Dnes byla oficiálně oznámena hra F1 2021 od studia Codemasters, které již spadá pod Electronic Arts, a novinky v ní se skutečně shodují s únikem, o němž jsme nedávno psali. Nad rámec traileru jsme se ale přece jenom dočkali dalších podrobností, které rozhodně stojí za zmínku.
Hra bude obsahovat příběhový mód, který nese název „Braking Point“. Něco podobného se objevilo už v ročníku 2019, ale příběh byl opravdu krátký a prakticky skončil s přestupem z F2 do F1. Nyní bychom se měli dočkat něčeho mnohem plnohodnotnějšího. Vývojáři lákají na návrat Devona Butlera, což je postava, která se objevila právě už ve hře F1 2019. Dalších informací bychom se měli dočkat v nadcházejících týdnech.
Novinkou je také kariéra pro dva hráče. Autoři zmiňují, že je to mód, který hráči chtějí už několik let, letos se ho konečně dočkáme. Každý hráč bude mít možnost změnit si nastavení pomocníků, a podle vývojářů si tak mód užijí veteráni i úplní nováčci.
Další novinkou je mód s názvem „Real-Season Start“, nad ním jsem se pozastavoval už minule. Nakonec je to úplně něco jiného, než jsme si mysleli. Do hry totiž prostřednictvím tohoto režimu bude promlouvat reálná sezóna, přičemž kdykoli se můžeme rozhodnout, že na ni navážeme a dojedeme zbývající závody.
Kromě zmíněných režimů, které se objevují poprvé, se jich hned několik vrací. Pochopitelně se tak dočkáme klasické kariéry, módu My Team, split-screenu, time trialu, online multiplayeru a dalších. K dispozici budou vozy a piloti z F1 i F2.
Zajímavé jsou pak tratě. Zatímco loni se Codemasters drželi původního kalendáře, který byl v důsledku pandemie v reálné F1 značně pozměněn, letos se některých nových tratí přece jenom dočkáme. Můžeme se tak těšit na portugalské Portimao, italskou Imolu a Jeddah v Saudské Arábii, kde se letos pojede vůbec poprvé, jde totiž o úplně nový okruh. Tyto tři zmíněné tratě přibudou do hry zdarma, ale až po jejím vydání. Kdy přesně to bude, zatím vývojáři nezmiňují.
A to už se dostáváme k samotnému datu vydání. F1 2021 vyjde 16. července, míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series. V případě, že si zakoupíte verzi pro minulou generaci konzolí, dostanete zdarma upgrade na verzi pro PlayStation 5 či Xbox Series.
Hru si můžete předobjednat už nyní na oficiálních stránkách. K dispozici jsou dvě edice. Pokud si předobjednáte tu standardní, získáte 5 000 PitCoins a „Braking Point Content Pack“, který by měl obsahovat předměty inspirované příběhovým režimem. Deluxe verze pak nabídne kromě zmíněného content packu také 18 000 PitCoins, historické piloty F1 a přístup ke hře o 3 dny dříve.
Automatický preorder pro mě, letos asi jediný. Ale počkám na steelbook edici, jako vždy.
Jinak ty mikrotransakce, i když trochu prskám, tak to nebyla dosud hrůza a popravdě, když člověk dohraje placený Podium pass, tak se mu pitcoiny vrátí.
Ja doufám, ze EA nebude od příštího roku tlačit na svoji tvůrčí schopnost monetizovat i svoje vlastní babičky. Lidi jsou obezřetní vůči EA a komentáře pod příspěvkem na Twitteru jsou jeden hate vůči za druhým. Ať si mrví čutálisty, ale na F1 mi nesahají :p
Přesně tak, pokud člověk na začátku nezajančil a nekoupil si zbytečně něco z Item Shopu, tak všechny sezony úplně v pohodě vyjezdil zadarmo díky 15 000 Pitcoinům za předobjednávku (v mém případě Schumacher edice). VIP Pass stál 9 000 a v každé sezoně byla možnost získat ježděním 10 000. A ani jsem se nemusel moc snažit plnit speciální challenge, protože jen samotné hraní mě posouvalo dál. Maximálně ke konci sezony, nebo když jsem něco chtěl rychle, tak jsem si pomohl jejich plněním. Suma sumárum takhle to být nastaveno v dalších hrách, tak s tím nikdo zásadní problém mít nebude.
