Microsoft prostřednictvím oficiálního Xbox webu odhalil kompletní nabídku her, které do konce ledna zamíří do předplatného Xbox/PC Game Pass. Lednový seznam nově přidaných her je oproti minulým měsícům o něco kratší a potěší především příznivce japonské tvorby. Kromě nově příchozích titulů si můžete níže prohlédnout také hry, které Game Pass naopak opustí.
Nově přidané tituly:
- Mortal Shell: Enhanced Edition (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud) – k dispozici již nyní
- Stranded Deep (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud) – k dispozici již nyní
- Valheim: Mistlands Biome Update (PC) – k dispozici již nyní
- Persona 3 Portable (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud) – k dispozici od 19. ledna
- Persona 4 Golden (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud) – k dispozici od 19. ledna
- Monster Hunter Rise (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud) – k dispozici od 20. ledna
- Age of Empires 2: Definitive Edition (Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud) – k dispozici od 31. ledna
- Inkulinati (Xbox One, Xbox Series X/S) – k dispozici od 31. ledna
- Roboquest (Xbox One, Xbox Series X/S – přesné datum bude oznámeno později
Službu naopak 15. ledna opustí tyto hry:
- Danganronpa: Trigger Happy Havoc (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud)
- Nobody Saves The World (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud)
- Pupperazzi (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud)
- The Anacrusis – Game Preview (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud)
- We Happy Few (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud)
- Windjammers 2 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Cloud)
Microsoft musel Atlusu (Sega) zaplatit asi slušný ranec, když jejich vlajková loď jde rovnou do výprodeje zvaného Game Pass.
Jestli tou vlajkovou lodí nazýváš port 16 let staré hry, nebo té 14 let staré, tak to poteš koště. Ale co, vono se něco vysmrkat musí, ty výprodeji. Navíc pro Atlus byla Persona braná jako spin-off Megami Tensei. Takže asi tak. Kde chybí znalosti, tam jsou plky.
Zajímavá reakce. Určitě víš, že P5R je v game passu taky.
Hezký pokus odvrátit vlastní pochybení. Psal jsem Ti jako reakci na „vlajkovou loď“… „The Persona series is the largest and most popular spin-off from the Megami Tensei series.“ Pořád to nechápeš. Nebo nechápeš význam vlajkové lodi.
Ok, povedlo se vám to. Vyprovokoval jste mne k odpovědi.
Vlajkovou lodí společnosti Atlus nazývám sérii Persona. Produktů této značky společnost s přehledem prodala nejvíc kusů a taky ji v posledních létech věnuje nejvíce péče. Minulý rok se dokonce celý nesl ve znamení oslav 25. let její existence. Nevím, jak s tím jakkoliv souvisí, že značka původně vznikla odštěpením od Megami Tensei (resp. Shin Megami Tensei). Ani Atlus to ve svých marketingových materiálech už neuvádí (naposledy to uváděl u Persona 4 na PS2). Při příležitosti předloňského vydání remasteru Shin Megami Tensei 3 si dokonce nemohli pomoct a v propagaci museli zmínit Personu, ačkoliv se SMT3 vlastně nesouvisela, čímž možná zmátli nemalé množství kupujících. SMT4 (SMT4A) a SMT5 jsou poslední díly původní značky, ale oba jsou pouze na Nintendu. I když jsou prodeje snad dobré, asi se nemohou rovnat s P5, která je teď úplně všude (a P4G/P3P taky), nemluvě o dalších spinoffech. Podobné je to s dalšími SMT hrami z poslední doby, které jsou pouze na DS/3DS (2x Devil Survivor, 1x Strange Journey + port druhého dílu Soul Hackers). A bylo více než nápadné, že loňský Soul Hackers 2 v názvu už neměl SMT. Hra byla dokonce oznámená v rámci oslav Persona série, ale to jen tak na okraj. To vše nevypadá jako by SMT byla pro Atlus nejdůležitější značkou. Naopak Persona se dočkala dvou nových spinoffů na 3DS (Q1 a Q2), multiplatformního Strikers, multiplatformích (byť jen PSVITA a PS4) třech tanečních/rytmických her a multiplatformního portu starší Arena Ultimax. Vše bez uvedení nějaké souvislosti s SMT.
Význam Persony jako vlajkové lodi společnosti je tím naplněn bezezbytku.
Ale klidně uveďte nějakou uznávanou (citovanou) definici pojmu „product flagship“, ze které by vyplývalo něco jiného.
Osobně mne tak překvapuje, že tyto hry u Microsoftu Atlus/Sega dává rovnou do Game Passu. A proto můj původní příspěvek – Microsoft asi platí dobře a Atlus/Sega si možná spočetla, že na Xboxu o tyto produkty není až tak velký zájem. U produkce Microsoftu to samozřejmě dává smysl, u jiných větších vydavatelů už tak moc ne. Vypadá to, že buď Microsoft vše velmi masívně dotuje a nebo se na Xboxu už japonské hry ani jinak nemají šanci prodat. Ale do jejich hlav nevidím.
Ještě bych doplnil, že jsem velký fanoušek SMT i Persony. Jste-li fanoušek SMT, jsem za to rád – jen víc a houšť v České kotlině a na Moravě a ve Slezsku!
P.S.: Kdysi existovaly filmy (a možná stále jsou), které tak zvaně šly „rovnou na video“. Game Pass, ale i další předplatitelské služby, mi připomínají něco takového.
Pokud existuje větší množství lidí jako jsem já, tak se zrovna Persona může MS docela vyplatit – když si vezmu, kolikátej měsíc už v Game Passu hraju jen P5R a kolik měsíců ji ještě hrát budu, asi bych si ji za ty peníze mohla koupit tak 2x
Mortal Shell a Stranded Deep jsem vždycky chtěl vyzkoušet a teď budu mít konečně možnost.
Mám teď poslední dobou náladu na survival hry, takže zkouším všechny, který na Steamu najdu, a tak jsem zkusil i Stranded Deep a musím říct, že za mě je ta hra nehratelná. Rozhodně má potenciál a oproti ostatním survival hrám se snaží o realističtější vizuál, ale po UX a UI stránce je to katatastrofa, přes kterou jsem se nepřenes. Zkrátka hrozně neintuitivní a je vidět, že to navrhoval někdo, kdo o UX/UI designu ví kulový.
Jestli chceš něco podobnýho, tak je asi jediná alterantiva The Forest. Pokud ti nevadí stylizovaná grafika, tak Raft, Subnautica, Grounded nebo pokud chceš PVP, tak Conan Exiles a Rust.
Jo mě na tom taky něco nesedlo proto mi to leží ve wishlistu už nějakou dobu a nedokopal jsem se k tom u to koupit takže příchod do game passu uvítám. JInak jsem z tvého listu nehrál Raft a Conana i když jsem na ně taky koukal. Mě je jedno jaký je hra žánr. Hlavně mě musí něčím oslovit.
Nevlastní náhodou Microsoft studio, které stojí za We Happy Few?
Ano vlastní. Akvizice studia Compulsion Games ale proběhla až po vydání We Happy Few, které pomáhal vydávat Gearbox. Vše tedy nasvědčuje tomu, že Microsoft nevlastní práva na značku nebo minimálně na její první díl.