Jakkoli se nám to nemusí líbit, upscalovací technologie hrají v nových titulech čím dál větší roli. Hry jsou opravdu náročné (ať už více, či méně oprávněně) a často se bez upscalingu zkrátka neobejdeme. Navíc v těch lepších případech dokáže upscaling nabídnout srovnatelnou kvalitu obrazu s nativním rozlišením a většinou s lepším anti-aliasingem. Technologií je hned několik, ale když pominu TSR z Unreal Enginu 5, tak hlavní jsou tři:
DLSS od Nvidie, jež celou vlnu odstartovalo. Nabízí nejvyšší kvalitu obrazu a často i nejlepší nárůst výkonu, ale funguje pouze na kartách od tohoto výrobce, a to pouze RTX 20 a výš.
Dále je tu AMD FSR 2, kde je třeba specificky zmínit druhou verzi, protože ta první byla opravdu špatná (nutno dodat, že podobně špatně na tom byla první verze DLSS, ale ta druhá ji nahradila v dubnu 2020, dávno před vydáním prvního FSR). FSR 2 si vede výrazně lépe a jeho výhodou je, že funguje na grafických kartách od všech tří výrobců. Nepotřebuje totiž speciální jednotky, jako je tomu u DLSS, které využívá Tensor jádra. Zato je ale kvalita obrazu horší, což je znatelné především při využití nižších režimů či cílového rozlišení. FSR 2 často produkuje tzv. shimmering, hlavně na vegetaci, jež zkrátka nepříjemně „šumí“.
Dosud nejnovějším přírůstkem je XeSS od Intelu. Technologie, která má ve skutečnosti dvě verze. Ta lepší, jež využívá XMX jádra, funguje pouze na kartách Arc od Intelu. Druhá verze je sice o něco horší, ale používá instrukční sadu DP4a a funguje na grafických kartách od všech výrobců. Z DP4a XeSS se tak rychle vyklubala alternativa k FSR, které navíc v poslední době XeSS spíš překonává, jakkoli se o tom moc nemluví. Například v Cyberpunku 2077, Remnant 2 či Ratchet & Clank: Rift Apart nabízí XeSS mnohem lepší kvalitu obrazu.
Pokud hra vyjde s podporou všech těchto upscalovacích technologií, tak je situace ideální, každý si může vybrat. Majitelé karet od Nvidie (alespoň tedy od RTX 20) samozřejmě sáhnou po DLSS, jež je prakticky ve všech případech nejlepší, ostatním bych doporučil využít XeSS, pokud je dostupné. Jenže tady nastává ten problém, zdaleka ne každá hra vychází s takovými možnostmi. A teď není řeč jenom o menších titulech, ale i těch poměrně zásadních, jako například Resident Evil 4 Remake, Dead Island 2 či Star Wars Jedi: Survivor. Všechny mají společné jednu věc – sponzoruje je AMD a podporují pouze FSR 2.
AMD situaci opakovaně odmítlo komentovat, ale mlčení bych v tomhle případě skutečně přisoudil tomu, že společnost ostatní technologie blokuje. Pokud tomu tak není, měla spoustu času na to, aby to vyvrátila. Dle mého názoru jde o skutečně velmi protizákaznický přístup, ale setkal jsem se s poměrně velkým množstvím komentářů, které se snažily z nějakého důvodu tento krok AMD obhájit, což mi přijde poměrně absurdní. Ano, Nvidia udělala za dobu své existence hromadu podobně špatných rozhodnutí, ale ostatně si za to také vysloužila kritiku, naposledy můžeme zmínit například nedostatek VRAM v grafických kartách (kde je naopak AMD velmi štědré). To ale rozhodně není omluva pro AMD, aby dělalo něco podobného.
Často jsem narážel na argumenty, že FSR funguje všude, takže ostatní technologie nejsou potřeba, navíc by jejich implementace zabrala víc času. Ano, FSR funguje všude, jenže nabízí horší kvalitu obrazu, takže na tom stejně tratí ti, kteří by mohli využít jinou technologii. Což jsou ve výsledku v podstatě všichni, kteří mají kartu s podporou DP4a, protože jak už tady padlo, XeSS je většinou po stránce kvality o dost lepší než FSR. Samo AMD se chlubí tím, že je FSR otevřené, proč ale tedy neumožní implementaci XeSS, které také funguje na kartách od všech tří výrobců? Implementace opravdu složitá není. Vývojář Nico van Bentum ze studia Nixxes (autoři PC portů obou Spider-Manů či Ratchet & Clank: Rift Apart) na Twitteru potvrdil, že jsou si všechna tři API natolik podobná, že není žádný důvod implementovat pouze jedno. Jakmile už jedna technologie ve hře je, další zkrátka není problém, zvlášť když DLSS i XeSS jsou součástí balíku Nvidia Streamline, jenž implementaci ještě usnadňuje (AMD se na něm odmítlo podílet, takže FSR neobsahuje).
