Nabídce her od PlayStation Studios dlouhodobě dominují především výpravné zážitky pro jednoho hráče. Zástupci Sony ale v poslední době otevřeně přiznávali, že se tento trend do určité míry změní. Výrazně větší prostor by měly dostat live-service tituly. Toto směřování dobře ilustrují nově zveřejněné předpokládané složení her od Sony v budoucnu, ke kterému došlo v rámci zveřejnění finančních výsledků.
Níže přiložený graf jednoznačně dokládá postupný příklon k multiplayerových live-service, jejíž poměr k tradičním hrám pro jednoho hráče se postupně navyšuje. Ve fiskální roce 2025 společnost očekává, že 60 % investic půjde právě do live-service her. Ve fiskální roce 2019 přitom podíl do tohoto typu her činil pouze 12 %.
Postupný růst Sony očekává také v oblasti dodatečného placeného obsahu a předplatných. Bylo zároveň potvrzeno, že aktuálně mají jednotlivé týmy spadající PlayStation Studios rozpracováno 12 live-service her. Do této skupiny spadá například nově představená hra Fairgame$ od Haven Studios, PvP akce Marathon od Bungie, střílečka Concord od Firewalk Studios nebo připravované multiplayerové The Last of Us.
Dalším zajímavým ukazatelem je zvyšující se podíl nových značek oproti těm stávajícím, který má být ve fiskální roce 2025 přesně 50:50.
Kolik kooperativně kompetetivních stříleček se sociálními prvky, dokupováním všeho možného a „sezónami“ trh ještě snese? Jen Sony má momentálně v přípravě tři nebo možná i čtyři (Last of Us) a v provozu Destiny 2. Každý velký vydavatel chce jednu nebo raději dvě mít.
Tak to si, milí hráči, vezměte volno od práce nebo studia, abyste to všechno dokázali hrát. Ale nějaký příjem mít musíte, abyste to zvládli krmit dodatečnými nákupy. No nezávidím vám.
Pane jo, 12 live service her… To jako naivně doufají, že hráči budou hrát všech 12 a pravidelně tam cpát peníze? Rád bych viděl člověka, který hraje třeba jen 2 live service hry, ale takovým způsobem jak by se líbilo té firmě. Tedy pravidelné nákupy herní měny, koupě všech rozšíření a následné utopení stovek hodin v těch hrách. A taky, nedávalo by větší smysl udělat právě jednu (či dvě) hry, dát do nich větší budget, aby měli co nabídnout než dávat peníze do dvanácti her po kouskách, aby z toho byl průměrný zážitek?
Vysvětluju si to tím, že vydavatelé neví a netuší, a tak raději dělají dvě, tři nebo čtyři multiplayerové cool sra*dy najednou. Hodí se to na stěnu – něco se přichytí, zbytek spadne. A doufá se, že to jedno lejno uživí zbytek na pár let dopředu.
Jako já chápu a cítím to také tak, live service = bad, ale zdá se mi, že to tady v komentářích dost hrotíte. To si opravdu myslíte, že Sony přestane dělat ty svoje „10“/10 příběhovky, a kompletně se zaměří jen na live service hry?
Každý chce mít tu svou dojnou krávu na miliardy měsíčně, a já bych řekl, že Sony něco takového „potřebuje“ protože oproti konkurenci dosti zaostává a opravdu jediné co stojí za řeč jsou ty jejich příběhovky.
Je to prosté. Sony zavřelo Japan Studio (Gravity Rush, Last Guardian, a mnoho mnoho dalších, třeba i produkování Bloodborne), zavřelo studio PixelOpus (Concrete Genie), zrušilo pokračování Days Gone. A koupilo Bungie (aby dělalo novou multiplayer střílejdu), Haven (které nic v minulosti neudělalo, ale bude dělat novou multiplayer střílejdu) a Firewalk Studios (které nic v minulosti neudělalo, ale bude dělat novou multiplayer střílejdu).
Sony bude dál vydávat jednu velkou příběhovku ročně. Možná. Ale pravděpodobnost vzniku nějakých nových se asi povážlivě sníží. Teď to máme na pár let dopředu nalajnované: Spider Man se vydojí, jak to jen půjde. Proloží se to nějakým Bohem války a Duchem z Tsušimy. Objeví se nový Uncharted asi s dcerou Nathana a Elene, a možná taky něco ze světa Last of Us (když se TV seroš tak hezky chytl). Když budeme mít štěstí, tak z frustrovaného Bend studia vypadne nová open-world singleplayerovka. Ale moc tomu nevěřím. Když bude nejhůř, tak přiskočí produktivní zachránci z Insomniac (oni asi fakt nespí) a na trh dodají Ratcheta a Clanka s tou novou ratčeticí, která se tak zalíbila. Ale možná přijde nějaké překvapení pro PSVR2 – pořád doufám, že něco hezkého vypadne z Team Asobi, když jako jediné přežilo japonskou čistku.
V článku chybí ale informace , že se zvýšila i investice do SP her a to i do nových IP.
Skoro více jak o 40….
Live-service = automaticky no buy.
Sony hází hovna na zeď a doufá, že se jedno z nich přilepí a přetransformuje do sračky typu Fortnite, která bude sypat nekonečný miliardy. Tak doufejme, že se všechna hovna rozmáznou na zemi a Jimbo si bude muset tenhle směr hovniválství rozmyslet.
😆👍
Ať jdou s live-shitty-servisem do prdele!
Nedřív PS jsem nemohl sehnat , no a teď zase na ní nebudu mít co hrát. Psko jsem si kupoval vždy kvůli příběhovkám. Pro mě live service hry totální nezájem. Zatím mě Sony pěkně sere.
To prodej jako já a kup si nadupané PC!
Takže z éry filmově střižených akčních adventur s rpg prvky v otevřeném světě z pohledu třetí osoby se přesouvají sem… A všechno se bude točit zase kolem jednoho typu her. Tvl. to je mi pěkná různorodost. Nebo spíše hrůznorodost.
Fakt už mě u Sony drží jen to VR. Singleplayerovky jsou dobré, ale ty hlavní tituly už jsou za námi a další nové neoznámili. Hlavně se honit za aktuálními trend…
koukam, ze PS5 asi nakonec nebude potreba, nic me nenechava chladnejsi, nez live service hry, teda vlastne jeste mozna battle royale…
Kreténi.
Doufám, že se na ty dva kašpary tam brzo přižene pořádna shitstorm, až ty jejich výmysly budou odpadat jak shnilé hrušky a miliony budou plavat v haj*lu. Potom už je z tama snad vykopou do prdele. Čím dřív tím líp. 😇
No jo, single player hry se nedají moc dobře ždímat mikrotransakcemi, což o to, že většina hráčů live service hry nechce, ti co takhle utrácejí do toho valí fakt mraky peněz, takže se to vyrovná nízkému počtu zájemců.
Což o to dají, jak dokazuje UBI s AC, ale Sony tohle naštěstí do svých her necpala a když tak to bylo zdarma.Např zbroje a MP režim v Ghostu,Zbroje a new game+ v GoW atd.