Podle informací jihokorejského webu MTN, které následně převzal magazín VGC, uzavřely společnosti Sony a NCSoft dohodu, jejíž výsledkem má být MMORPG z univerza série Horizon. Hra má vznikat právě v jihokorejském studiu NCSoft, které stojí za MMO sériemi Guild Wars nebo Lineage. V rámci MMO žánru jde tedy o zkušený tým, kterému očividně Sony věří.
Připravovaný titul, která má nést interní označení Project H, by měl vyjít v celosvětovém měřítku. Aktuálně dle zdrojů magazínu MTN probíhá nábor zaměstnanců, což naznačuje, že je vývoj teprve na začátku. Souběžně s tímto projektem by měl přímo ve studiu Guerrilla Games, jež vytvořilo první dva díly série, vznikat nespecifikovaný multiplayerový projekt. V tuto chvíli však není jasné, zda bude rovněž spadat do univerza série Horizon.
Každopádně jde o další střípek do pomyslné skládanky multiplayerových live service titulů, které Sony připravuje. V minulosti se kromě Horizonu mluvilo také o live service hře od London Studios nebo již oficiálně potvrzeném multiplayerovém titulu ze světa The Last of Us. A to je zřejmě teprve začátek.
Keby radšej v Guerilla Games začali robiť na treťom dieli alebo aspoň DLC, Sony idú tie singleplayerovky tak dobre, na čo do toho ťahať live service hry
Bohužel, vydání hry za x let jsou nárazové prodeje a zisk, Sony potřebuje něco, co mu bude sypat peníze každý měsíc, na což MMORPG je zrovna ideální model. Stačí se podívat na FF XIV, když se to udělá kvalitně tak vydavatel/vývojář má bezednou studnu na finance.
Pohrbena znacka – Hrobnik
Warcraft – World of Warcraft
Knights of the Old Republic – The Old Republic
The Elder Scrolls – Elder Scrolls Online
Grand Theft Auto kampan pro jednoho hrace – Grand Theft Auto online multiplayer
Ve vsech vyse zminenych pripadech znamenalo uvedeni live service online verze bud uplne pohrbeni znacky, ze ktere ona online verze vychazela, anebo mnohalete odlozeni vydani dalsiho dilu, kdyz ta „live service tolik sype“. Znate nekdo nejaky pripad, kdy live service nejake oblibene znacky one serii opravdu prospela a znamenala kvalitativni posun vpred? Zkusenost mi rika, ze Horizon timto skoncil anebo dalsi dil vyjde az za mnoho let.
World of warcraft je zrovna hrou, která po dobu několika let s prvníma 3 dlc byla jenom na vzestupu, takže to není dobrý příklad.
To je vec nazoru. Me World of Warcraft nezaujal, ja jsem chtel Warcraft. Nemam problem s tim, at si udelaji live service verzi, ktera je principialne odlisna od predchozich dilu. Problem je, ze pokud uz se vytvori live service verze, tak studia pak maji tendenci nedelat zadne dalsi hry v duchu puvodnich dilu, protoze by tim pravdepodobne z jejich pohledu sami sobe vytvareli konkurenci a odvadeli si pripadne hrace, ktere spise chteji presvedcit, aby jim „hltali“ tu live service verzi.