Dnešní přehled vám nesebere takové množství času, jak jste obvykle zvyklí. Bohužel také musím přiznat, že chybí většina tradičních závěrečných přehledů, protože prostě nejsou. I na stránkách Famitsu jsou již staré údaje, což je samozřejmě logické, když mají Japonci v období mezi 29. dubnem a 5. květnem takzvaný Ōgon Shūkan (黄金週間, anglicky Golden Week), během kterého oslaví hned čtyři státní svátky: Den Šówa, Den ústavy, Den zeleně a Den dětí. Tak aspoň nepohrdnete příjemnou zprávou Chrunchyollu ohledně nových anime sérií, kde podle mne vyloženě září další Trigun a Black Lagoon. Tak snad budou kvalitním nástupcem.
Soul Hackers 2
Atlus vydal třetí trailer ze hry Soul Hackers 2, zaměřený na postavy, který představuje Saiza (dabing Masaya Matsukaze).
Saizo (dabing Masaya Matsukaze) pracuje na volné noze. Vysoký je 177 cm, jeho oblíbené jídlo je bouillabaisse a oblíbené místo jeho obvyklý doutníkový bar a má rád vintage víno. nedávno se smál staré manze, kterou mu půjčil Fig.
Saizo byl zavražděn agentem Phantom Society, ale je vzkříšen díky Ringově hacknutí duše. Rozhodne se doprovázet Ringo a její tým, ale sleduje při tom své vlastní cíle. Jeho COMP je ve stylu zbraně, který se také specializuje na útoky s vlastnostmi zbraní. Saizo je velmi rychlý a specializuje se na podporu.
Dalším Devil Summoner je Ash (dabing Shiori Izawa). Pracuje jako agentka Phantom Society a i když se na první pohled jeví jako vyrovnaný typ, má svou emocionální a romantickou stránku osobnosti. Se Saizem spolu kdysi chodili, ale z nějakého důvodu se rozešli. Asistovala také u Saizoovy vraždy, ale zjevně to nebyl její záměr.
Soul Hackers 2 má v Japonsku vyjít pro PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One a přes Steam pro PC 25. srpna a 26. srpna celosvětově.
Final Fantasy XVI
Během posledního live streamu NieR Re[in]carnation x Final Fantasy XIV Collaboration Special uvedl producent Naoki Yoshida že „nejnovější trailer na Final Fantasy XVI je již hotový a brzy bude k dispozici“.
Po nedávném rozhovoru pro časopis UT od společnosti Uniqlo, kde Yoshida prozradil že je „vývoj na Final Fantasy XVI ve finále“, byl na Yoshidu naštvaný americký marketingový tým Square Enixu. Na toto téma pak následoval i během live streamu rozhovor mezi Yoshidou a producentem série NieR Yosukem Saitem.
Yoshida při něm uvedl, že mu bylo řečeno, že „příští informace zveřejníme na jaře“. Yoshida se přitom zeptal „kdy přesně je pro marketing jaro?“.
Saito to možná uvedl na pravou míru s tím, že: „Koneckonců, spolupráce mezi NieR Re[in]carnation a Final Fantasy XIV má odstartovat začátkem léta, a to je už příští týden. Právě teď jsme v období mezi jarem a začátkem léta.“
Podle Yoshidy je již trailer kompletní, ale jeho vypuštění se z různých důvodů opozdilo. „Myslím, že to bude už brzy.“ Saito v reakci na to řekl, že již viděl nějaké záběry a byl opravdu ohromen tím, co ve SE udělali.
Yoshida na konec dodal, že „vývojářský tým vynaložil obrovské úsilí a aktuálně vše horlivě zkouší, ladí a důkladně optimalizuje. Ale Yoshida si myslí že: „Nám to bude trvat trochu déle. Mám pocit, že bychom v této části vývoje měli strávit trochu více času.“
Final Fantasy XVI je ve vývoji pro PlayStation 5.