Člověk by si mohl říct, že AMD obě technologie blokuje jednoduše proto, že jde o konkurenci. V tom případě je ale třeba uvést, že hry sponzorované Intelem či Nvidií nejsou limitované na technologie pouze od těchto společností. Nvidia to potvrdila i ve vyjádření pro magazín Wccftech, kde uvedla, že skutečně FSR, XeSS ani jiné formy upscalingu neblokuje.
We have a relatively trivial wrapper around DLSS, FSR2, and XeSS. All three APIs are so similar nowadays, there's really no excuse.
— Nico van Bentum (@mempodev) June 27, 2023
A tím se dostáváme k masivnímu RPG Starfield od Bethesdy, jež vychází už za pár týdnů a je bezpochyby jednou z nejočekávanějších her tohoto roku. Bohužel, víme o něm, že má partnerství s AMD a zatím nic nenaznačuje tomu, že by hra měla podporu DLSS či XeSS, FSR je samozřejmě potvrzené. Nikdo z AMD ani Bethesdy situaci nekomentoval a uživatel Sebastian Castellanos na Twitteru sdílel informaci, že v souborech Starfieldu žádné náznaky DLSS ani XeSS nenašel. Stejně tak ani FSR 3, technologie, která byla představena už loni v listopadu a měla by přinést generování snímků (stejně jako Frame Gen od Nvidie), ale zatím stále nevyšla. Její absence by pro Starfield byla poměrně velkou ztrátou, protože pravděpodobně půjde o hru velmi náročnou na procesor, kde by generování snímků mohlo výrazně pomoct.
So after combing through Starfield preload files on PC, I don't see any sign of it supporting DLSS/XeSS. If true I think this would generate a lot of backlash for Bethesda & AMD (due to their refusal to confirm whether they block rival GPU vendor techs in their sponsored games). pic.twitter.com/U67On3x6Kt
— Sebastian Castellanos (@Sebasti66855537) August 18, 2023
Situace je to zkrátka velmi špatná a bohužel zatím nic nenasvědčuje tomu, že by AMD svou taktiku hodlalo změnit. Hráči si tak musí pomoct sami. PureDark, který vytvořil implementaci DLSS pro Star Wars Jedi: Survivor, dokonce obdržel review kopii Starfieldu a už slíbil, že na den vydání bude mít připravenou modifikaci s DLSS upscalingem i Frame Genem. Nejde ale o ideální způsob, protože ne zcela nativní implementace upscalingu může způsobit například nestabilní UI (viz mod pro RE4). Můžeme jen doufat, že AMD do budoucna přehodnotí svou strategii a začnou vývojářům umožňovat podporu všech technologií. Hráči by z toho jen a pouze těžili.
The guy who's modding DLSS 3+2 into Starfield received a review copy of the game. That's hilarious pic.twitter.com/7OFSlyiQPM
— Dante (@HypersonicValve) August 18, 2023
Co na celou situaci říkáte vy? Vadí vám absence DLSS a XeSS ve hrách?
