Společnost Square Enix dnes vydala očekávané akční RPG Forspoken, za jehož vývojem stojí vývojáři ze studia Luminous Productions. Hra je k dostání na PC (Steam) a konzoli PlayStation 5. V obou případech byla cena stanovena na 80 eur.
Hráči na PS5 si titul mohli v uplynulých týdnech bezplatně vyzkoušet formou demoverze. Zmíněné demo dnes dorazilo i na PC, kde si ho můžete stáhnout prostřednictvím Steamu nebo Epic Games Storu.
Hra vypráví příběh dívky Frey, která se záhadným způsobem dostala z New Yorku na záhadnou a nebezpečnou planetu s názvem Athia. Z pohledu hratelnosti titul sází především na soubojový systém, parkourové mechaniky a otevřený svět.
Forspoken vypada jako mobilni hra, udelana pro PC. Cely to vypada jak splacanina za 2 roky vyvoje lidma, co hry neumi. Design naprosto otresnej, gameplay jen mackani jednoho tlacitka. Milion zbytecnych ukazatelu a popisku, nic nedava smysl, grafika otresna.
Pomatuju si na Forspoken nekdy u vydani PS5, to je 2 roky zpatky, co to bylo oznameno? Jako napad to bylo pekny. Pak tu nedavno bylo demo, ktery vypadalo jako prealpha a najednou je tu hra za 80 euro. Tak pokud tohle bude mit vysoky prodeje, tak se dneska fakt proda vsechno. Od pohledu naprostej odpad, kterej nemam ani chut zkouset
Nezbývá než plně souhlasit. Ta hra je děs. Na PS5 to vypadá jako jako budgetovka z PS4, na LOW detaily vypadá PC jako budgetovka z PS3.
Náplň hry, ovládání, hlavní hrdinka je přinejmenším podprůměrná.
Odpad. Naprosto zbytečné se byť jen obtěžovat zapínat Steam… Vyprázdněná hra, která nemá duši. Hlavně, že má Forspoken na Times Square 3D billboard https://youtu.be/sr6C6je8Kmo
Takže mnoho povyků pro nic. Na GTX1060 to běží na LOW v 1080p v průměru 45fps.
Přitom je tahle karta udávaná jako minimum pro 30fps a 720p…
Takže tolik k tomu překřikování se tu pár dní zpět na základě nějaké tabulky
low detaily a 45fps. To je presne to po cem kazdy PC gamer touzi 🙄
Ty jsi evidentně nepobral co znamená výraz „minimální konfigurace pro spuštění“….
Jak by sis tak asi představoval že to mělo běžet na minimální kartě? 1440p HIGH a 60fps???
Běčíte že PS4 brzdí vývoj, pak vyjde hra jen z PS5 generace a bečíte že jede na 7let staré kartě na LOW „jen“ 45fps.
Vymetené v té hlavě někteří, víc roboty přidat a her ubrat celkově
Jako jo běží ti to lepé, než je v minimálních požadavcích. Ale low 45fps by bylo pro mě hratelný, až bych se k pc dostal třeba 1x za měsíc na pár hodin. Memontálně tohle je pro mě nehratelný stav. Ale co Já mám 3080 na 1440P a na ultra bez DLSS dostanu to co ty na low, tahle hra je totální odpad a teď mi nejde o tý fps, ale o gameplay celkově. Vůbec vás ta hra nenutí, aby jste si ji pustili znova neb ji hráli. Hlavně, že to je ukecaný na každým kroku.
Řekl bych, že tady Sony s tou časovou exkluzivitou šláplo hodně vedle. Pro ně to jsou úplně zbytečně vyhozené peníze.
Koukal jsem jak ta hra běží.. a tohle by mělo být nelegální aby vydávali něco takového i 4090 má propady pod 50 FPS na PS5 v performance to běží i v 720p… a občas to vypadá jak hra na PS3.
Na takovou srajdu je i torrent škoda.
80€ btw
Videl jsem to u konkurence ve streamu a to je neskutecna srac.a. Vsechno spatne. Proto embargo na recenze, kody jen tem kteri o tom pri hrani dema mluvili pekne. Hezky. Dekujeme sony ze nam prinesla takovou super konzolovou exkluzivitu. Stjna pecka jako Godfall.
