I letos došlo na předávání cen D.I.C.E. Awards – pořádaných Akademií interaktivního umění a věd.
Jednalo se o 24. ročník, přičemž jednotlivé nominované videohry bojovaly ve 23 kategoriích.
Nejúspěšnějším projektem se stal velice chytlavý a skvělý Hades, jenž zvítězil v pěti kategoriích. Za ním se posléze nachází titul Ghost of Tsushima, který zvítězil čtyřikrát.
Mezi další úspěšné videohry se následně řadí The Last of Us Part II a Half-Life: Alyx, kdy oba tituly proměnily dvě nominace.
Celkový seznam vítězů je pak následující:
Hra roku
Hades
- Vydavatel: Supergiant Games
- Vývojář: Supergiant Games
Obrovský úspěch v oblasti herní režie
Hades
- Vydavatel: Supergiant Games
- Vývojář: Supergiant Games
Obrovský úspěch v oblasti herního designu
Hades
- Vydavatel: Supergiant Games
- Vývojář: Supergiant Games
Mobilní hra roku
Legends of Runeterra
- Vydavatel: Riot Games
- Vývojář: Riot Games
Obrovský úspěch pro nezávislou hru
Hades
- Vydavatel: Supergiant Games
- Vývojář: Supergiant Games
Vtahující hra roku
Half-Life: Alyx
- Vydavatel: Valve
- Vývojář: Valve
Technologický úspěch pro vtahující realitu
Half-Life: Alyx
- Vydavatel: Valve
- Vývojář: Valve
Online hra roku
Fall Guys: Ultimate Knockout
- Vydavatel: Devolver Digital
- Vývojář: Mediatonic
Strategická/simulační hra roku
Microsoft Flight Simulator
- Vydavatel: Xbox Game Studios
- Vývojář: Asobo Studio
Sportovní hra roku
Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2
- Vydavatel: Activision Publishing, Inc.
- Vývojář: Vicarious Visions
RPG hra roku
FINAL FANTASY VII REMAKE
- Vydavatel: Square Enix
- Vývojář: Square Enix
Závodní hra roku
Mario Kart Live
- Vydavatel: Nintendo
- Vývojář: Nintendo
Bojová hra roku
Mortal Kombat 11 Ultimate
- Vydavatel: Warner Bros. Games
- Vývojář: NetherRealm Studios
Rodinná hra roku
Animal Crossing: New Horizons
- Vydavatel: Nintendo
- Vývojář: Nintendo
Dobrodružná hra roku
Ghost of Tsushima
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Sucker Punch
Akční hra roku
Hades
- Vydavatel: Supergiant Games
- Vývojář: Supergiant Games
Obrovský úspěch v oblasti technologie
Dreams
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Media Molecule
Obrovský úspěch v oblasti příběhu
The Last of Us Part II
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Naughty Dog
Obrovský úspěch ve zvukovém designu
Ghost of Tsushima
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Sucker Punch
Obrovský úspěch v oblasti originální hudební kompozice
Ghost of Tsushima
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Sucker Punch
Obrovský úspěch v oblasti postav
Miles Morales – Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Insomniac Games
Obrovský úspěch v oblasti uměleckého směru
Ghost of Tsushima
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Sucker Punch
Obrovský úspěch v oblasti animace
The Last of Us Part II
- Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
- Vývojář: Naughty Dog
Na všechny nominované hry se můžete podívat zde.
Líbí se mi jak to pojmenovali „obrovský úspěch“.![grin](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/grin.png?v=1)
Tsushimu fakt chápu, ale vážně se nenašla jiná hra v oblasti vizuálu? Hádes mi nepřijde moc pokrokový, ale třeba se pletu, má někdo názor? Obecně nejsem fanoušek Anime, ale neodsuzuji to.
Pokud teďy chápu dobře herní design jako vizuál.![grin](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/grin.png?v=1)
Game Design vnímám jako celkový koncept hry a vybalancování a odladění systémů a prvků hratelnosti. Ceny za grafiku si rozdělil Ghost a TLOU2
U Hádese jde spíš o stylizace a art postav než o polygony, obojí je opravdu na skvělý úrovni. Společně s TLoU 2 to pro mě byly hry roku 2020, o velký parník před vším ostatní. Hádes má takové to kouzlo, ještě jedna kolo/smrt a jdu spát a ejhle člověk znovu desetkrát umřel![grin](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/grin.png?v=1)
To asi ne. Podle mého je herní design jak jsou věci řešené, jak do sebe zapadají, jak chytré jsou její mechaniky, jakou mají hloubku, jak řešené jsou mapy, jak přehledné je ovládání, jak využíváš prostor, zvuky, hudbu, co přináší nového a podobně. To nebude jen vizuální stránka.