Akční RPG Wo Long: Fallen Dynasty rozhodně nepatří do kategorie jednoduchých her. Vedle řady rozmlácených herních ovladačů může být jedním z indikátorů vysoké obtížnosti také to, že přes prvního většího bosse se v této hře na Xboxu podle serveru TrueAchievements dostalo pouze 33 %, což je proklatě málo. Hlavním důvodem, proč tomu tak je, může být fakt, že se jedná o opravdu náročného soupeře, jehož poražení je minimálně zpočátku příliš velkou výzvou. Střet s ním je totiž jedním z mála náročných momentů celého průchodu Wo Long: Fallen Dynasty.
To že s ním má problém tak velké procento hrajících, ve výsledku může ukazovat na problém samotné hry. V té je vyloženě nezvládnutá balance, takže zatímco přes 80–90 % střetů se dostanete snadno, určití soupeři před vás postaví abnormální míru náročnosti, což vede nejednou k vyložené frustraci. Hráč si totiž jen těžko vysvětluje, proč to dosud šlo a nyní už několik hodin stojí u jediného protivníka. Jistou roli ovšem může hrát bezesporu také fakt, že je akce Wo Long: Fallen Dynasty přítomná ve službě Xbox Game Pass, kvůli čemuž nemají testující až takovou nutnost protivníka zdolat jako kupující na PC a PS, kde má za sebou prvního z antagonistů více než 85 % válečníků.
A co vy, už máte prvního bosse za sebou?
Dlouho mi to trvlao ale s trochou trpělivostí jsem tohoto bosse porazil a to se mi ještě na PC sekalo.
První boss je náročnější, ale není těžký, nesmíte ho rushovat jako blbečkové a na fight si připravit dostatečnou morale… Klasika, všichni by to chtěli mít na první pokus za sebou… Hra je vyvážená, nevím, kde jste přišli na takový blábol. Vyžaduje pozornost, chytrost při rozdělování bodů do elementů, reflexy a přemýšlení nad trasou skrze level. Všichni, kdo měli rádi Nioh si ji užívají. jsem půl století starý, čili proti mladším již dosti errm – retardovaný a už běhám v druhé obtížnosti, po dohrané hře a je to neskutečná zábava. Tušil bych zhýčkaná děcka, kterým rodiče kupují jednu hru za druhou a neumí se zakousnout do náročnější gameplaye… Team ninja si zaslouží naopak pochvalu, že vypustil hru, která se nepřizpůsobuje pohodlné části hráčstva a použil formuli z obou niohu. Bez výzvy není dobrého pocitu. Zajímavé, že když tu byl sekiro, který je na countery ještě náročnější, nikdo ani nepípnul…
Mám celou hru za sebou, první boss není vůbec těžký,ale Lu Bu to už je něco jiného chvíli mě potrapil, není to prostě hra pro levé ruce. Hrají na PS5 tak kdyby někdo chtěl pomoc,poslat friend req. Stejný Nick jako tady 🙂
Tohle je v rámci psychologie naprostý fail od vývojářů. Chápu, že tímhle bossem chtěli hráče naučit hru hrát, ale ve finále to nedomysleli. Když přijde hráč, umře 20krát na prvním bossovi, tak zákonitě musí přijít znechucení.
To mi pripomina Nioh, kde som umrel aj viac ako 20x a ajtak som to nakoniec cele dohral.
Nioh má prvního bosse dost easy, co si pamatuji. Dvojku jsem nehrál, tam nevím..
Tak to bol asi druhy boss potom. A od neho mi to uz slo podstatne lepsie.
Já hrál zatím chvilku jenom demo a jsem u něj. První 2 pokusy jsem docela koukal, ale s každým pokusem člověk příjde na taktiku, zvykne si na jeho útoky a pak to nějak jde. Ale chápu, že hodně lidí odložila gamepad, když jim hra předhodí tohohle bosse jako prvního. To si pak člověk může říct „Tohle je „tutoriální“ boss, zbytek bude ještě těžší.
A přitom, jak říká jeden můj kamarád, je to jen takový kabaretní trik, kdy ti tvůrci úmyslně staví do popředí to nejlepší abys následně narazil na hromadu slabších kousků.
Vím, že tu někdo zmiňoval obsah v demu. 3 bossové, první je těžký, ti ostatní jsou lehký. Já jsem pro těžké bosse, ale házet je úplně za začátek mi příjde trochu nešikovné.
To jsem říkal já, ale ve skutečnosti je to nejspíš jen o zvyku, čtení nepřátelských pohybů, zvolit správnou taktiku a soustředit se. V plné hře jsem potom toho prvního bosse zvládl na druhý pokus, ale zase ti další dva z dema buď dostali buff, nebo mi to prostě nešlo a nesoustředil jsem se a spíš, co mi řekli ostatní, jsem se cítil až moc sebejistě, a proto jsem je sejmul až na nějaký ten 5-6 pokus.
