Farflame. Zabiji dvě mouchy jednou ranou a alespoň to budu hrát lokalizované, bez bugů (snad) a s celým obsahem. A mám čas na dohánění restů.
No když není co hrát.