Ve Varšavě vzniká studio Dark Passenger. Tvoří ho mimo jiné veteráni rovněž polského CD Projektu RED, kteří se podíleli na vývoji her jako Zaklínač 3: Divoký hon nebo Cyberpunk 2077. Tým navazuje na CGI studio RealTime Warriors, v rámci nějž pomáhali vývojáři posledních pět let ostatním studiím. Teď se rozhodli vytvořit vlastní hru, kterou zasadili do země vycházejícího slunce.
Debut polského týmu bude multiplayerovou PvPvE akcí, která chce klást stejný důraz na rivalitu jako na kooperaci. Na svém webu autoři popisují, že by rádi udělali každou hru unikátní, a proto využívají systém procedurální generace. Zatímco cíle budou mít všichni hráči stejné, každý bude muset zvolit trochu jiný přístup.
HELLO WORLD. #gamedev #gamedeveloper #game #videogame #online #multiplayer #coop #pvp #pve #ps5 #xbox #steam #epicgamesstore #epic #UE5 #unrealengine5 #FPP #ninja #shinobi #samurai #japan #feudaljapan #IP #original #company #studio #developer #dev #facebook #fb #gry #grywideo pic.twitter.com/1WamKSsR93
— Dark Passenger (@DPassenger_) July 25, 2022
Pokud jde o akci, nebude se hra držet při zemi. A to doslova. Vývojáři lákají na využití kopí yari jako odrazové tyče, běhání po stěnách a dokonce po letících šípech protivníků. Dočkat bychom se měli široké palety zbraní od katan na blízko po házecí šurikeny nebo nože kunai. V neposlední řadě si budeme stavět vlastní dódžó, které má sloužit jako jakýsi sociální hub.
„V zemi vycházejícího slunce nastala neklidná doba. Bezejmenní dobyvatelé svrhli vládnoucího šóguna a ujali se moci. Každý, kdo se jim odvážil postavit, nejenže neuspěl, ale i proti své vůli vstoupil do jejich řad. Aby se dozvěděli původ a motivy agresora, posílají tajné cechy vrahů své válečníky, aby našli artefakty, které ukrývají mimořádnou moc,“ nastiňují autoři svět, ve kterém se budeme pohybovat, a cíle, které nás čekají. Zdá se, že síla bude spočívat ve schopnosti zůstat neviděn.
Hra je zatím v rané fázi vývoje, studio stále shání zaměstnance. Už teď ale víme, že jeho první titul bude multiplatformní: zamířit má na PC (Steam i Epic Games Store), PlayStation 5 a Xbox Series.
Docela by mě zajímalo kolik CDP veteránu tam zůstalo. Tohle je minimálně druhý studio založené lidmi ze CDP, plus několik prý přešlo do Techlandu.
v každým větším studiu je běžnej příliv a odiv vývojářů, v dnešní době je běžný, že člověj ve studiu zůstává 2,3 roky, po délku jednoho projektu, a pak se přesouvá dál, často protože šplhání po karierním žebříčku v rámci studia je dost náročný.
Tyhlety zprávy o tom, že „bývalý vývojáři jednoho studia založili nový“ jsou jenom PR kecy – bývalí vývojáři CDPR můžou bejt úplně řadový 3D modeláři, designéři kostýmů,.. Tyhle lidi jsou v každým studiu a jsou to „jenom“ řemeslníci“. Důvod pro kvalitu CDPR her je trochu někde jinde – v kvalitním námětu, scénáři, designu a u Witchera 3 taky v QA.
To jistě, ale většinou se o tom píše, když odchází někdo kdo opravdu dělal ve studiu řadu let, déle než jeden projekt. Nevím jakou pozici zastávali tito lidé, ale třeba v novém studiu Rebel Wolves je game director a designer a další, který vymýšlel příběh a questy. Dále pak jak říkáš, animátoři, modeláři atd., ale žádní junioři. Samozřejmě to automaticky neznamená, že CDP už nevydá nic pořádnýho, ale teď tu máme nové studio a není to dávno co se založilo Rebel Wolves. Aby se další ještě nepřidali.