Další důležitý update driverů pro Intel Arc
Intel pokračuje v opravování chyb a vylepšování driverů pro své grafické karty Arc. Už minule jsme psali o tom, že by se měl chystat nějaký větší update, který navýší výkon, ten skutečně dorazil. V novém videu ho společnost porovnává s launch drivery a rozdíl ve vybraných hrách napříč různými API je poměrně výrazný. To samé platí pro porovnání s největší konkurenci v podobě RTX 3060, jež byla pro Arc hlavním benchmarkem. Druhý nejvyšší model A750 ji překonává, nicméně pozor, jde o výkon na dolar, přičemž se počítalo s cenou 391 amerických dolarů u RTX 3060.
Intel použil pro testy A750 především z toho důvodu, že snížil cenovku z 289 dolarů na 249 dolarů, což je docela příjemná sleva, protože výkonnostní rozdíl oproti A770 není příliš velký. U nejvyššího modelu ale zůstává cena 329 dolarů za 8GB verzi a 349 dolarů za 16GB. V Česku si můžete A770 pořídit za 9 300 Kč a A750 za 6 700 Kč.
Kromě toho všeho vyšla ještě aktualizace pro software Arc Control. Ten je konečně možné přepnout do klasického okna, dosud to byl pouze overlay, který po minimalizaci zmizel.
Testy DirectStorage vypadají slibně
Na technologii DirectStorage, jež má zajistit rychlejší načítací časy ve hrách, jsme čekali opravdu dlouho. S vydáním Forspoken je ale konečně tady a my se můžeme podívat na první testy. O jeden se postarala například Nada Overbeeke z kanálu Techtesters, která Forspoken vyzkoušela s HDD, SATA SSD a NVMe SSD třetí i čtvrté generace PCIe.
Výsledky jsou rozhodně povzbudivé, jde o jeden z prvních titulů, kde je rozdíl mezi SATA a NVMe SSD poměrně výrazný. Ostatně právě to je účelem DirectStorage, aby se potenciál NVMe disků využil naplno. Na SATA SSD se hra v průměru načte za necelých 6 sekund, na PCIe 3.0 NVMe SSD za 1,8 sekund. Nejrychlejší disky s PCIe 4.0 se pak pohybují mezi 1,2 a 1,3 sekundami. Pro zajímavost je dobré zmínit také HDD, jež uloženou pozici načte za více než 30 sekund, což je víceméně důkaz toho, že už jsou pevné disky pro nové hry prakticky nepoužitelné.
Poměrně zajímavě dopadl také test frameratu. Ukázalo se, že při použití DirectStorage může úložiště FPS ovlivnit, ale pouze v rámci jednotek, nejde o nic výrazného.