Loni v říjnu byla konečně představena budoucnost hororové série Silent Hill. Nyní jsme se dočkali nového videa, které přinesl magazín IGN a pojednává především o remaku druhého dílu, ale také dalších projektech.
Předělávka dvojky slouží jakožto startovní bod pro jakousi druhou éru Silent Hillu. Producent Motoi Okamoto říká, že si vybrali právě tento projekt, protože nejlépe vystihuje směr, kterým se chce Konami nadále ubírat – psychologický horor. Na hře pracuje polský Bloober Team, ale podílí se na ní také hudební skladatel Akira Jamaoka a výtvarník Masahiro Ito, oba ve vizi Blooberu silně věří a těší se, až si titul fanoušci vyzkouší.
Podle Okamoty se vývojáři skutečně silně drží předlohy, přece jenom ale nějaké změny máme očekávat. Například hlavní hrdina James má být o něco starší, čímž chtěli autoři reflektovat jednak vyšší věk tehdejších hráčů a jednak fakt, že jde o remake. Ito láká na lepší AI, různé detaily či nové pohyby a animace monster. Jamaoka se zasadil o předělání hudby do modernějšího kabátku, ale zachoval známé melodie. Okamoto samozřejmě mluví také o moderní grafice, jež má dokonale přenést temnou atmosféru z originálu. Hned několikrát mluví o „4K zážitku“ a právě ten má být tím důvodem, proč hra vyjde pouze na PS5, a ne PS4.
Co se týče budoucnosti celé série, Konami láká na velmi rozmanité hry. Už v říjnu jsme se po boku remaku dvojky dočkali oznámení několika dalších projektů a Okamoto říká, že už nyní vznikají další, o kterých ještě nevíme. Japonská společnost podle jeho slov mluvila se spoustou studií, byť ne vždy z toho nakonec vzešla nová hra, některé z projektů zkrátka nebyly dotaženy do konce. Dodává však, že doufá v další návrhy příběhů a her ze světa Silent Hillu a rád se na všechny podívá.
Celý Silent Hill mě minul, takže se těším až si konečně tuhle kultovku zahraju. Snad to dopadne dobře, ale tyhle názory, když hra nevyšla, nebo nemají zaručené prodeje, se nemusí vyplatit nebo za tím něco bude. Buď vidí jak se hra rýsuje a věří v její úspěch nebo věří čistě v zajetou značku a už si mapují kolik dílů bude, kam všude to vydají nebo jaké budou speciální edice.
Proc zacali 2 dilem a ne 1?
Dvojka je takový obecný favorit mezi fanoušky, takže z tohohle pohledu to asi dávalo největší smysl.
Jednička byla svým způsobem už předělaná dvakrát: Ve hrách Origins a Shattered Memories.
A možná v tom hraje roli i to, že jednička a trojka se svou dějovou linií o zlém kultu je na dnešní dobu už poněkud vyčpělá. I když se samozřejmě najdou fanoušci, kteří právě kvůli této zápletce SH milují a dvojku, ale hlavně další díly, rádi nemají.
Těším se, ale jsem opatrný.
Až uvidí ty prodeje, a že těch pár nejhlasitějších fanoušků před důchodem, kteří tak urputně po Sillent Hill roky volali, ty tržby nevytrhnou… to jsem potom zvědavý na tu budoucnost. 😘
Já mám třeba do důchodu ještě daleko a taky se na SH těším x) Ale je pravda že někdy firmy čekají s určitou značkou moc dlouho a pak se jim to vymstí. Momentum značky Silent Hill už je za námi. Ale když ji dostatečně „omladí“ aby přilákala nové hráče tak to třeba vyjde. Každopádně jsem rád že je SH zpět x)
Proto najali polské studio.