One Piece Odyssey
Když Bandai Namco oznámilo hru One Piece Odyssey [Což je pro me osobně velmi dobrá zpráva ze které doposud vniřně žiji – pozn. autora], potvrdilo také, že se bude na jeho tvorbě podílet i Eiichiro Oda.
Součástí zapojení tvůrce série byly návrhy postav. Pracoval hlavně na designu nové postavy Adia a nepřátel. Abyste si udělali lepší představu o tom, jak se přesně přechází od konceptu k modelu ve hře (viz tento tweet).
Na konceptu Ody vypadá nepřítel trochu jako opice a skica jej zachyzuje z více úhlů a taky jak by asi chodil. Druhý obrázek už ukazuje Luffyho přímo ve One Piece Odyssey, kdy narazil na celou skupinu těchto nepřátel. Po zbarvení 3D modelu již postavy nepřátel vypadí trochu jinak.
One Piece Odyssey má letos vyjít pro PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4 a přes Steam pro PC.
AI: The Somnium Files – nirvanA Initiative
Nové screenshoty ze hry AI: The Somnium Files – nirvanA Initiative, které v týdnu uveřejnil Spike Chunsoft, se zaměřují na dvojici hlavních příběhů hry, nové vyšetřovací prvky a také na nové postavy.
V příběhu se prolíná přítomnost a minulost a je vyprávěn ze dvou různých pohledů. Začne ale v obou případech objevem jedné poloviny těla oběti ze sériových vražd nazvaných Half Body, ke kterým došlo před šesti lety. Ještě bizarnější je, že tělo nevykazuje žádné známky rozkladu. Při vyšetřování případu pak Mizuki požádá o pomoc Ryukiho, agenta, který byl kdysi přidělen k sériovým vraždám.
Mizučin příběh se odehrává v současnosti. Je logicky vyprávěn z pohledu Mizuki, nově jmenované agentky ABIS. Levou polovinu těla objeví díky tajemné zprávě a aby případ vyřešila, vyhledá Ryukiho.
Ryukiho příběh je zasazen do minulosti a příběh sériových vražd Half Body vidíme z jeho pohledu. Vyšetřování začíná, když se ve studiu během herní show náhle objeví pouze pravá polovina těla. V této části příběhu se zde také objevuje Mizuki, ale jako 12-letá dívka.
Hra se skládá ze dvou částí: Investigation a Somnium. Během vyšetřování, první část, se posunuje vpřed příběh. Při procházení skutečným světem zkoumáte místa činu a vedete rozhovory s podezřelými a svědky. Cílem je shromáždit informace a důkazy.
Oba hlavní protagonisté Mizuki a Ryuki mají v levém oku protézu. Tato protéza, neboli AI-Ball, obsahuje pokročilou umělou inteligencí s rozšířenými vizuálními funkcemi, jako je rentgen, termokameru a noční vidění, které jim mohou pomoci odhalit stopy. Mizuki a Ryuki používají AI-Ball aby mohli tajně zkoumat co je za zdí nebo uvnitř zavřené krabice, a dokonce i změny tělesné teploty. Prostě něco, co není pouhým okem vidět. V této hře má AI-Ball nové funkce Wink Psync, Virtual Reality a Truth Reenactment.
Wink Psync se používá v případě, že konverzace přináší malé výsledky. Wink Psync pak umožňuje agentům číst myšlenky ostatních. Zobrazuje silné vzpomínky nebo sny a díky tomu lze odhalit lži a obavy.
Virtuální realitu používají agenti pro opětovné vytvoření virtuálního prostoru ke shromažďování vodítek. Virtuální prostor nabídne informace naskenované pomocí rentgenu a termovize. Přepínáním režimů lze aplikovat speciální úhly pohledu na celý prostor. Používání virtuální reality také nabídne řešení hádanek anebo různé kódy.
