V půlce května se dočkají příznivci příběhu velitele Sheparda vylepšené verze s celým názvem Mass Effect: Legendary Edition, která v sobě bude obsahovat všechny díly původní trilogie a většinu DLC.
No a jelikož se vydání již velice rychle blíží, tak by bylo dobré se seznámit s oficiálními HW požadavky, které musíte splňovat, abyste kolekci bez problémů rozběhali na svém PC.
Minimální požadavky:
- OS: Windows 10 64-bit
- CPU: Intel Core i5 3570 či AMD FX-8350
- Operační paměť: 8 GB
- Grafická karta: NVIDIA GTX 760 či AMD Radeon 7970 / R9280X
- VRAM: 2 GB
- Místo na disku: Alespoň 120 GB
- DirectX 11
Doporučené požadavky:
- OS: Windows 10 64-bit
- CPU: Intel Core i7-7700 či AMD Ryzen 7 3700X
- Operační paměť: 16 GB
- Grafická karta: NVIDIA GTX 1070 či AMD Radeon Vega 56
- VRAM: 4 GB
- Místo na disku: Alespoň 120 GB
- DirectX 11
Jak je vidět, tak budete potřebovat poměrně velkou porci volného místa na vašem disku.
Z tohoto místa si svůj podíl ukousne i day one patch, který podle databáze Orbis Patches má mít 11,8 GB a měl by vylepšit běh hry, zlepšit stabilitu a opravit pády, upravit ambientní okluzi či upravit osvětlení.
Rozhodně se ale hodí dodat, že velikost patche je udávána pro PlayStation 4, tudíž se toto číslo můžeme měnit v závislosti na platformě.
Titul si lze předobjednat v obchodě Xzone.
Podle nároků to vypadá, že vytvořili remaky všech tři her lol
… a nebo prostě fakt zamakali na remasterech.
Původní ME3 měl v doporučených obyčejný dvoujádro a teď to chce Ryzen 3700X? Tak trochu začínám čekat zprasenou optimalizaci.
Hardwarové požadavky této kompilace jsou naprosto šílené. Pro porovnání remaster požaduje 4x více paměti RAM a cca 8x rychlejší grafiku na doporučené požadavky oproti 8 let starému Mass effectu 3, hra přitom nikterak výrazně lépe nevypadá a běží na stále stejném Unreal Enginu 3. Namodovany starý Mass effect pomocí ALOTu vypadá o dost líp a běží na moji GTX 1060 na stabilních 60 FPS i po úpravách v nVidia inspectoru. To se o tomto remasteru nejspíše nebude dat říci. Tady zase někdo odflakl optimalizaci.
Což nemusí být vůbec pravda. Dříve byli doporučené údaje deklarovány pro jaké rozlišení? 720p nebo 1080p. Remaster má být cílen spíše pro 4K, čemuž odpovídají i doporučené nároky a určitě u takové hry nejsou stanoveny pro stabilních „jen“ 30FPS. 4K textury něco málo spolknou, nové efekty též. Při lepší optimalizaci na dnešní HW může hra běžet lépe, pokud se budeme bavit například o 1080p a odpovídajícímu nastavení vůči originálu.
Navíc pokud si přečteš požadavky pro ALOT, tak jsi na +-RAM/VRAM podobné jako má remaster.