Vypadá to, že očekávaná soulslike záležitost letošního roku, Elden Ring, nebude způsobovat stejné nervové kolapsy tak, jako jeho sourozenci Bloodborne, Sekiro nebo Dark Souls 3. Producent hry Yasuhiro Kitao během rozhovoru pro magazín IGN na veletrhu Taipei Game Show 2022 uvedl, že prvky hry byly vyvinuty tak, aby aktivně udržovaly nízkou úroveň stresu hráčů. To jenom dokazuje dřívější tvrzení studia FromSoftware ohledně toho, že Elden Ring bude mnohem přístupnější než dosavadní soulovky.
Podle Kitaa budou souboje v Elden Ringu už tak dost obtížné, tudíž chtěli vývojáři snížit případný stres u hráče jinak. „Vzhledem k tomu, že herní svět je tak rozsáhlý, může to přinést skutečnou hloubku a šíři požitku, ale také to může u některých hráčů vést ke zbytečnému stresu. Vývojářský tým si dal velký pozor, aby se tomu pokud možno vyhnul,“ popisuje Kitao.
Jak přesně ovšem chce FromSoftware u hráčů snížit stres během hraní Elden Ringu? Především díky cestování napříč otevřeným světem. „Koně poskytují bezstresový způsob cestování na dlouhé vzdálenosti, které hráč musí ve hře překonat,“ řekl Kitao. Nejedná se ale jen o koně. Hráči budou moci využít také „vzdušných proudů“, které jim umožní překonat různé vertikální překážky. „Tento systém byl zaveden jako prostředek rychlého a příjemného vertikálního pohybu vzhůru za účelem prozkoumání těchto vyšších oblastí,“ sdělil Kitao. V Elden Ringu bude rovněž mořnost rychlého cestování. To samozřejmě není v soulslike žánru žádná novinka, ale Elden Ring obsahuje také mapu, na kterou si hráč může zapisovat vlastní body cesty, které se pak objeví ve hře.
Další „stresový faktor“, který bylo potřeba podle Kitaa snížit, je potřeba získat po úmrtí své souly (v tomto případě runy) zpět. „Vzhledem k tomu, že mapa je tak rozsáhlá, může se to stát pro hráče nežádoucím stresem. S ohledem na to jsme určili řadu obtížných míst, míst s velkým množstvím nepřátel nebo silných protivníků, jako body, na kterých mnoho hráčů zemře a bude se muset o tento úkol pokusit znovu. Hráč si může u těchto míst vybrat možnost respawnu v těsné blízkosti místa své smrti. Tento druh opatření je dalším příkladem snahy týmu o implementaci systémů, které mají zmírnit stres hráčů,“ popisuje Kitao.
Elden Ring vychází 25. února letošního roku na platformy PC, Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 4 a PlayStation 5. Předobjednat si hru můžete skrze internetový obchod Xzone.cz.
Tj tak treba si to budi moci konecne zahrat ((:
at bloodborne vydají na pc a porovnáme
Obtížnost je velice subjektivní. Myslím si, že fanouškovská základna je na Soulsovky tak zvyklá, že si s hrou poradí bez výrazného stresu.
Ten pocit, kdy člověk objevuje mechaniky a hratelnost DS1, je dávno pryč.
Tak je to hra v otevřením světě takže to dává smysl. V cestě kamkoliv můžete například narazit na 10 nebo třeba 150 nepřátel podle toho kudy to vezmete a bylo by to skoro nedohratelný bez grindu a přeskillení kdyby obyčejní nepřátelé byli silní jako v koridoru kde jich je pečlivě navržený počet. Pak by se taky mohlo stát že nějakého bosse dáte na „pár“ rán protože jste si vybrali špatnou cestu na které jste se naskillili protože bylo drsnější se k němu dostat než ho pak porazit.
Ty jejich změny dávají smysl a spíš bych to nazval frustrující než stresové. To že udělají hru méně frustrující neznamená že bude lehčí ale prostě jen něco pozměnili aby to fungovalo v otevřeným světě.
Asi potřebují prodat co nejvíce kopií hry. Proto snížily obtížnost. Aby si ji mohli koupit i casual hráči. Přece jenom těch je pořád hodně. A vzhledem k tomu jaké jsou náklady na vývoj se jim ani nedivím.
Souls hry nemají nikdy problém s prodejí a tohle je jedna z nejočekávanějších her tohodle roku tak bych řekl že prodeje jsou to poslední čeho se bojí.
No jooo, aby se nám někteří zbytečně nestresovali
Asi v každém DS je boss nebo část, která může být více stresující než ostatní. Pokud to budou chtít vyrovnat, aby se nešlo z klasické obtížnosti do extrému, tak klidně, ale ať se to nedotkne celkové obtížnosti. V DS sérii není zas takový problém se udělat silným.
Ajaj … From soft vyměknul … To nezní dobře.
Ááá, již se slétají první „z koulí věštci“!
To není věštění z koule, ale z informací v článku…