Každopádně pro mě taky předobjednávka jasná, ostatně jako už tradičně, letos poprvé na PC, předtím PS3/4. A než to vyjde, tak si pořádně zajedu nově pořízený volant Thrustmaster T300 RS místo dosavadní T150
Taky chci provést menší upgrade volantu Od Acelith Mod budu kupovat úpravu volantu pro G29 pred vydáním F1 2021.
U té G29 jde taky úprava jo? Jinak já měl teď narozky a jen tak jsem koukal na různé obchody a najednou koukám T300 byla za 5 333,- i s dopravou… Tomu se nedalo odolat. Dneska jsem na to koukal znova a už byla cena zpátky na 10 000 cca. Takže jsem to trefil dobře. No a do vydání snad stihnu našetřit na addon v podobě věnce ve stylu F1.
Teď to objednávám, tak jsem zvedavej
https://acelith.com/collections/mods/products/mod-f1-style-rim-for-logitech-g29-cp
Ty jo to vypadá zajímavě. Koukám že tam mají i pro T300 a instalace je oproti Logitechu banální. A cenově to vypadá celkem dobře když člověk nepotřebuje extra tlačítka oproti základu. No dal jsi mi námět k zamyšlení…
Mají i typ, u kterého si lze nechat obešít madla kůží nebo Alcantarou (u G29). Ale to je dražší než modifikace sama
No pěkný Každopádně dej vědět až to budeš mít, jaké to je, kvalita zpracování atp. Jo a doprava tě vyjde na kolik?
Doprava je za €19,90 (UPS, prý 2–4 dny), celkem jsem platil €91,80 / přes 2 400 Kč. Přikoupil jsem si číslo navíc, takže to mohlo být €88,80. Myslím si, že to nestihnou během příštího týdne.
Pak dám vědět, až to dorazí
Uz to je na cestě. Jde to až ze Sicílie. Jo a dneska Thrustmaster predstaví nový F1 addon volant. Má mít i displej, díky tomu si myslím, že to bude na mastný ja tipuju na 6-7k
https://youtu.be/jQ_nx9zIgj8
Letos to ještě bude bez většího vlivu EA. Teda krom grafiky krabičky, která bude ve stylu EA Sports, kteří hru vydávají. Co mě překvapilo více je složení bonusů pro Deluxe edici. Letošní Deluxe edice neobsahuje přídavná auta. Jen nové skiny, PitCoins a 7 legendárních pilotů do režimu My Team. A to za příplatek 400 Kč.
Poprvé se v sérii objevily přídavné formule ve formě dražší edice s DLC u F1 2013. Další dražší edice se objevila až v roce 2016, ale to jsme navíc dostali pouze Career booster. Ale o rok později jednu formuli (1988 McLaren MP4/4). Rok 2018 pak přinesl v Headline edici extra dvě formule (2009 BRAWN BGP-001 a 2003 WILLIAMS FW25). Následující ročník 2019 přinesl dokonce dvě speciální edice: Anniversary Edition měla navíc 2010 Ferrari F10 a 2010 McLaren MP4-25. Legends Edition krom obsahu Anniversary přinesla ještě 1990 McLaren MP4/5B a Ferrari F1-90. Loni jsme se dočkali opět dvou edic s příplatkovými bonusy: levnější Seventy Edition žádné vozy navíc nepřinesla, zato dražší Schumacher Edition přinesla do hry dokonce 4 monoposty navíc (1991 Jordan 191, 1994 Benetton B194, 1995 Benetton B195, 2000 Ferrari F1-2000).
Jen mám strach že to graficky moc ne pokročilo
Na PS4/X1 to bude velice podobné loňské verzi. Výraznější grafické rozdíly naposled v F1 2019 na nočních tratích. Jinak spousta grafiky se od roku 2015 nezměnila (viz pořád stejný Safety car, ač se reálně auto změnilo, stále stejné profil tratí, ač i tam probíhaly změny v okolí). Na PC a PS5/XboxSeries nějaké změny v grafice budou. U Dirt 5 jsem viděl rozdíl akorát v FPS a jiné práci s nasvětlením scény včetně odrazů, což kolikrt udělá hodně velk rozdíl ve vzhledu.
