Před letošním GDC se mělo konat setkání vývojářů Rust (Facepunch Studios) s komunitou, která měla mít možnost popovídat si s tvůrci jejich oblíbené hry. Nakonec k tomuto setkání však nedojde z řady důvodů, jež do jisté míry reflektují situaci okolo společnosti a toxické menšiny kazící zážitek všem.
Producent Rust Alistair McFarlane prezentoval vztah zaměstnanců firmy s problematickými hráči takto: „Zaměstnanci, kteří stojí tváří v tvář komunitě, se denně setkávají s výhrůžkami, od hráčů, kteří se vybíjejí na sociálních sítích kvůli změnám, které se jim nelíbí. Často vynaloží tito hráči velké úsilí, aby se zaměřili na jednotlivé zaměstnance, což se často těžce podepisuje na jejich duševním zdraví“. Hlavním důvodem zrušení srazu se však stala řada výhružek smrtí, které McFarlane okomentoval tímto způsobem: „Tyto hrozby jsou velmi znepokojivé a je třeba je brát vážně„.
Pro normální členy komunity představoval tento krok zklamání. Většina však chápe obavy tvůrců, protože výhružky smrtí jsou v současnosti stále častějším jevem. Dle McFarlana se však jedná o menšinu: „Drtivá většina fanoušků je uctivá a podporující. Vždy se najde malá podmnožina jedinců, kteří se dopouštějí výhružného a urážlivého chování“.
This is not a statement we're happy to announce.
Due to an IRL threat we must take seriously, we're going to have to cancel the GDC meetup in San Fran next week. 😢
If you would like to show us portfolios, talk shop, or get feedback on your work reach out via email! (below)
— Rust (@playrust) March 15, 2023
Co asi ze života asi má člověk kterého vezme něco ve hře natolik že kvůli takové banalitě někomu vyhrožuje smrtí… To už musí být stoprocentně nějaká psychická porucha. Ale holt žijeme v době kdy se psychické nemoci neléčí ale oslavují tak se s tím asi nic moc nenadělá.
Takychto chytrakov za klavesnicou by mala riesit policia.
Snad mají důležitější věci na práci, než lovit s jeřábem přežrané vepře z gauče ze sklepa babky.