Když pak ve virtuální realitě nashromáždíte dostatek vodítek, hra se přesune k Truth Reenactmentu. Při zpětné kontrole průběhu incidentu se pro objasnění pravdy aplikují na otázky různá vodítka. Pokud takto pravdu získanou pravdu zjistíte bez nějakých rozporů, mohou agenti uvidět vizuální zopakování celého incidentu.
Mezi novými, nebo navrátivšími se, postavami hry je idol internetu Iris (dabing Jackie Lastra v angličtině a Nao Shiraki v japonštině). Dalším je komik Komeji (dabing Brent Mukai v angličtině a Shinobu Matsumoto v japonštině) a člena tanečního klubu Sekiba High Kizuna (dabing AmaLee v angličtině a Emiri Suyama v japonštině).
AI: The Somnium Files – nirvanA Initiative má v Japonsku vyjít pro PlayStation 4, Xbox One, Switch a prostřednictvím Steamu a Microsoft Store pro PC 23. června a 24. června v Severní Americe a v Evropě.
Spike Chunsoft
Spike Chunsoft spustil v angličtině a japonštině internetovou stránku s názvem Hidden Bats, ne které běží odpočítávání. Stránka je propojena se stejnojmenným účtem na Twitteru a YouTube kanálu a najdete na ní devět CRT televizorů CRT, z nichž dva zobrazují přesýpací hodiny. Na stránce také najdete video s názvem Bats489.
První tweet „48:00:00“ odkazoval na stránku s novinkami společnosti jménem Sunaiku Foundation. Ta obsahuje články z 1. dubna o jmenování prezidenta Snuaiku Foundation Kagury Iwata, jeho zmizení, zřízení pracovní skupiny pro pohřešované osoby nadace a zmizení středoškolské studentky Aine Ichirai a univerzitního studenta Binata Sotobary (viz obrázek níže).
Na stránce v sekci „O společnosti“ najdete další informací o společnosti a uvádí se zde, že byla založena 28. října 1943 v Akasace v Tokiu a má pobočku ve Phiadelphii v Pensylvánii. Jejím účelem je „shromažďovat a zveřejňovat relevantní informace o pohřešovaných osobách a pomáhat při pátrání po nich a jejich záchraně“.
Tweet na oficiálním twitterového účtu společnosti Spikea Chunsoft odkazuje na tuto „záhadnou stránku s odpočítáváním s tím „že už jsme možná něco takového viděli“. Což může být náznak, že odpočítávání souvisí s již existující hrou nebo značkou.
Podle fanoušků ale video „Bats490“ odkazuje na příběh hry AI: The Somnium Files – NirvanA Initiative.
Deathverse: Let It Die
GungHo Online Entertainment vydali společně s vývojáři z Supertrick Games třetí vývojářský deník ke hře Deathverse: Let It Die, kde nás seznámí se studiem.
Uncle Death v tomto vývojářském deníku prochází různá oddělení Supertrick Games, včetně oddělení Game Design s herním designérem Toshihiro Fujikawou, oddělením Level & Environment s návrhářem úrovní Tomoharu Takatou a tvůrcem prostředí Daisuke Okou, oddělení pro tvorbu postav kde najdeme tůrce postav Takashi Kasaharu a anakonec i animační oddělení s animátorem Kazuki Shirahamou.
Deathverse: Let It Die má vyjít pro PlayStation 5 a PlayStation 4 letos na jaře.
DNF Duel
Dnes se také podíváme na nový trailer ke hře DNF Duel od Arc System Works, zaměřený hlavně na postavy.
První polovina videa se zaměřuje přímo na postavy hry a snad by mohlo jít o záběry z arkádového nebo příběhového režimu. Zároveň si můžete všimnout poznámky že se „brzy vrátíme s dalšími zprávami“.
DNF Duel vyjde 28. června pro PlayStation 4, PlayStation 5 a přes Steam pro PC.
Crystarise
Japonské nezávislé studio YUKIUSAGI Games vypustí letos do světa pro PC akční RPG Crystarise. Dostupná bude přes Steam s podporou angličtiny a japonštiny.