3080 – 13600K 1440P / Vysoke bez rtx a DLSS a sotva se udržím na hranici 65FPS. Jako nevím, jestli to příjde jenom mě, ale jakmile tu je nová generace grafik, tak najednou ty hry jsou náročnější a náročnější, ale kde je teda odpovídající vizuál hry ? Protože mě ta hra graficky moc teda nenatchla. Je pěkná to ano, ale za mě to nemá ani náhodou třeba na God of War. Hlavně, že Frospoken běží na Unreal Enginu.
Teď si vemte, kdyby jsme tu neměli DLSS, jak by ty hry chodili… Přesně z tohohle důvodu bych vyhodil počítač a šel na konzole. Ty hry se nikam nepousovají nebo mě to příjde prostě stejné i jak hry před 5 lety třeba. Co takovej Assassins Creed Origin ? Ten má taky dobrou grafiku. Middle Earth Shadow of War z roku 2017 a dneska vydají tohle….
Ano důležitější je hratelnost, příběh, ale pro mě prostě 60FPS je nehratelných. Ale to nemění nic na tom, že ta graficky mě tedy fakt vůbec neoslovila, nebo že by mě praštila do očí.
https://www.youtube.com/watch?v=58y3gWrLrrY&t=298s
Není to RTX ale RT! RTX je označení pro řadu grafik od Nvidia.
Jsi první, na koho jsem v českých diskuzích narazil, který dokáže rozeznat výraz RTX a RT.
Na druhou stranu, kdo se v tom má vyznat, protože RTX neznamená pouze název řady grafik, ale i sadu featur (například DLSS3). Jde to krásně vidět na promo screenech Portal RTX, kde na jedné polovině obrázku je napsáno RTX Off a zároveň RT On, a na druhé půlce je RTX On, přičemž je tím myšleno zapnuté DLSS3 (a zapnuté RT zůstalo).
A když už jsme u těch názvů, tak DLSS3 není pokračování DLSS 2.x, ale odlišná věc (generování snímků). No, další zmatek. Ale to jen takový dodatek mimo…
Je to zajímavý no. Třeba když člověk zapne Batman Arkham Knight a Gotham Knights, tak by nikdo nikdy neřekl, že druhá jmenovaná hra je novější. A tak je to s hromadou her. Mi přijde, že akorát serou na optimalizaci na starší (ale pořád dost výkonnej) HW, ale samozřejmě by to chtělo inside info od někoho, kdo tomu rozumí víc. Každopádně je to smutný, novej standard očividně bude 80 euro, ale kvalita her, nebo třeba aspoň lepší fyzika, je akorát vzdálenej sen.
Forspoken ale na Unreal Enginu neběží. Luminous Production mají vlastní in-house engine, který vychází z Final Fantasy XV, na které ti vývojáři pracovali předtím.
Viz. https://www.youtube.com/watch?v=pKzwwo09lRk
Ten vizuál ale asi nejvíce sráží absence stínů na mnoha assetech (hlavně na budovách) a nefunkční nasvícení, kvůli kterému vypadá hra i vedle FFXV neuvěřitelně ploše.
To s grafikou cítím taky tak. Konkrétně u téhle hry mi připadají HW nároky přemrštěné. Je to taková běžná, vcelku líbivá grafika, která si ale na max nastavení žádá to nejlepší. A docela paradoxně mi příjde, že jednu z nejlepších grafik mají hry od Sony pro konzole. S přihlédnutím na výkon konzole se jedná opravdu hezkou podívanou. Možná je tam právě ta „zaujatost“, ale opravdu jsem vždy překvapit co dokáže dobrá optimalizace.
Souhlasím, origin i Odyssey mnohem hezčí než Valhalla a tak je to se spousty dalšími hrami, na steamu mám 33 her a přes 50 recenzí,tj zbytek všecko refund,protože odmítám platit za hry,který ve většině případech stojí za hovno
Neběží to na UE ale na Luminous Engine.
