Deus Ex má za sebou už více než 23 let a přesto se stále najdou detaily, skrze něž dokáže poutat pozornost současných hráčů. A cože hráčskou obec oslnilo tentokrát? Uživatel prezentující se na Twitteru pod přezdívkou StickmanSham, ukázal světu pod drobnohledem, jak moc detailní bylo zpracováno univerzum, ve kterém se pohyboval JC Denton. Posloužil mu k tomu pytel s odpadky, s nímž chtěl vyřešit původně jednu z hádanek.
im playing Deus Ex for the first time and i got owned by the most insane physics interaction ive ever seen pic.twitter.com/m2x9g9XHJ0
— Stickman Sham (@StickmanSham) March 18, 2023
Pytlík bohužel pro něj začal hořet. To by však nebyl až takový problém. Jakmile ale byl pytel zničen, vylétlo z něj několik papírů, načež jeden z nich aktivoval poplašný systém. Jednoduše řečeno, neskutečný smysl pro detail tu byl ukázán v praxi. A podobných okamžiků člověk během hraní zažije bezpočet. Většina je však na první pohled relativně slušně skryta. Skutečně by to chtělo remake Deus Ex, protože právě tento titul by si ho kvůli své nadčasovosti zasloužil.
Jo, tak tohle me minulo a remake by byl fajn!
Problém je v tom, že dnes by musel být oheň vykreslován mnohem lépe, musel by vše osvětlovat a realisticky vrhat stíny. Pytel s odpadky by musel vypadat realisticky, být správně měkký a pružný a realisticky se odrazit od překážky. Musel by se realisticky roztrhnout už při nárazu a až pak začít realisticky hořet. A nakonec by se vše muselo realisticky rozletět a vše by muselo správně vrhat stíny a být správně nasvětlené, protože jinak by přišli mágové z Digital Foundry a svými 8x zvětšujícími brýlemi by nalezli špatně zobrazené pixely.
A tak by tu nádheru dělalo pár set lidí minimálně pět let, stálo by to pár set milionů dolarů a byl by to investiční propadák. Peníze se spíš dají do nové kooperativně-kompetetivní střílečky se silnými sociálními aspekty a oblečky.
Toto je hra, ktorú svojho času hrali moji kamaráti a spolužiaci a tlačili ma do toho, aby som to skúsil, dal som asi hodinku a nejak som sa toho pustil. Asi to navždy ostane v mojom zozname hernej hanby nedohratých klasík. Pritom moderné pokračovanie Human Revolution považujem za extrémne kvalitnú videohru.
Čo sa týka remaku – nemyslím si, že by ho spravili poctivo. To sa dnes už nenosí. Aj GTA V v mnohých veciach downgradovali oproti GTA IV, pretože je to príliš veľa práce, ktorá sa nedá cez nablišťané screenshoty predať.
Proč se na to nevrhnout nyní?
Myslíš na ten rest? Čas… Drvivú väčšinu času trávim vo Football Life 23 (fanúšikovský PES 2023). A potom mám v knižnici haldu iných legendárnych restov – Planescape Torment, Shenmue, BioShock, celú sériu Devil May Cry. Tento rok by som chcel stihnúť buď Uncharted 4, alebo Tales of Arise. A k tomu celému mám svoj tradičný backlog hier, ktoré som si kúpil cez rôzne Humble Bundle akcie a ešte ani nenainštaloval. 220 hier na Steame, 150 na GoG a min. 3/4 z nich aj reálne plánujem hrať, nie je to nejaký balast čo som si naklikal zadarmo.
Už som sa zmieril s tým, že niektoré „povinné“ tituly budem musieť ignorovať – okrem Deus Ex aj Baldur’s Gate, Thief, Fable, Portal a iné.
220 na Steamu? 150 na GoG? 3/4 chceš hrát?
Smiř se s tím – většinu nikdy hrát nebudeš. Možná tak 1/10.
Ale… z tej 220 už vyše 50tka padla. Čiže do 3/4 mi chýba uz „len“ 110, teda som v tretine. Išlo by to rýchlejšie, keby nemám zvyk točiť opätovne skoro každý rok GTA IV, Arkham Origins a Fallout.
dneska prostrcite pul krabice paprskem, ale jelikoz je hitbox az uprostred, tak se nic nedeje, pohoda