AMD a protizákaznické praktiky? Pravda moc nechápu, proč se snaží touto zbytečností přiblížit té zelené ulhané/protizákaznické firmičce, ale přesto bych řekl, že se jedná o drobnost – jak už je v článku psáno, tak tvorba neoficiálního modu není zřejmě složitá. Vždyť Nvidia dělá daleko horší věci (jinak, pro ovce ne tak okatě – ve smyslu ten nový Ratchet se spešl technologií na PS4 nemůže fungovat, to by bylo popření fyzikáních zákonů – ale výsledný efekt je horší) celou svoji historii a žádné úvahy zpochybňující její dokonalost a velikost jsem snad nikdy nečetl (když nebudu počítat ty „pochybné“ AMD weby). Ty uzamčené NV technologie bez budoucnosti jsou od začátku protizákaznické (něco jako konzole ) tím, že se snaží „nalákat“ ke koupi fyzického zařízení – (PhysX, G-Sync a také Deep Learning Super Sampling nebo jak se to jmenuje – kdo ty stupidní názvy vymýšlí? – snad jsem si to nespletl s FSR… Pardon to byla jen nostalgická vzpomínka na už ukončený podcast HW Club) – třeba PhysX akcelerace funguje/fungovala jen pokud v PC nebyla přítomná primární Radeon grafika (z nějakého důvodu – asi prozákaznického – došlo časem k této blokaci). Dodatečné odstranění DX10.1 z Assassin’s Creed, které zbytečně zvyšovalo výkon na Radeon, který toto rozhraní uměl? Prozákaznické. GTX 970 s vylhanou 256-bit sběrnicí a 4GB VRAM? Prozákaznické. Pokus o přivlastnění zavedených HW značek (GeForce Partner Program)? Prozákaznické. Využití FSR místo Deep Learning Super Sampling (nebo jak se to jmenuje – pardon už si nebudu hrát na retarda) u Nintendo Switch s NV GPU? Najednou jim ta fuj AMD technologie tolik nesmrdí – zajímalo by mě proč Nvidia prozákaznicky ignoruje všechny konzolové hráče – zde by přeci DLSS mělo největší význam… Jo a to mávání Thermi maketou koženým sedmilhářem bylo k popukání. Ta úvaha mi přijde celkem směšná – stejně DLSS 3 podporuje jen pár her a ještě méně GPU = mrtvá technologie jak je u NV zvykem (narozdíl od AMD Freesync, FSR, Mantle/Vulkan). A zřejmě i brzy mrtvá firma (MS/Sony její čipy už ani v konzolích zřejmě nechtějí a Apple se svojí zkušeností a vysokou poruchovosti NV GPU také ne – Bumpgate). Pokud bych si posledních 20 let vše podrobně psal, tak bych určitě napsal více příkladů…
Jo a ještě k tomu DLSS, kdo si myslí, že je to mazanice: https://imgsli.com/MjAwMDY4.
Bez DLSS je to ostřejší no
Nemyslím si, navíc když se podívám na výkon, tak ta scéna je 65 fps native a s DLSS 90fps.
Na prelomu milenia 98-08 jsem radeji sahnul po ATI, ikdyz nemeli technologie jako nvidia a ovladace uplne v prdeli… od 2010 uz beru jen nvidie, pac fuze ATI – AMD prinesla jediny = totalni pad na dno.
Jo, tesim se na radu rtx 5000, pac moje 2080ti bude tou dobou tak akorat na vymenu (((:
Kde se předpokládá fungování Starfieldu ? Na poslední generaci konzolí …co mají za GPU všechny dvě myslitelné konzole ? AMD ….podpora technologie AMD je zcela logická . XeSS a DLSS na konzolích nefigurují – nikoho na konzolích v podstatě nezajímají
a koho na z PC master race zajímají konzole ? takovej nevýkonej shit
Jo jo, všichni mají nabušenější pc a proto potřebují ai pomůcku, aby jim to jelo líp. 😄
Problém je v tom, že implementovat všechny tři technologie dá úplně minimální práci. Pokud to vývojáři nepokazí, tak to má být prakticky drop-in replacement, kde si nějaký wrapper poradí se všemi upscale technikami.
Lehce to zamrzí, ale nevadí mí to. I přes to, že mám RTX4080. Jestli se na někoho můžou zákazníci NV či Intelu zlobit, tak to jsou jen a pouze výrobci jejich GPU, že nedokázali zajistit podporu své na HW zamčené technologie.
Nikdo, opravdu nikdo, nemůže myslet vážně stěžovani si na absenci technologie zamčené na konkrétní značku HW a to ani přes to, jakkoli jeho implementace se může jevit triviální. Pořád je potřeba otestovat.
A není to ani takové zlo jako jsou třeba NVIDIA Gameworks, protože FSR funguje na jakémkoliv HW bez omezeni.
Koupíte si grafiku za randál peněz a ještě si osekávate vzhled, aby to jelo líp. Tak to je fakt super 😂 v životě bych to nepoužil
Jo, tohle fakt může napsat jenom někdo, kdo to nikdy nepoužil.
Je vidět, že nemáš sebemenší tušení, jak DLSS funguje.
DLSS ti dokáže přetvořit celou hru, kde ve výsledku obraz vypadá ostřejší.
