Temné tahové RPG Darkest Dungeon z roku 2016 si od svého vydání našlo velké množství fanoušků. Vývojáři ze studia Red Hook už před dvěma lety oznámili, že se chystá druhý díl, ale až nyní se prostřednictvím magazínu PC Gamer dozvídáme větší podrobnosti.
Darkest Dungeon 2 nebude jen klasické pokračování, ve kterém bude všeho víc. Autoři se naopak rozhodli pro poměrně razantní změny. Jiné bude především samotné prostředí. Opustíme temné podsvětí a tentokrát se vydáme na cestu na zlověstnou horu. Celá hra se ponese právě v duchu roadtripu, vývojáři ji tak dokonce přirovnávají ke slavnému titulu The Oregon Trail. Výrazně se pak sníží herní doba. Původní hra mohla zabrat klidně přes 50 hodin, dvojku prý půjde dohrát za pouhých 5. Vypadá to, že zde ale bude kladen větší důraz na opakované hraní a abyste dostali úplný konec, budete muset hru projít hned několikrát. Příběh bude rozdělen do 5 aktů, přičemž v každém nás čeká jeden boss. Pohybovat se budeme ve 4 regionech a mezi jednotlivými oblastmi budeme cestovat podobně jako například ve hře FTL.
Změn se dočká také grafické zpracování. Druhý díl totiž oproti jedničce přejde na 3D. Animací je víc a jsou mnohem plynulejší, celá hra tak má působit přirozeněji. Jednotlivé modely jsou pak výrazně propracovanější. Studio si to mohlo dovolit i díky tomu, že se rozrostlo z původních 5 zaměstnanců na aktuálních 20. Ani tady však novinky nekončí. Zdaleka největších změn se dočkaly souboje. Na první pohled sice vypadají podobně, ale zkušení hráči původního Darkest Dungeon si novinek určitě rychle všimnou. Především už nebudeme mít k dispozici plejádu postav, ale pouhé 4 hrdiny, vztahy mezi nimi však budou ještě důležitější než předtím.
Na výběr bude 9 tříd (8 starých a 1 nová). U nich došlo k určitému zjednodušení, zbraně a vybavení již nepůjde vylepšovat. Naopak ale všechny budou mít víc schopností, ze kterých si můžeme vybrat. V samotných soubojích potom úplně zmizí procentuální šance, a útok vaší postavy tak vždy zasáhne svůj cíl. Vývojáři to odůvodňují tím, že tento prvek náhody byl pro mnohé hráče frustrující. Tato změna se dotkla i různých efektů, které už také nejsou zastoupeny procentuální šancí, ale nahradily ji tokeny. Například pokud má vaše postava blokovací token, míra poškození dalšího útoku na tohoto hrdinu je snížena na 50 %. Týká se to ale i krvácení, otravy a dalších nepříjemných efektů z prvního dílu.
Stejně jako jednička vyjde Darkest Dungeon 2 nejprve v předběžném přístupu. Při vydání bude k dispozici jen první akt příběhu, ale vývojáři budou obsah postupně přidávat. To se týká i počtu tříd, finální číslo by mělo být 18. K vydání early access verze dojde ve 3. čtvrtletí letošního roku exkluzivně na Epic Games Storu.
No já se spíš bojím toho zjednodušování kombatu. Ve finále 18 třít je mazec, nicméně doufám že i zde bude velká podpora moderů. Některé mody v 1 díle jsou super.
Tohle bude fail, ještě k tomu beta na Epic store, který nemá forum, tak lidi nemají kde o hře diskutovat, nahlašovat chyby a podobně, max bude nějakej oficiální discord, ale to není ono.
Chápu to dobře že bude třeba Crusader a bude mít 8 verzí ?
Ne. Ve hře bude od vydání 8 tříd, které byly už v původní hře: Grave Robber, Occultist, Plague Doctor, Man at Arms, Leper, Jester, Highwayman, Hellion. A potom jedna úplně nová, dosud neoznámená třída.
Toho prechodu na 3D se trosku obavam, aby to nebylo kontraproduktivni nacancane pozlatko. Napriklad sachy taky maji 3D verze s bojovymi animacemi a nic nebrani tomu, aby sachovnice byla zobrazena jako panoramaticke bojiste s mnoha grafickymi prvky. Ale takove 3D sachy jsou, ne nahodou, vyhledavany hlavne prilezitostnymi hraci, zatimco seriozni hraci jsou spokojeni prave se strohym schematickym zobrazenim, ktere neodvadi zbytecne pozornost.