Hlavní postavě hry je svěřen tajemný nebeský ostrov, pro který se má stát strážným božstvem. Aby mohla ostrov dále zvětšovat, musí sestoupit do tohoto „velkého rozlehlého otevřeného světa“ a hledat zdroje.
V tomto izometricky zobrazené mapě se postupně objevují monstra, předměty, dungeony a mnoho dalších věcí. Kombinací různých akcí (střelba a sekání), porážíte monstra a získáváte zdroje. Pak je použijete pro přizpůsobení svého nebeského ostrova.
Oficiální stránky hry najdete zde.
Touhou Gouyoku Ibun: Suibotsushita Chinshuu Jigoku
Vydavatel Phoenixx a vývojáři z Twilight Frontier vydají v Japonsku letos na podzim přes Nintendo eShop přes Nintendo eShop side-scrolling bullet hell akci Touhou Gouyoku Ibun: Suibotsushita Chinshuu Jigoku s postavami Touhou Projectu ve verzi pro Switch.
Touhou Gouyoku Ibun: Suibotsushita Chinshuu Jigoku poprvé vyšla pro PC 29. října 2021.
Valkyrie of Phantasm Prelude
Společnost Areazero bude na 19. ročníku Hakurei Shrine Grand Festival v Tokyo Big Sight prodávat Prelude verzi hry Valkyrie of Phantasm pro PC. Valkyrie of Phantasm Prelude se bude na akci prodávat ve formě karty s kódem ke stažení, přičemž digitální vydání je naplánováno na někdy později.
Tato „ultra high-speed shooting battle“ akce také volně vychází z Touhou Projectu a poběží pod Windows 8, Windows 10 a Windows 11. Nabídne offline hru pro jednoho hráče a online bitvy pro dva hráče.
Takkoman: Kouzatsu World
Další hrou spadající do univerza Touhou Project je bullet hell akce Takkoman: Kouzatsu World od illuCalab, která je díky společnosti Playism k dispozici přes Steam pro PC. Podporuje angličtinu i japonštinu.
Takkoman: Kouzatsu World vyšla v Japonsku poprvé pro PC prostřednictvím obchodu PLAYISM již 27. května 2012, ale obchod společnosti Playism byl dlouhodobě uzavřen, takže byla i hra nedostupná.
The Touhou Empires
A ještě jednou Touhou Project. Tentokrát ale vydavatelská společnost Phoenixx oznámila real-time strategii The Touhou Empires od Gensokyo Defenders Neetpia. Pro PC vyjde přes Steam v letošním roce.
The Touhou Empires je strategická reali-time simulace (RTS), ve které povedete postavy a víly Touhou Projectu, které mají různé bojové schopnosti. Vašim úkolem bude plnění připravených misí a reakce na neustále se měnící situace.
Průběh hry je jednoduchý. Hráči sbírají z mapy suroviny, staví budovy, rozšiřují své vlastní tábory a organizují své armády, aby se mohly dále přesunout. Pak jednoduše svou armádu zorganizujte, zavelíte pochod vpřed a bojujte s nepřítelem.
Kromě příběhového režimu hra podporuje také online hru pro více hráčů až pro šest hráčů.
Na trailer se můžete podívat v japonštině, korejštině, zjednodušené čínštině a tradiční čínštině.
Prinny Presents NIS Classics Volume 3
NIS America vydá další kolekci klasických her. Prinny Presents NIS Classics Volume 3 vyjde pro Switch a přes Steam pro PC 30. srpna v Severní Americe, 2. září v Evropě a 9. září v Austrálii. Najde v ní hry La Pucelle: Ragnarok a Rhapsody: A Musical Adventure.
Ochranné známky
Bandai Namco si v Japonsku zaregistrovali 21. dubna ochrannou známku „G Gene Eternal“ nebo „G Generation Eternal“. Tato ochranná známka je pravděpodobně nepřímé prozrazení nového titulu série SD Gundam G Generation. Nejnovější hrou je proztím SD Gundam G Generation Cross Rays, která vyšla v Japonsku a Asii pro PlayStation 4 a Switch a celosvětově přes Steam pro PC 28. listopadu 2019.
