Páté Grand Theft Auto se dočkalo vydání nové aktualizace, která přináší zejména nový obsah do stále populárního GTA Online. Hráči na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S se ale zároveň dočkali nového grafického vylepšení v podobě ray tracingu. Tato technologie je aktivována pouze v režimu kvality, ve kterém hra na obou zmíněných konzolích běží v 30fps.
Ray Tracing je nejvíce patrný v odlescích. Typicky jde o odlesky skel budov a povrchů aut. Zdaleka ne všichni však tuto novinku hodnotí kladně. Část hráčů si stěžuje na to, že odlesky jsou až příliš detailní a působí nerealisticky. Na podobu ray tracingu v GTA V se můžete podívat v níže přiloženém porovnávacím videu od GTA Series Videos.
Využijte nebo nechte být, je to jednoduché, takže mi trochu uniká důvod „kritiky“. Ale jelikož je každodenní kritizování (spíše urážení) čehokoliv i kohokoliv stále cool záležitostí, tak už mě to nemůže překvapit, natož rozladit 🙂
Z mého pohledu jde o značný obohacení vizuální stránky a pokud bych někdy Grand Theft Auto 5 na PlayStation 5 hrál (pochybuji), tak rozhodně s tímhle vylepšením…
Je to „oddychová“ videohra, ne simulátor života na Zemi, takže jestli se tam něco leskne a odráží více či méně než v reálu, je mi opravdu u zadního východu. Přeji pohodové svátky 🙂
Naprostý souhlas.
Taky jsem si všiml, že rok od roku je to horší a horší s lidmi v tomhle „stěžovacím módu“…
-Že se nedokážou z ničeho cizího radovat, nebo někomu něco přát, natož když oni nejsou Ti, co to musí vymýšlet a programovat, mají to jako přídavek zadarmo a jsou jen konzumenti, líbí=zapnu, nelíbí=vypnu, tak jednoduché to je.
Za mě je super že to zkouší, přidávají a modifikují, hlavně když je to volitelné a každý ať si nastaví co se mu líbí, nejhorší je stagnace a následný úpadek.
Taky přeji pohodové svátky
No, zde u GTA V jde krásně vidět, že RTX se automaticky nemusí rovnat „lepší“. Aneb jedeme na současném populárním „buzzword“, abychom působili moderně.
Raytracing opravdu nemá spočívat pouze v tom, že se má všechno nesmyslně odrážet jako zrcadlo (zatímco skutečná zrcadla, např. na autech, jsou pořád při starém). Taková nejnižší forma RTX, akorát to žere fps.
To je tak, když se můžu podívat do výlohy nebo okénka u auta jestli nemám něco mezi zuby…
fuj, to je ale hnus, jak se to všecno nepřirozeně leskne leskne.
Chromovaná karoserie a zatmavená skla se lesknou.
Doporučím někdy vyjít ven
No dobře, tak nohama zpět na zem a v Google se podívat na „chrome car“ obrázky, jak odporně a nepřirozeně vypadají chromovaný karoserie u aut…
Pro mě je to hnus v reálu i ve hře.
A za mě je náhodou pěkný že konečně dělají jen částečně odrazný plochy, třeba u těch výloh…
Za mě by stačilo, aby použili ty odrazy ještě na zpětný zrcátka.
Ty výlohy a další „sklo-zrcadlo“ věci, na který jsme zvyklí, že lépe odráží, což tady z ukázky vypadá za mě dobře, než třeba ten „všudypřítomný“ kov, který i když je v reálu naleštěný, tak je většinou zaprášený a už tak neodráží.
Mám jen strach, že na výkonu RTX je jedno, jestli se plocha odráží hodně nebo málo, tak to všichni cpou co to dá, aby ospravedlnili výkonnostní rozdíl.
Na PC to nebude?
Možná někdy jo, ale doufám, že ne. Je to dx11. lepší je to namodovat…
https://youtu.be/kBsNvGyfM8Y