Beta Diablo 4 na PC běžela různě. Většinu hráčů trápily především propady snímků. Objevila se však také hrstka, která přišla o své karty. Ano, čtete správně. Během testování hra podle zpráv na redditu odpravila několik karet RTX 3080 Ti. Na těchto GPU se očekáváné akční RPG buď příšerně sekalo nebo rovnou způsobovalo zčernání monitorů a restart PC v tom lepším případě. V tom horším rovnou drahou grafiku titul eliminoval.
Většina odpálených karet podle zpráv pochází ze stáje Gigabyte, což však neznamená, že jím nemohou být postiženy také GPU jiných společností. Samotné Diablo 4 pak nemá být vyloženým důvodem problémů, spíše něčím, co pouze podobně MMORPG New World spustilo skrytý problém. V případě zmíněného New World to bylo u karet společnosti EVGA špatné pájení, které při extrémně vysoké snímkové frekvenci a prudkém zatížení vedlo k selhání grafiky.
Abyste ochránili svou grafiku před případným selháním, je dobré sáhnout po omezení maximální snímkové frekvence. Ta totiž často vede k různým problémům, protože kupříkladu v menu často nemají díla omezená fps a tak jsou schopná dosáhnout šílených hodnot. Poškození aktuálně žádají bezplatné vyměnění. Gigabite podle všeho problém vnímá a v následujících dnech dozajista vydá prohlášení.
Be aware of an issue reported with some RTX 3080 Ti graphics cards in Diablo 4 that could lead to a GPU's untimely death. https://t.co/88ZvEcXpjH
— PC Gamer (@pcgamer) March 23, 2023
ty jo, a to jsem zil v presvedceni, ze v dnesni dobe neni clovek,
kterej by nevyuzil k locku rivatuner,msi afterburner atd.
pokud kdokoliv zdime z karet maximum vykonu po celou dobu hrani,
tak si zadelava na slusnej problem
Proč bych se s tím měl srrát přes programy když to můžu udělat přes ovladače karty nebo v tomhle případě posuvníkem přímo ve hře na kolik fps chci.
Mám RTX 4070Ti a také raději omezuji fps na refresh rate LCD, takže 144 a to mi bohatě stačí 🙏
Tak otázka jestli to ve skutečnosti není dobře, že se takhle odhalily potenciální problémy. Na druhou stranu pro dost hráčů to je mrzeníčko a to předpokládám a doufám, že se k tomu výrobce postaví čelem.
Zase ten engine od Blizzardu. Pamatuji si, jak mi prvotní verze Starcraft 2 odkouřila grafiku (to samé kamarádovi a stalo se to hromadě dalším po celém světě, byla toho plná fóra). Zkrátka pokud jste si vypnuli vsync, tak pak nic nelimitovalo engine ohledně FPS + to samé se dělo během přehrávání filmečků. Takže stačilo pár hodin hraní, naskákaly červené artefakty, píp, píp a bylo po hehe. Tehdá to odnesla moje GeForce FX5200 a musel jsem si koupit lepší GTX460
Blizzard to pak řešil quick fixem.
Viz: https://www.neoseeker.com/news/14486-starcraft-ii-unlocked-frame-rate-can-damage-your-graphics-card/
Jako je fakt, že za sebe mám s nelocknutým fps také velmi špatné zkušenosti. Ale setkal jsem se s tím u grafické novely, která dokázala rozpískat mou grafiku
ono her s timhle problemem je hromada treba co hraju genshin tak pri spusteni nez nabehne varovani tak slysim taky piskat kondenzatory ale to je asi jen na jednu dve vteriny
Tes Skyrim když nelocknu na 60Fps tak se točí obraz hra je ne hratelná bez locku