Očekávané sci-fi RPG Starfield, která sama Bethesda nazývá jako svou dosud nejambicióznější hru, na konferenci Microsoftu ukázalo premiérové záběry z hraní. Série několika ukázek, které mají dohromady 15 minut, nabízí pohled na prostředí, postavy, akční pasáže, příběhové pozadí, tvorbu postavy, odemykání dovedností nebo vylepšování zbraní.
Kromě tvorby postavy si budete moci dokonce vytvořit i svou vlastní vesmírnou loď a vybrat svou posádku. Právě váš vesmírný koráb bude hrát klíčovou roli při přesunu mezi jednotlivými planetami a při soubojích s nepřátelskými loděmi.
Na úplný závěr ukázky si šéf Bethesdy Todd Howard schoval ilustraci toho, jak velký Starfield ve skutečnosti je. Celkem má obsahovat více než 100 slunečních soustav a 1000 různých planet, na které se budete moci vydat a prozkoumat je. Přesuny vesmírem budou probíhat pomocí zmíněné vesmírné lodi.
Přesné datum vydání jsme se bohužel nedozvěděli. Nadále tedy platí, že Starfield vyjde někdy v průběhu příštího roku na PC a Xbox Series X/S. V den vydání se hra objeví v Game Passu. Co na Starfield říkáte?
Starfield na zaberech z hrani znechutil svou velikosti….. max 20 planet bude originalni a zbytek kopirka
Takovy lepsi fallout 4 no, kterej me presto bavil… takze spokojenost
No moddeři budou mít spoustu práce.
Indie alfa verze StarCitizen, ale i tak vyjde dříve.
Jsem z prezentace te hry zklamany. Je tam hodne veci, ktere se mi nelibi, protoze je zrejme, ze tam jsou jen pro pozlatko. Vyjmenovavat a rozebirat je nebudu, bylo by to opravdu dlouhe, ale jako priklad uvedu alespon hranate nabojove komory v case 4:56. Neni nahodou, ze nabojove komory jsou v soucasnosti valcove. Ma to svuj prakticky funkcni vyznam. To ani nemluve o tom, ze vicehlavnove brokovnice bez zasobniku jsou slepa vyvojova vetev, ktera tezko bude mit sve moderni predstavitele v roce 2330. Uz v soucasnosti, pokud se dela design noveho modelu brokovnice, tak ten je uz minimalne polo-automaticky, pro vojenske pouziti plne automaticky (viz treba CAWS). To uz by bylo logictejsi, kdyby ve hre byl model dvouhlavnove brokovnice z 20. stoleti.
Vazne se musi delat hry tak moc na efekt, i kdyz to znamena odporovani prirodnim zakonum, fyzice, mechanice, efektivite a zdravemu rozumu?
Západní hráč chce své bum a chřup chřup pří přebíjení. Když to nedostane, bude zklamaný. A co je nejhorší: Bude o tom psát na sociálních sítích a zakládat petice.
Vypadá to celkem pěkně. Ale mám obavy, že když tam člověk někde v pustině na jedné z těch 1000planet ztroskotá, tak to bude mít spočítaný.
Tak jak v Elite. A tak to má být 😁
Ale kdepak,
Ne víc než dva kliky daleko od tebe bude vždy hodný strejda Fast Travel a milá teta Respawn in Base.
Vypadá to luxusně,moc se na to těším ,klído i nějakej ten peníz pustím 🙂
No, ta obrovitost hry dává tušit, že hra bude jako jiné hry od Bethesdy. Skvělý pocit při prozkoumávání mapy a ponoření se do světa, ale s miliony generických zapomenutelných postav a plytkým příběhem. Jak psal Martin, ta stylizace do více realistického sci-fi kabátku se mi docela líbí, ale nejsem fanoušek žánru a jediné science fiction, jenž se mi opravdu líbilo a dohrál jsem ho, byl Mass Effect, sázející právě na postavy a příběh, což se obávám tady právě nebude. Snad nahypovaní hráči nedopadnou jako u čekání na Cyberpunk 2077.
No nic jsem od toho nečekal ale musím říct že tohle na mě hodně zapůsobilo. Čekal jsem nějakou mizérii. Ale tohle by mohlo být fakt dobrý.
Čekal jsem, že ukážou ukázku, u který řeknu „wow“ a ne ukázku, ze který mě bolely oči. Low fps, divný animace, mimika obličejů nemastna, combat a gunplay bída. Ale něco vypadalo v pohodě, a to vnitřní prostory a lodě.
No doufám že tes6 už udělají na jiným a pořádným enginu, vždyť je rok 2022 a oni ani po X letech nedokážou vypustit na konferenci plynulou ukázku…
Tak snad příště Todde na lepším enginu.
