Je poměrně běžné, že vývojářská studia uzavírají pro určité projekty partnerství s výrobcem hardwaru, výjimkou nebude ani očekávané sci-fi RPG Starfield. Bylo totiž oznámeno, že Bethesda na této hře spolupracuje se společností AMD. V krátkém videu se obecně mluví o implementaci různých technologií, vývojáři pro hru používají in-house engine s názvem Creation Engine 2. Podrobněji jsme o technické stránce Starfieldu psali už dříve.
Zdaleka největším tématem je však technologie pro upscaling. Ve videu bylo samozřejmě potvrzeno, že se dočkáme implementace FSR 2 od AMD, nicméně zatím není jasné, jak to bude s DLSS od Nvidie a XeSS od Intelu. Jak jsme před pár dny psali v HW přehledu, hry, které mají spolupráci s AMD, v poslední době často vychází pouze s FSR (např. Star Wars Jedi: Survivor nebo Resident Evil 4), přičemž ostatní technologie chybí. Je poměrně pravděpodobné, že je AMD výslovně blokuje, protože implementace by neměla být nijak složitá, nicméně na přímou otázku od magazínu Wccftech, jenž téma řešil, odpověděla firma vyhýbavě. Jak to bude se Starfieldem, si každopádně musíme počkat.
Hra vychází 6. září na PC a Xbox Series X|S.
Together, @AMD advances gaming with @Bethesda in #Starfield – optimizing gameplay for Xbox, as well as PCs powered by @AMDRyzen and @AMDRadeon 7000 Series. #GameOnAMD https://t.co/j86GgSOFpH pic.twitter.com/WjkBkVgbNm
— AMD Gaming (@AMDGaming) June 27, 2023
raději bych šel do rtx než fsr
amd mělo v minulosti problem s rage 1
Můžou tam ještě mrdnout Denuvo,ať nám to ty procesory rovnou odpálí do jiné galaxie 😂
Tak to dík, ale ono to stejně nejspíš bude nejnáročnější na procesor.
ajéje… to zase bude optimalizační nářez, ještě na tom stoletém bethesda creation enginu, kterej nebyl dobrej už v době prvního vydání…
Já tipuji, že to dopadne jako Star Wars Jedi Survivor, který je na tom hodně bídně.
taky bych to čekal, ten engine nemá pro tak obrovské světy vůbec optimalizované procesy a když to prostě „na sílu“ přifouknou, bude to nepoužitelné
Další exkluzivní info pro kultovní hru desetitisiciletí. Tohle bude kult!!!
Tyhle blbosti někdo používá ?
To jako budou lidi opravdu plakat kvuli upscalingu? Wow. Zatim jsem nemel nutnost pouzit tuhle featureku na sve 6800XT. Pokud nekdo nedokaze rozjet hry na svem PC a potrebuje takove blbosti tak je problem trosku nekde jinde.
No vidíš a já s výkonnější RTX 3090 už po DLSS občas musím šáhnout ve 4K u nových her, když chci vše na max
Problém je v dnešním vývoji. Nevím jestli to je tím co dělá Nvidie/AMD nebo vývojáři her, ale když chceš opravdu to nejlepší – 4K, RT, Ultra detaily, 60 FPS+, tak to bez DLSS nebo FSR nedáš u nových her ani kdyby ses na hlavu postavil. Třeba Portal RT na Ultra a 4K rozjede 4090 bez DLSS sotva na 25 FPS a to se bavíme o grafice za 40k a více. Je to zdá se dvousečné. Na jednu stranu tu máš technologii, která ti dovolí získat i desítky FPS a kvalita je více méně zachovaná. Na druhou stranu si kdejaký vývojář může říct, že když udělají horší optimalizaci, tak to DLSS/FSR potahá. Já třeba nevím proč Portal RT jede tak jak jede, když ta hra vypadá graficky obyčejně.
Na co pouzivat Ray Tracing. Ano vypada to dobre, ale bere ti to stejne dost vykonu i na NVIDIA kartach. Dokud to nebude dobre optimalizovane tak stale budu preferovat klasicky styl a budu mit o dost vic FPS diky tomu. Nemusim ani pouzivat upscaling.
Portal RTX používá path tracing, tedy v podstatě plnohodnotný ray tracing, který je opravdu velmi náročný. Proto se dosud používal spíš jakožto přídavek do starších her, které samy o sobě příliš náročné nejsou. První použití PT v novější hře bylo až nedávno v Cyberpunku a tam je myslím naprosto zjevné, co všechno path tracing dokáže (a proč je tak náročný, psali jsme o tom i v jednom z dřívějších článků), ten vizuální posun je obrovský.
Ano, v Cyberpunku je posun hodně velký a hra vypadá fakt pěkně. A přesto že hra je to sama o sobě náročnější, tak to jede lépe než ten Portal, což mně prostě přijde divné a holt mi přijde špatně optimalizovaný, jinak nevím.
Jo no, proč mít hezčí obraz a víc FPS, když to jde naopak … jako u FSR chápu, že to nikdo moc nepoužívá, to vážně vypadá občas tragicky, ale DLSS po porodních bolestech vypadá super a kdo má monitor s více Hz, tak je DLSS příjemnej bonus. Třeba teď s Diablo 4, můžu na 144Hz monitoru to táhnout čistě přes rasterizaci, grafika těch 100FPS+ utáhne se spotřebou cca 250W … nebo můžu pustit DLSS na kvalitu, mít 144FPS stabilních a spotřebu pod 180W (a tím hlavně menší teplo, což se v létě hodí)
Lidi asi chtějí hrát na fake rozlišení a nalhávat si že jim to jede ve 4K na 120FPS když renderují 800×600.
hm… takze dalsi hrebicek