Vývojáři z ukrajinského studia GSC Game World v rozhovoru pro magazín Gamersky odhalili několik zajímavých informací o již delší dobu připravované postapokalyptické akci S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Dozvěděli jsme se například orientační herní dobu, která by v případě hlavní příběhové linky měla činit přibližně čtyřicet hodin. K dispozici má být ale celá řada vedlejších úkolů a doplňkových aktivit, ve kterých nebudou chybět volby, jež mohou určitým způsobem následně ovlivnit i hlavní příběhovou linku. Samotný příběh má mít přitom hned čtyři odlišné konce.
Zástupci studia dále prozradili několik podrobností o technické stránce. Na konzoli Xbox Series X mají být k dispozici dva grafické režimy zaměřené na grafiku a výkon. V případě Performance režimu autoři cílí na 60 FPS. Další detaily o grafických režimech na konzolích budou zveřejněny později. V rámci PC verze se autoři zaměřují na to, aby bylo možné hru na minimální detaily hrát i na grafické kartě na úrovni Nvidie GTX 1060.
Titul se má v tuto chvíli nacházet ve stádiu bety, přičemž vývojáři připouští, že finální optimalizace ještě nějaký čas zabere. Autoři si navzdory očividně náročné optimalizaci pochvalují práci s Unreal Enginem 5, který dle jejich slov vyniká především z hlediska práce s nasvícením a s tím souvisejícími přechody mezi dnech a nocí či zpracováním různých povětrnostních podmínek.
Závěrem se autoři zmínili také o přítomnosti automatického i manuálního ukládání a existenci stealth mechanik. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl by měl dle dosavadních informací vyjít začátkem příštího roku na PC (Steam) a Xbox Series X/S.
Taky nejsem nadšeny z (aktuálně) prezentovaného produktu.
Ale mám v paměti to, čím si tvůrci jako lidi vším prošli.
Proto u těchhle nemám problém s větší schovívavostí.
To pochvalování UE5 je upřímné nebo je to povinná reklamní vsuvka pro Epic? Pochvalují si nasvícení a při tom už minimálně rok optimalizují a optimalizují a asi ještě nějaký ten pátek budou. UE je skvělé na naházení assetů hlava nehlava do projektu – a hle máme asi hru!
Po tom co ukázali před pár měsíci tu hrůzu, jsem to dal z wishlistu a beru to skrz gamepass 🤔
Vyšel i nový trailer https://www.youtube.com/watch?v=XNGbS0fY80s
Vzhledem k tomu jakou hrůzu ukázali veřejnosti jen před několika měsíci jsem nějak ztratil důvěru, že ta hra vyjde v rozumný době a v rozumnym technickym stavu. Vývojáři mají problém, že jejich tvrzení a oficiální materiály nekorespondují s realitou.
Tak ono je to trend dnešní doby vydat hru v „rozhašeném“ stavu.
A nevyhol se to ani zlatým českým ručičkám viz. tady na zingu opěvované Last Train Home.
Pár příkladů: „Proč mám v hlavním menu GPU (RTX 3070) vytíženou na 100%?“ Proč se hra nekamarádí se zvukovkou Creative SOUND BLASTER Zx ?“ a „Proč v pozdější fázi hry mizí UI?“
Nemějte obavy, Microsoft to má pod kontrolou. #xboxexclusivemoment 💚
Že někdo vydá hru se zprasenou optimalizací a kupou bugů jsem si už tak nějak zvykl. Tohle je jinej případ. Už delší dobu nám sem tam naservírují nějaký skvěle vypadající trailer včetně gameplay záběrů. A po měsících a letech dají možnost si tu hru opravdu zahrát a zjistíme, že je stěží v betě. Základ hry je asi hotovej, ale dodělat ten zbytek a celý to odladit… Myslím, že uvidíme ještě další odklad a až to nakonec někdy vydaj, stejně půjde poznat, že už to vydat museli chtě nechtě. Vyvíjej to tak dlouho, že se divim, že se na to ještě maj prachy. Jim se (né jejich vinou) sere celej vývoj a museli spálit strašný množství peněz už.
+1
Sám jsem zvědavý jak to dopadne.
Není Stalker pod Microsoftem? Tím chci říct, že peníze pro ně nejspíš nebudou problém. Když třeba takový Ubi dokáže držet 10 let Skull and Bones nad vodou.
Podle toho co se psalo má Microsoft dohodnuto „jen“ 2 věci: 3 měsíční konzolovou exkluzivitu a hned v den vydání bude v Game Passu.
Nejsou. Microsoft má zaplacenou jen časovou exkluzivitu.
Moje chyba, díky vám.
Ten trailer starý 3 měsíce je jak z úplně jiné hry než to co bylo vidět v prvním traileru. Až mne rozdíl zarazil. A to jsem se i opatrně těšil…