Ve zbytku hry jsou někteří bossi jiní, a ne u každého funguje nejlépe taktika používání „spirit“ útoků a plněním nepřátelského… nevím jak se teď tomu říká, „posture“ baru.
Jednoduchý, stačí nebýt úplná lopata a dělat věci, který vás hra naučí před bossem. Pak to doslova nejde neudělat, pokud nejste úplnej antitalent na hry.
Tak kdyz maj leve ruce at to nehrajou. Boze muj zase brekot. Jako v sekiro. Posrana doba kdy si vsichni mysli ze se bude vsechno pro nevprizpusobovst. Fromsoft uz dojebal elden ring tak ze ho udelal tak lehkej takze jsem rad ze ninjove se nedali strhnout vlnou delani her pro vsechny. Kdyz to nekomu nejde tak at hraje to na co staci.
Říkáš si trefně, protože to co jsi napsal je slušnej výkal…
Spíš, kdo to má furt hrát.. trh je zaplavený JRPG a anime kravinama co na první pohled vypadají všechny stejně, mě tenhle žánr minul obloukem a jsem za to rád. Omezil jsem se na AAA tituly a stejně se nedostanu ke všem, to by člověk nedělal nic jiného a jenom hrál, to taky nejde.. 😆
To samé platí o souls-like hrách, tenkrát jsem dohrál Dark Souls a bavilo mě to, ale dneska je 40 her na stejný způsob, tak se rozhodně nedivím že to 67% hráčů odložilo po první smrti, rukou prvního bosse.. prostě se tomu nedivím.
To je sice pravda, ale radeji bych preferoval tyhle souls like hry oproti ostatnim AAA titulum. Jenom z ciste toho duvodu, ze ty ostatni AAA tituly se nesoustredi moc na gameplay, ale spise na Ubisoft like open world template a hlavne pribeh. Gameplay je jim uplne u prdele a delaji to pro decka. Ty souls like hry maji aspon nejakou uroven obtiznosti a je to challenge pro hrace. Samozrejme je taky lepsi pro hrace ten pocit vitezstvi. Zazitek je mnohem lepsi u techto her.
Staci se podivat treba na Hogwarts Legacy, to taky stoji za uplne hovno. Je to pro naproste fanatiky do Harryho Pottera, ale jinak jako hra to je prumerny shit, ktery nema naprosto nic co by me zaujalo.
Tak to jsi borec, stejně jako Prdelnik…
Dekuji Johane za tvuj velmi inspirujici komentar. Opravdu to dodava ten pocit, ze ma cenu vubec neco komentovat. Ne kazdemu se bude libit muj nazor, ale taky bych ocekaval nejaky konstruktivni protiargument. Komentare tveho typu se tak mozna hodi na 4chanu a ne tady.
Samozrejme od zingu cekam moc, tady staci hodit dislike a jit dal.
100 lidí 100 chutí, nemá smysl někoho přesvědčovat, že tvůj styl je lepší než jeho. Jen jsem se vyjádřil k tomu proč si myslím, že tomu tak je.. Každopádně není pravda, že se veliké AAA tituly nezaměřují na gameplay.. trh se neustále mění a hráči jsou za posledních pár let opatrnější za co dávají své peníze, pokud někdo nepřijde s něčím novým, nebo neoživí starou milovanou značku (kde je mimochodem mnohem větší nárok na kvalitu) nedokáže zaujmout. To samé platí i o remasterech a remacích, které už také kdekomu lezou krkem..
Tak samozrejme, ze kazdy bude mit jiny nazor na vec….ale k tomu slouzi debata mezi lidma. Ja mam v oblibe kdyz dojde k vymene nazoru a kazda strana si ma co predat. Ale bohuzel tady na zingu funguje styl disliku. Hodne lidi naprosto kasle na nejakou komunikaci.
Jinak ty vice mainstreamove hry se hlavne zameruji na pribeh a gameplay ti udelaji naprosto prumerny a castokrat i nezabavny, jen aby proste fungoval a dostal te k dalsi cutscene. Nevim jestli jsou hraci opatrnejsi kdyz stejne ty nejvice cancer hry se prodavaji jako rohliky.
On je jeden z těch 33% 🙂 takže od něj se nic smysluplného nedozvíme 🙂
Mluvím hlavně o hrách jako Horizon:Forbidden West, RDR2, Hogwarts Legacy, Last of us 2, Forza Horizon 5 atp.. tyhle hry jsou opravdu zábavné a herní mechaniky jsou při nejmenším chvalitebné vůči tomu co celá hra nabízí. Za mě skvělé hry, kde je pořád co dělat a člověk se nenudí.