Čím vyšší nativní rozlišení tím lepší kvalita. Možná by bylo na čase se zbavit těch podělaných 1080P rozlišení
Musim souhlasit se vsemi nazory na tyhle DLSS, FSR, … ze jsou to technologie k nicemu, jsou zlo, kvuli kterym se vyvojari rozhoduji neoptimalizovat svoje hry poradne, protoze „to prece funguje s DLSS na tech 30FPS“.
A to va? Jediny kde sem to mel zapnuty byl cyberpunk. Nevim o jiny hre kde by to bylo nejak nutny…
Tyhle fejkové kraviny si můžou nechat. K čemu mi je že hraju na 4k když renderuju na 240p… jo vlastně abych mohl na twitteru psát že hraju na 4k.
Tak všechny tyhle upscalovací technologie vznikly jen proto aby si i majitelé slabších pc mohli hru zahrát v lepší grafice, respektive ve vyšších fps. Ale kdo na to má železo aby mohl hrát v nativním rozlišení, tak by to používat logicky neměl a stačí mu obyčejný antialiasing, zbytečně by to jen degradovalo kvalitu.
Jinak já používám řešení, které je lepší než všechny tyhle upscalingy dohromady, dokonce mám poté více fps jak Dlss na quality a hra vypadá lépe. Stačí ve hře (pokud to tedy hra umožňuje) snížit render resolution tak na 75 (ale je třeba různě vyzkoušet, je to hra od hry) a potom zvýšit hodnotu přes možnost FidelityFX CAS (také bývá v menu mezi grafickým nastavením) až na 85-95. A najednou hra vypadá a běží lépe jak kdyby jste zapli Dlss/Fsr na quality. Bohužel ne v každé hře tato možnost je (ale třeba zrovna série Call of Duty to umožňuje). V nouzi lze použít i jiný sharpening (ten integrovaný ve hře), jen vám to nedá tak pěkný obraz (jako FidelityFX). Plus pro lepší vizuální kvalitu je dobré dát i lepší antialiasing (ideálně Smaa tx1 nebo vyšší), ale není podmínkou (zase to pak trochu „žere“ fpska). Ve finále budete mít víc fps a v hezčí grafice než po použití upscalingu jako Dlss, apod..
Hlavně vznikly kvůli raytracingu, dřív dokonce bylo možné zapnout DLSS jenom s raytracingem apod. Ona i taková RTX 4090 je dost „slabá“ na 4k nativ s raytracingem, dokonce i s DLSS to nemusí být ještě ono, protože zase raytracing zvyšuje ještě nároky na procesor, takže je ještě potřeba další berlička typu frame gen.
Že se to zvrtlo a vývojáři jsou líní optimalizovat a radši to nechají na upscalovacích technologiích („však to nějak poběží“) je věc druhá.
Dreip Tohle není ani zdaleka lepší řešení než DLSS nebo FSR 2.0 a výsledek bude akorát tak oversharpened obraz, kde žádné detaily ztracené v nižším rozlišení opravdu obnovené nebudou.
shaak Zkoušel jsi to osobně? Já jsem to testoval mnohokrát v mnoha hrách, tam kde to jde (i když teda ve 4k rozlišení) a vždy to bylo o něco málo lepší než dlss a měl jsem o něco víc fps, žádné detaily tím neztrácíš. A oversharpened obraz nebude, vždy je třeba najít balanc (mezi sníženým resolution a sharpeningem, ale na 4k rozlišení byli nejvhodnější hodnoty jak jsem psal výše), navíc to pak ještě případně vyhladíš antialisingem. A podstatné je použít FidelityFx, u ostatních sharpening metod ty výsledky zdaleka nebyli tak dobrý.
Samozřejmě, že jsem to zkoušel osobně. Taky jsem to tak dělal ještě než bylo FSR venku.
Ono totiž samotné FSR používá FidelityFx Contrast Adaptive Sharpening. Dost her mívá i sharpness slider, když FSR zapneš, který ovládá právě sílu sharpeningu. Proto je minimálně zvláštní, že ti přijde nějaký obyč nearest neighbor upscale algoritmus spolu s CAS lepší než FSR, které používá výrazně lepší upscale algoritmy (Lanczos v 1.0 a nějaký temporální filtr v 2.0) a pak to taky prožene CAS.
Jestli ti to ale vyhovuje, tak to samozřejmě používej. Jen mi to přijde zvláštní vzhledem k tomu jak ty věci fungují.