Další ochrannou známku si v Japonsku 21. dubna podal Square Enix. Jde o „Relic Strike“, kterou si SE registrovali 21. dubna v Austrálii, Kanadě a Spojených státech a 22. dubna v Evropě.
2. Prefektura Aomori – Sannai Maruyama
I dnes budeme pokračovat v dlouhé sérii, zaměřené vždy na jedno z nejzajímavějších míst každé prefektury Japonska.
Výjimečně dobře zachovalá vesnice z období Jomon (od 13000 př.nl do 300 př.nl) je pro mnohé fascinujícím archeologickým nalezištěm. Původně se ve vesnici nacházelo přes 700 staveb, mezi kterými můžete najít domy, silnice, pohřební jámy a sklady.
Dnes je toto místo z velké části obnoveno do původního stavu a návštěvníci tak mohou vstoupit do rekonstrukcí některých obydlí a navštívit vykopávky. V místním muzeu Jomon Jiyukan jsou vystaveny předměty objevené na tomto místě, včetně různých nástrojů a oblečení. Všem tak nabídnou krásnou ukázku každodenního života v tomto období.
Zdroje: Famitsu, Ryokutya2089, Twitter, YouTube, Bandai Namco, Square Enix, Spike Chunsoft, Atlus, Phoenixx, NIS America, YUKIUSAGI Games, Arc System Works
„Saizo byl zavražděn agentem Phantom Society, ale je vzkříšen díky Ringově hacknutí duše.“ — To jsou přesně věci, kvůli kterým i chápu, že JRPG hry nejsou pro západního hráče moc stravitelné Na Soul Hackers 2 se docela těším, ale ještě víc by mne potěšilo, kdyby Atlus oznámil, že se Shin Megami Tensei V dostalo z Nintendo vězení i na jiné (PlayStation!) platformy. Ale asi toho chci příliš…
Crystarise — chvilku jsem si myslel, že je to nějaký chibi spinoff hry Crystar.
Prinny Presents NIS Classics Volume 3 — a já ještě nemám ani první dvě kolekce. NISA bohužel ví, jak ze mne vytáhnout peníze Tyhle hry byly roztroušené na různých platformách a teď jsou hezky pohromadě na přístupnějším systému. To se asi dlouho nezopakuje.
K poznámce ohledně Soul Hackers 2 – je hakt, že těch „deus ex machina“ momentů, vysvětlených pomocí technologií nebo magie je v JP sci-fi a fantasy docela dost. Pak si tam někdo švihne nějakou obligátní ztrátu paměti a zápletka je tady Hodně lidí ze západu to prostě nerozdýchá.
A s NISA souhlas
Diky za novinky. Na FFXVI se neskutecne tesim a jsem zvedava, jak s timto dilem nalozi, kdyz se maji vracet ke korenum. Je pravda, ze FFXV me dlouho nechavala chladnou, hrat za 4 typky me proste nelakalo. Ale nakonec jsem ve hre nechala pres 100 hodin, protoze FF je proste moje srdcovka ❤️
Serie FF šla vždy tak trochu mimo mne. Spin-offy a filmy jsem měl ale vždycky rád. Pro mne je prostě přitažlivější Dragon Quest, což jsou v Japonsku víceméně konkurenční série.
Chapu, chystam se na tu XI, zkusila jsem jeste nejaky dil za ery PS2, ale to jsem tam toho mela rozehranyho mnoho
Tak on DQ působí vůči FF hodně dětsky. Podle mne je to hlavní důvod, proč nikdy nezaujme západní hráče. Nebo spíše nemá šanci „zápaďany“ zaujmout v takovém měřítku.
Paradoxně ale mám kolem FF hodně merche. Plyšové chocoby, artbooky, trička, filmy…