Ty zminene hry nejsou nejak gameplayove impozantni. Jedine tak mozna RDR2 kvuli sve ruznorodosti. Horizon jsem zkousel hrat jednicku na PC a opravdu me to nebavilo, radeji bych zapl Monster Hunter World(jelikoz to ma velice podobny gameplay). Hogwarts Legacy jsem se osobne nedostal pres character creation(nedokazal jsem si vytvorit postavu jakou jsem chtel) a zbytek jsem musel dokoupat u streameru a u kamose co to dohral. Ta hra je naprosto cisty prumer ve vsech smerech. Dokonce i dialogy a facial animace mi pripominaji KCD. Last of Us 2 se aspon snazi byt dobrou hrou v mnoha ohledech, ale osobne nemuzu hodnotit, protoze jsem to nikdy nehral a nikdy se nezajimal o PS exkluzivky dokud nejsou na PC. Forzu jsem zkousel pres gamepass, ale to opravdu zabavi na par hodin s kamarady….hlavne ten multiplayer byl v tu dobu naprosto zabugovany a snad to fixnuli.
Ja mam velky problem si vybirat hry, protoze me velka vetsina z nich nezajimaji kvuli horsimu(nebo prumernemu) gameplayi. Zatim co me opravdu bavilo z tech her co vyslo za 5 let je RDR2, Yakuza a Judgment serie, Elden Ring, DRG, Divinity 2, Hitman.
Neustale zkousim hry jako treba Spiderman, God of War, Death Stranding..proste hry ktere vychazi na PC. Nemuzu rict, ze bych si tyhle hry opravdu uzival, jsou to fakt gameplayove velice prumerne,a casto az shit hry, ktere se nedaji hrat delsi dobu. Samozrejme vim, ze kvuli tomuhle nazoru zase dostanu miliardy disliku, protoze lidi bavi hrat tyhle hry, ale to nejsou skvele „hry“, to je skvely vice interaktivni film.
No vidíš mě třeba zase nebaví ta Yakuza, Elden Ring, Divinity, Hitman mě zabavil taky jen na první dvě mise třetího dílu.. jak říkám sto lidí sto chutí.. Horizon: zero DAWN je oproti Forbidden West strašná kravina.. 😄 Death Stranding je perfektní.. za mě.. 🙂 Souhlasím, že v mnohém je Hogwarts zastaralou hrou, ale spousty věcí to kompenzuje.. stejně tak u většiny víše zmíněných… Jak jsem psal, mají skvělé mechaniky v poměru s velikostí celých daných her. Hogwarts je dost podobné Witcherovi 3 kterého považuji stále (snad krom RDR2) za nejlepší hru AAA open world RPG..
Taky ale objektivne nelze rict, ze tyhle hry jsou super. Ctu neustale prispevky od lidi co napriklad rikaji, ze Hogwarts Legacy ma dusi, ze je to perfektni hra po dlouhe dobe apod. Tohle je subjektivni pocit co ti lidi maji z teto hry. At si kazdy hraje co chce pokud je to bavi, taky hraju naprosto obscure hry, ktere me bavi, ale nerekl bych ze jsou nejak skvele, takove hry si zaslouzi max 6-7/10.
The Witcher 3 me bavil v prvnim playthrough, ale dale nenabizi vubec nic co se tyce gameplaye. V RDR2 mam 200 hodin a planuju to hrat znova po roce, protoze to je proste povedena hra.
Jsou určité archetypy hráčů. Jedním z nich jsou ti, kteří u her vyhledávají výzvu. Bez ní nemají pocit vítězství a zadostiučinění.
No a jsou hráči, kteří tyto pocity raději nacházejí ve skutečném životě a ve hrách náročné výzvy nevyhledávají. Ti tyto hry buď nehrají, nebo odloží po prvním záseku. Je na vývojářích, jaké publikum chtějí oslovit.
Pak je taky typ lidi, kteri hledaji vyzvy ve vsem.
S prvním Dark Souls a hlavně s Bloodborne jsem do těch nekonečných restartů a nových pokusů zdolat bosse rád šel. V té době jsem měl pocit určité výjimečnosti těchto her. Ta časová investice mi stála za to. Jenomže teď je podobných her strašně moc. Vývojáři si velmi rychle zvykli, že můžou udělat méně obsahu, když průchod hráče patřičně zpomalí. Hry sekají jako Baťa cvičky podle stejných formulí. Pocit výjimečnosti je pryč a mne to za ten „ztracený“ čas už nestojí.