1000 různých planet… kdo na to upřímně má chuť a čas? Na pohled zatím nic moc, rozhodně nic co by ten hype mohl ještě živit. Zatím to vypadá, že se řídí taktikou „čím větší, tím lepší“.
Upřímně by mě zajímala nějaká analýza trhu, kolika lidem těch 1000 planet imponuje a kolik by bylo raději, kdyby jich bylo třeba 15.
Stačí i jedna, ale pořádná.
Tak aspoň dvě, ať mají ty vesmírny lodě nějakej smysl
Ale jo, i 15 je furt hodně…
Jak píše Trazan, stačí jedna a pořádná. Kdyby jedna planeta měla obsah i jen na půl hodiny, tak máme 500 hodin. Jasně, hned se nabízí argument ať na ty planety kašlem, ale zatím to od nich zní jak ten hlavní tahák. Zbytek vypadal spíš průměrně (i když města vypadaly fajn) ale ničím moc nenadchnul. Aspoň teda mě.
To by jsi jako vážně chtěl vesmírné RPG v otevřeném světě založené na exploraci na jedné planetě? Ty jsi něco pil? Vlézt do vesmírné lodi, vyletět a plácnout s sebou o pár kilometrů dál jak v nějakém vrtulníku v GTA? Ty planety tam budou hlavně pro průzkum pro ty co ho dělat chtějí a tolik jich bude pravděpodobně proto aby jsi nemusel letět přes půlku vesmíru těžit jednu surovinu ale měl šanci jí najít v okolí dosavadní úkolové planety a mohl to tak pořešit při cestě. Je to prakticky stejné jako kterékoliv lokace nebo otazníčky ve všech hrách s otevřeným světem. Jen nesedneš na koně, do auta, na člun a tak dále aby jsi se tam dostal ale do vesmírné lodi. Jen to bude samozřejmě ve větším protože je to ve vesmíru a pro lidi co chtějí používat vesmírnou loď. Navíc na těch planetách mohou klidně udělat i nějaké náhodné eventy. Mě to připominá Freelancer a to si moc rád dám.
Ok, to jsem moc dobře nenapsal. Dobrá, dejme tomu, že bych byl klidně pro 5 hlavních, větších planet a třeba dalších 5 vedlejších, které by byly nepovinné, ale mohly by nabídnout nějaký větší, zajímavnější side quest. Ale 1000 je pro mě prostě příliš moc. Takhle udělají třeba 10 různých planet, které budou sloužit jako šablona a zbytek se nakopíruje, třeba trochu pozmění, ale pořád to na tebe bude působit, jako že si tam už byl. Mít tam třeba 100 planet, které jsou ve stylu jako první planety z ukázky nahoře. A jestli nechci letět někam daleko pro surovinu, tak od toho tam snad bude fast travel.
No na konci traileru můžeme vidět jak ty planety jsou prázdné asi jak v No man… Star Citizen.
Za mě nic moc, gunplay byl příšerný na to se nedalo koukat. NPC z videa vypadají dead inside leda že by to byli androidi to pak klobouk dolů. Grafika sedí na ten starý engine a fpska taky podle ukázky…
Co bylo ale fajn, základny, vlastní tým, space ships customatizace apod. Takový lepší outer world, možná.
Chce to víc info.
Dle záběrů to nevypadá na žádný grafický zázrak. A gameplay taky nějak extra nevybočuje z řady oproti ostatním sci-fi hrám. Takže kde je ten hype? Jinak celá konference mi potvrdila že opravdu nemusím přecházet od konkurence k Microsoftu. Není žádný důvod.
No jasne protoze sony jede sme atomovky a sazi jednu pecku za druhou vid? Nebo ze by hovno? Blbej returnal, zoufale GT7 takte jedine Rachet a to jenkurwa malo na to ze tu mame dva roky nove konzole. Jinak ale tohle je vysmech co predvedla Bethesda. Starej engine takze to vypada vsechno jak z prdele. Zoufalost. Vypada to hur nez fallout a to je co rict. Gunplay hruza. Animace tragedie. Prazne plamety ale hlavne ze jich je milion. Fakt ten Howard je hovado neskutecnych rozmeru.
Já jsem spokojen.. Líbí se mi to.. Jediné co mi vadí je combat, ale ten se snad zlepší….
Tak u této hry mne bude mrzet že memá cz podporu moje angličtina stojí za prd, snad na pc verzi časem komunita udělá titulky (cz) nicméně je to od Bethesdy takže se dost bojím optimalizace a 🪰 přeci jenom to je doladte si to sami. 🤡