Resident Evil Village vychází už za tři dny a YouTube kanál Digital Foundry se ještě jednou ohlédl za demoverzemi, které blíže představují hrad a samotnou vesnici. Už dříve se pustili do rozboru verze pro konzole PlayStation, nyní jsme se však dočkali přímého srovnání konzolí nové generace.
Všechny tři zařízení nabízí dva módy: s ray tracingem či bez. Nejslabší z celé trojice, Xbox Series S, nabídne buď 1440p s ray tracingem při 30 fps anebo 1440p bez ray tracingu při 45 fps. Realita je nakonec trochu jiná. Capcom totiž neuzamyká framerate na 30 fps, takže snímky za sekundu na Series S kolísají mezi vyššími 30 a nižšími 40. Redaktor Rich Leadbetter tento mód nedoporučuje a naopak je podle něj mnohem lepší ten bez ray tracingu. Rozdíl po grafické stránce není zas tak velký a hra běží na stabilních 60 fps jen s lehkými propady.
PlayStation 5 a Xbox Series X pak měli nabídnout shodné 4K rozlišení a buď 60 fps bez ray tracingu nebo 45 fps s ray tracingem. O módu bez ray tracingu se asi ani není potřeba bavit, na obou konzolích hra jede na krásných stabilních 60 snímků za sekundu bez jediného propadu. V režimu s ray tracingem jde ale přece jen vidět, že je Xbox Series X o něco silnější konzole. Po většinu času hra běží na 60 fps, ale v náročnějších částech jsou znát propady a nutno říct, že na PlayStationu 5 jsou o něco větší. Pořád šlo při nejhorším o přibližně 50 fps, což není vůbec špatné, osobně si ale myslím, že by byla lepší volba snížit rozlišení, aby i v módu s ray tracingem hra běžela na stabilních 60.
I tak je to hodně dobrá vizitka pro Capcom a jejich RE Engine, který využívají od Resident Evilu 7. Málokterá hra se může chlubit takto dobrou optimalizací.
Resident Evil Village vychází 7. května na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series.
Titul si můžete zakoupit v obchodě Xzone.
Prosím? Proboha vzpamatujte se už všichni s tou honbou za ideálně 120FPS. Neustále snižovat nativní rozlišení za účelem vyššího FPS? Vy jste se asi už opravdu zbláznili. Píše se rok 2021 a na PS4 RE běží v prehistorickém 900p jen proto, aby dosáhl 45FPS, tomu se říká zoufalství. Jak to asi bude vypadat na kvalitní OLED 4K TV? Bude to mazanice jak prase, ale hlavně že si budou všichni honit triko s 45 FPS. V klidu by stačilo stabilních 30FPS v 1080p. Snížit rozlišení u Ray Tracing modu na PS5 jen proto, že 50 FPS se vám zdá málo? Opět opakuji je rok 2021 a hry na nové generaci konzolí mají nativně běžet ve 4K, to že tam narvu 120FPS ale dám to v 900p je mi úplně k ničemu protože to bude na kvalitní 4K TV vypadat strašně a FPS to fakt nezachrání. Strašný trend toto.
Nikdo nemluví o 120 fps. U takové hry je to zbytečné. A 50 fps je sice v pohodě, ale když jsou snímky nestabilní, jde to opravdu znát (osobní zkušenosti z prvního dema). Proto by bylo pro mě (a mnohé další) lepší, kdyby přidali i mód s nižším rozlišením (1440p) a stabilními 60 fps. Vzhledem k tomu, že hraji na Full HD minitoru, je mi 4K rozlišení v podstatě k ničemu.
Doufam, ze to VRR Sony dotlaci co nejdrive.
„I tak je to hodně dobrá vizitka pro Capcom a jejich RE Engine, který využívají od Resident Evilu 7. Málokterá hra se může chlubit takto dobrou optimalizací.“ – Coze? To jsou ty naroky na udajnej next gen tak maly? Je rok 2021 a lidi jeste ve stoje tleskaj, ze hra jede na 60 fps.
Většina PC hráčů nemá dostatečný HW na hraní nových her ve 4K 60fps (v tomto případě navíc s ray tracingem), takže to opravdu není zas tak samozřejmé.
Jo to je 4k, tak to sorry. Spatne jsem cetl.
Ale ale,copak?Bájná 60fps hranice byla na konzolích překonána tak se začne pc elita bavit o 120fps?
Ne že bych to nečekal 🤣🤣🤣
1234 očividně špatně čte často.
To se casto na tech vasich forech pro sony fanatiky nestava, ze nekdo uzna vlastni chybu co? Dulezitejsi je vyhonit si nad sony logem.