Fajn tak na Unreal Enginu to neběží, ale ať to běží na čemkoliv, tak prostě vizuál je těžce akceptovatelný na úkor výkonu v jakým to běží. To by mě docela zajímalo, jak to běží na té slavné PS 5. 120FPS stabilně pochybuju, že to zvládne.
Asi už jsem fakt starej, ale pamatuju si na vydání Crysis 3. To byl next gen a náročnost, ale prostě na tu svoji dobu to byla nejhezčí hra a dnes po více, než 10 letech od vydání dostáváme podobné hry ?
Tohle je prostě to co mě štve a bude štvát na těch hrách a počítačích. Furt to po vás chce náročnější komponenty, ale kde tomu odpovídá vizuál nebo technika her. Však tady sakra dneska nemáme ve hrách ani nějakou základní destrukci prostředí, což jsem při hraní Battlefield 3 považoval docela za základ.
Ať si každý říká co chce, ale ty hry jdou za mě těžce ke dnu. Cena stoupla z 1100Kč na 17-18 stovek. Velikost her z 13-30GB na 150+Gb. A dostáváme co ? Furt to stejné. Jen větší rozloha herního světa, více kecání, ale náplň her nudnější.
To není nějaký brečení ode mě nebo tady prostě nemíním poslouchat kecy ,,tak se věnuj něčemu užitečnému´´, ale prostě je to věc co mě poslední 3 roky na těch hrách fakt štve. Dřív člověk chtěl hrát, hrál a musel štelovat grafiku, aby se dostal aspoň na hranici 60FPS v 1080P. Dneska je všechno neoptimalizované, velké, drahé, nezábavné. Hlavně, že je vždy kolem všeho takový povyk.
Hej, neběží to na PC až tak špatně. 3080, 11700KF, 1440p, všechno vymaxované, ale bez ray tracing, DLSS kvalita a v demu v otevřeném světě se pohybuju někde mezi 70-90fps. Podobně jak v Cyberpunku v mém případě, kde jsem spíše v té spodní hranici. Ale Cyberpunk taky jinak vypadá.
A využití RAM je v pohodě.
A co říkáš na kvalitu zobrazení?Zkoušel jsem 4K,medium nastavení s DLSS na quality a textury vypadaj jak když se ani nenačítaj,hrůza děs.
Přijde mi, že pozdě doskakujou, ale jinak ok. Akorát tráva vypadá že dost splývá, podobně jak to dělalo TAA v RDR2. Tady ale mám zaplé DLSS, ale je to údajně stará verze a 2.5.1 si tam musíte dát manuálně.
Mě líbí jak všichni musí mít ty cool 4k monitory a pak hrajou na medium a ještě s dlss
Tak DLSS vypadá líp jak native ve spoustě hrách, jak je to u téhle netušim
Jde o nastavení VRAM, zkus snížit VRAM pro textury a modely. Měl jsem nastavené modely na high, a textury na ultra high a neustále se mi dělo, že se mi jakoby znovu a znovu načítaly některé textury. Po snížení už se to neděje.
Note: Forspoken uses a streaming texture technique to load textures, this technique utilizes free spaces of VRAM.
VRAM is also consumed by other elements such as model data and effects. The amount of VRAM usage depends on the graphics option chosen.
In the preset “High” other elements of game assets consume higher VRAM than in the “Standard” preset.With 8GB VRAM, the GPU has less headroom for texture streaming which might result in a noticeable downgrade of texture quality in certain parts of the game.
We recommend having 12GB or more VRAM available when using the preset “High”, in order to experience the game with high quality visuals.
Asi mi stačilo vidět tak první hodinu a půl. Ukázkovej příklad toho, co bych nazval hra bez duše. Jako bonus dostanete snad jednu z nejmíň sympatickejch hlavních postav v historii videoher, mluvící jako cringe děcko z New Yorku, fuck sem, shit tam. A to vše jen za 80 euro. Výsměch.
A to jsem si myslel, že cringe dialogy postav z NFS Unbound nejdou překonat. Vždyť takhle reálně snad nikdo nemluví, ani zoomeři v USA.
strašně blbě napsaná postava, už na začátku by mi bylo jedno kdyby skočila z toho mostu