Zkoušel jsi to na 4K rozlišení nebo nižším? Zkoušel jsi to i v přímém srovnání s DLSS/FSR a nebo pouze čerpáš ze svého odhadu a zkušenosti z minulosti „že by to tak mělo být lepší“?
Hraju v 5120×1440. Samozřejmě, že jsem to přímo porovnával. Schválně jsem to v pár hrách zkusil ještě teď. DLSS i FSR jsou prostě výrazně lepší než obyč. resolution scale a sharpening.
Hraj si na co chceš. Já teď třeba hraji BG3 s DLSS quality a má to lepší obraz jak native s hnusným TAA.
Nemá je to rozmazané jak prase lepší dát TAA a zapnout zostření proto to tam je to zostření k TAA
To jsem zkoušel a lepší to není. Pokud se hýbe s kamerou, tak je to pořád příšerná mazanice, jakmile se kamera zastaví, tak ok, ale jinak ne. S DLSS je to dobré pořád. Ještě jsem nehrál hru s dobrým TAA a ostření to nikdy nezachránilo.
Jsi nehrál moc her jinak mazanice tam není žádná když si to zapneš tak to vypadá ostřeji než DLSS nevím jaké máš rozlišení ale ve 2K co hraju to je naprosto super možná tak ve full hd to je mazanice xd
3440×1440 a mazanice to s TAA je a hrál jsem toho opravdu hodně, hraji hodně dlouho…
Stačí si pohledat TAA na steamu nebo redditu a vyskočí ti hned několik vláken, jak TAA dělá hru blurry.
Kdyby Nvidie neodstartovala DLSS, tak tu máme dnes možná hry v lepších stavech. Kdo by se snažil zlepšit stav svého produktu, když je tu DLSS a generace neexistujících FPS?
Herní trh a hlavně PC průmysl jde silně do kopru a i já zarytej PC hráč poslední 2 roky začínám dost uvažovat o konzoli. Také sice není vše vyladěné, ale je to po většinou v den vydání funkční a hlavně nemusí člověk řešit fps nebo stabilitu.
Do teď si pamatuju, jak přišel Crysis 2 v DX 9 a říkal jsem si ,,sakra jak ty hry budou vypadat za 10 let´´ a ve finále nevypadají ani tak dobře graficky,ale potřebujete 5x výkonější pc.
Já sám mám 3080+13600K pro 1440P hraní. Teď lituju upgradu počítače.
Všechny hry nejsou špatné, ale dost často a v budoucnu to nebude lepší se vyskytují nehratelné hry. Pády, fps dropy,neoptimalizované za účelem zvýšení prodejů čipů. Ať si každý myslí co chce, ale minulej rok mě hry bavili. Ani ne po roce nebo spíš za těch posledních 8 měsíců jsem pc hrami, tak silně znechucen, že by mě nikdy dřív nenapadlo, že budu já v takové fázi.
Abych pravdu řekl posledních pár her co jsem hrál na PC, bylo všechno port z PS5 (Spider-Man, Last of Us, Ratchet & Clank, Uncharted), takže by možná bylo lepší fakt koupit tu krabičku, i když mám radši klávesnici a myš.
Já taky. God of War, Spider-man v pohodě fungoval. Uncharted mě vůbec nebavil a Ratchet & Clank je pro mě nehratelné. Nevím co s tím, ale hra mi spadne na plochu.
Ale nejlepší byl pro mě spider-man, pak asi Days Gone a God of War.
Je úplně jedno jakou technologií se zlepší vzhled hry. Jde o to, že ty hry jsou čím dál horší provedením – příběhem atd., třeba Gothicy, Skyrim, Fallout 3-4, to byly Hry… Naposledy byla kvalitní Kingdom Come… Kdybys měl PC v pořádku, fps dropy nemáš… a to hraju i Cyberpunk na 1440p… s RTX 3060.
Kingdom Come má dodnes otřesnou optimalizaci, kdyby vyšel dnes, tak skončí v kategorii mezi ostatníma špatně optimalizovanýma releasama letos.