No, to logo EA na konci videa… přejel mi mráz po zádech… ze závodní/sportovní hry se stává spíše horor. F1 mám velmi rád, takže budu každý ročník nervózní z toho, jak EA do této hry zasáhlo. A jak víme, když někam zasáhne, tak to nedopadá dobře.
Ale dopadá, moc to hrotíte
Tady EA ovlivnilo pouze grafiku loga a krabičky. A možná obsah dražších edicí. Do vývoje samotné hry zasáhne až v dalším ročníku. EA není vždy tak zlá. Bohužel se jako korporace hodně orientuje na zisk a po ekonomické krizi v roce 2007 bylo nutné udělat pro hráče i vývojáře nehezké kroky (zrušení některch herních sérií a jejich studií, konec českých lokalizací, atd.).
Samozřejmě, nepovažuji EA za nějaké ultimátní zlo. Ale mít obavy je zcela na místě. Jelikož když si člověk vezme poslední roky (třeba cca 3-4 roky) EA, tak to skutečně žádná sláva není. Povedené hry by se daly spočítat na jedné ruce a to je na takového giganta málo. Jak je řečeno, jsou hodně orientovaný na zisk a to je ten problém. Trpí tím poté ta kvalita. Oni ztrácí ten balanc mezi „vydělat na něčem peníze“ a „udělat kvalitní produkt“. Poslední léta se v mých očích EA plácá odezdi ke zdi.
Reputace té firmy je opravdu špatná a zcela oprávněná. Tohle není o tom, že někdy v minulosti udělali pár nepopulárních kroků a teď se to s nimi jenom veze. Oni dělají z pohledu hráče věci špatně konstantně. Chápu, že prostě dělají těžkej byznys, ale chceš-li mít dobrou pověst, tak nesmíš být hamižný.
Nebudu říkat, že od F1 2022 to bude jenom samá katastrofa. Nicméně, je na místě být přinejmenším velmi nervózní.
Já bych se zase u F1 toho tolik nebál co se týče těch mikrotransakcí. Pokud se to bude týkat vzhledů aut, helem, obleků atp pro MP a MyTeam, tak se zase nic moc nestane. Obdoba FUT, HUT v F1 není a ofiko licencované věci k danému ročníku asi těžko hodí do mikrotransakcí. No a co se týče řekněme hratelnosti jako takové, tak vzhledem k ročnímu vydávání ty změny nejsou velké ani u F1 meziročně, takže se to taky nemá moc kam změnit k horšímu. Já bych to viděl tak že opravdu asi nabobtnají položky pro mikrotransakce, nějaké to DLC placené (historické vozy atp) a asi taky pokus o něco ve smyslu Ultimate Teamu. Takže ve zkratce pro mě by se vlastně nic neměnilo.
Tak ona kvalita série F1 od Codemasters taky není kdo ví co. Multiplayer v PS4 verzi F1 2020 je dodnes hodně rozbitý. Paradoxně F1 2019 je v lepším stavu.
Kvalitní produkt neznamená zisk. A také je otázka, co to je kvalitní produkt. Že vám se hra nelíbí, neznamená, že se nelíbí někomu jinému. Nerozumím, v čem se EA plácá od zdi ke zdi. Reputace je u malé skupiny hráčů špatná. A spousta dalších to vůbec neřeší. EA rozhodně není nejhorší firma světa. Jsou další producenti her, co na své zákazníky kašlou daleko více. Jen jejich hry nehrajete a tak o tom nevíte.
Jelikož na FIFA generují neskutečné peníze, tak očividně něco dělají správně. Tudíž nebuďte tak přehnaně negativní. Nemyslím si, že budou nějak moc zasahovat do vývoje. Mikrotransakce jsou tam již teď, takže ani to už nemusí přidávat.
Naopak se podívejte, co Bandai Namco udělali s Project CARS 3 (Codemasters na tohle neměli jakkoliv vliv).