Kingdom Come: Deliverance patří na poli herního průmyslu mezi jedny z výrazných českých úspěchů. Sázka na historii se Warhorse maximálně vyplatila, díky čemuž si nakonec vedla dobře jak u herních kritiků, tak i u samotných hráčů. Že se jedná o dílo stále vábící pozornost ukazuje také stejnojmenný komiks, který vznikl v Americe.
Šéfredaktor nakladatelství CREW Jiří Pavlovský komentoval realizaci komiksu Kingdom Come: Deliverance pro místní publikum takto: „V podstatě okamžitě, kdy se rozkřiklo, že něco podobného bude, nás začali čtenáři, knihkupci i herní prodejci bombardovat dotazy, jestli a kdy komiks vydáme. Tomu se vážně nedalo říci ne, a tak začalo docela komplikované zajišťování práv. Jak je ale vidět, nakonec se to povedlo. Výsledný produkt jsme samozřejmě konzultovali s lidmi z firmy Warhorse, kteří se přímo na hře podíleli. Jsme si jistí, že budeme sledováni přísnými zraky fanoušků, a rozhodně je nechceme zklamat.“
V Americe na zpracování Kingdom Come: Deliverance pracovalo nakladatelství Behemoth Comics, které se aktivně specializuje na tvorbu menších autorů. Tedy většinou. V jejím portfoliu můžete najít třeba také Watch Dogs. Scénáristou se stal Brett Murphy a kreslířem Wilson Gandolpho. Příběh komiksu Kingdom Come: Deliverance má vyprávět o minulosti protagonistů oblíbené hry a dokreslovat detaily, k jejichž nástinu během hraní nedošlo. Jeho cena je stanovena na 349 Kč.
Jiří Pavlovský se k tomu vyjádřil tímto způsobem: “Komiksový příběh je určený především pro fanoušky hry. Vychází z detailů, které se už do hry nevešly a dovypráví osudy lidí, které byly ve hře nakousnuté. Čas pomalu odtikává k masakru ve Skalici – a ve čtyřech sešitech (u nás samozřejmě vydaných v jedné knize) se představuje svět a především postavy, které mají v tom masakru prsty (a co k němu přesně vedlo). Největší důraz je v komiksu na jednoho z hlavních padouchů celé hry, na brutálního banditu zvaného Prcek. S tím se čtenáři seznámí víc, než by jim bylo milé. Podobně jako hra, je i komiks určený spíše dospělejším čtenářům a nevyhýbá se ani násilí. Co taky chtít od středověku?“
Aktuálně hraju KCD v cz dabingu na hardcore a musím říct, že mě to zase nesmírně baví.. Ale čekám spíš konečně na ohlášení dvojky, než cokoliv jiného.
Taky hraju teď s dabingem. Poprvý jsem to dohrál asi jen do půlky takže pěkně zčerstva. Jen to musim hrát na starý plečce PC, protože žádnej update pro PS5 se nekonal. Doufám že KCD2 bude mít lepší optimalizaci na konzole.
Úplně trnu hrůzou, jak tomu pánovi na hromadě lebek uklouznou nohy…