Notaaaak PC Mástři se přeci nehádají. Jsme vytříbená rasa, bez chyb. 4K120 if you now. Pojďme se raději vysmát xboxu – 30fps v dnešní době jakože filmový zážitek? Muhehehehe #laughtin144fps
A cenu za nejblbejsi clanek mesice vyhrava…! Zajimavy, ze tady nepise o hodne nvidii, ktera doted mela prece taky vsechno pro vsechny, wait nikdy nemela, vsechno bylo omezezeny na par nejdrazsich karet (rtx atd), kde clovek upscale nepotreboval nebo si musel koupit predrazenej monitor se zbytecnym cipem, i kdyz se vedelo, ze to slo bez v podobe freesync. nvidia fanboy se nezapre v mistrovi Urbancikovi.
Bohužel je to tak, sice nVidia s tím většinou jako první přijde na trh, ale zamkne si to pro sebe (třeba gsync, dlss), pak musí přijít na scénu Amd aby to uvolnili pro všechny (freesync, fsr).
Nevím, jestli jste celý článek četl, ale výslovně tam zmiňuji, že Nvidia takových špatných rozhodnutí udělala hodně a opravdu ji nijak neobhajuji. Stejně tak ale připomínám (jak také píšu v článku), že to není žádná omluva pro AMD. Plus tedy neřeším jenom DLSS, ale z velké části XeSS, jehož absence je asi ještě větší problém, neboť by to z velké části byla výhra pro všechny.
jenze kdyz je to naopak , zadny takovy clanek tu neni –_–
To bych neřekl, hned dvakrát jsme tu psali o nedostatku VRAM na grafikách od Nvidie, v článku je to i zmíněno.
FreeSync, gsync, priklad dalsich technologii, co likviduji optimalizace her, proc to oprimalizovat na stabilnich 60FPS, kdyz to muze skakat od 25 do 60 a o ostatni se postara FreeSync/gsync, ktere jeste dodnes monitory poradne nezvladaji a zpusobuji blikani podsviceni pokud se framerate nedrzi stabilne u urcite hranice.
Jarídku a kde si viděl jak to skáče 25 – 60 a vyladí to freesync gsync prosím ? :D:D:D:D:D:D Víš vůbec o čem mluvíš ?
Všichni se budeme tvářit, že nVidia je úplně svatá. Je jedno jestli AMD nebo nVidia, každej si bude snažit protěžit své technologie a tohle je jen jedna z variant jak donutit hráče kupovat si jejich produkt. Kdyby v nVidia nebyly takový blbci, tak dnes mám stále grafiku od nich, jenže vydat 4070Ti s 12 GB VRAM nebo dokonce 4080 s 16GB VRAM dnes může jen fakt blbec, při skutečnosti, že AMD jede 20/24 GB a tím jsou více future proof, jen ta spotřeba je vtip.
A proč kupovat amd kartu když fsr funguje na Intelu i nv, dokonce na apple Mx. Problem ale je ze amd zřejmě prosadilo aby tam nebylo xess ani dlss.
Proč? Třeba kvůli cena/výkon+VRAM? A Intel kartu si stále pořídí spíš jen masochista.
No to je ale hloupost. A proč by to dělalo? Být to obráceně, tak to smysl dává, jako to dělala NV s Gameworks například, ale pokud je tam jen něco, co funguje všude to smysl nedává.
FSR tam je proto, protože funguje na Xbox Series, takže je implementaovano a především testováno, od počátku vývoje.
Osobně si myslím, že dříve či později na oficiální implementaci DLSS dojde, vzledem k tomu, že Starfield tu s námi bude určité několik let s plnou podporou a několika velkými DLC, tak jako to je d Fallouty. Jen na to doteď nebyli zdroje.
Není to jedno. FSR od AMD není zamčené jen na jejich HW.
A teď budevnasledovat Greenboy příspěvek o tom že to AMD dělá je proto, že jim nic jiného nezbývá!
Padají názory na to že Starfield by jako první hra měl podporovat FSR 3, takže možná proto je to tlačeno takto jako exluzivita. Ale uvidíme.
Jinak pokud hrajete ve 4k, tak rozdíl mezi Fsr, Dlss a Xess se velmi stírá, Dlss stále vede, ale nepatrně, v tomto rozlišení už jsou ty rozdíly opravdu téměř minimální, v nižších rozlišeních je to bohužel horší.
jo a kolik procent lidí di to ve 4K zahraje ?
Velmi málo
Koukám na komentáře pode mnou a říkám si že by Zing mohl vyhlašovat novou soutěž o nejhloupější komentář dne, vítěz by mohl dostat nějakou hodnotnou cenu, např. doživotní přísun banánů.