Dalšími, koho letos postihne propouštění, jsou autoři závodních sérii F1 a WRC z britského studia Codemasters. Výpovědi potvrdila pro IGN mateřská společnost Electronic Arts, počet zaměstnanců nucených opustit svoje pozice ale neuvedla.
„Někdy je nutné, aby společnost provedla drobné organizační změny, které umožní sladit naše týmy a zdroje tak, aby odpovídaly vyvíjejícím se obchodním potřebám a prioritám. I nadále úzce spolupracujeme s těmi, kterých se tyto změny týkají, a poskytujeme jim v průběhu tohoto procesu odpovídající podporu,“ uvádí mluvčí EA.
Americký vydavatel koupil Codemasters v roce 2021 za 1,2 miliardy dolarů. Tehdy podle slov svého šéfa Andrewa Wilsona neplánoval v týmu stojícím také za značkami Dirt a Grid dělat výraznější změny. Navzdory tomu studio brzy opustili ředitel Frank Sagnier a finanční ředitel Rashid Varachia. Jedna z poboček Codemasters byla později sloučena s týmem Criterion pro vývoj Need for Speed: Unbound. Do EA Sports pak byli začleněni lidé z týmu Slightly Mad, který Codemasters vlastní a na svědomí má Project Cars.
Poslední ročník F1 nezaznamenal přílišný finanční úspěch a ani WRC se v rukou „Codies“ nezadařilo tak, jak se očekávalo. „EA Sports WRC je slušnou rallye hrou, která zaujme především povedeným jízdním modelem, bohatým vozovým parkem a velkým množstvím detailně zpracovaných rychlostních zkoušek. Přednosti hry ale zůstávají ve stínu zastaralé grafiky, slabé prezentace a celkově nenaplněných očekávání, které fanoušci závodních her od premiérového dílu od EA a studia Codemasters měli,“ napsali jsme o hře v recenzi.
Je to smutná vizitka úpadku, když se Codemasters nálepkuje přízviskem „závodních specialistů“. V minulosti dělali na mnohem pestřejší nabídce žánrů než jen na „autíčkách“. Jenomže v roce 2011 vyšel Bodycount a od té doby…
Codemasters nejsou zadny experti. I uzivatelsky mody do assetto corsa jsou udelany lip nez hry od techlech sasku.
Mas nejakou nemoc nebo co?
Čakal snáď niekto, že sa Codies bude pod EA vedením dariť? Mal som ich veľmi rád ale odkedy bolo oznámené odkúpenie od EA, stratil som akékoľvek očakávania. Myslím, že história dostatočne ukazuje, čo sa deje so štúdiami, ktoré odkúpi EA. Na to, že po odkúpení mali mať stabilnejšie zázemie a vyšší rozpočet sa to na žiadnej ich hre doposiaľ neprejavilo. V F1-ke po dlhých rokoch konečne upravili jazdný model ale to je jediná znateľná zmena za posledných x rokov. Minimálne 3 roky už sľubujú nový engine, ktorý stále nie a nie prísť. WRC dopadlo nanajvýš priemerne. Codies mali povesť odborníkov na racingovky ale nejako v posledných rokoch nevidím nič, čo by túto legendu potvrdzovalo.
Tak co se týče F1 serie, tak reálně EA mělo větší možnost vlivu až s letošní F1 23. F1 22 v době koupě studia už byla ve vývojovém běhu. Tam ten vliv byl částečný viz F1 Life kterej byl vlastně o ničem a křičelo z toho, že to tam dali na popud EA. Letos s F1 World už ten vliv byl znatelnej.
Jinak to slibování enginu je strašnej mýtus. Nevím kde to berete, ale Codies, respektive EA určitě nikde oficiálně nový engine neslibovali. Mě přijde že to lidi zaměňují za své předpoklady, přání že když je koupili tak přejdou automaticky buď na Frostbite, či jako WRC na UE. Ale faktem prostě je, že za celou tu dobu nic takového neoznámili a ani neříkali, že by v nejbližší době měl být nový. Max, že dále vylepšují jejich EGO engine, ale jako jo, chtělo by to buď novou verzi, nebo ten přechod na jiný engine, to neříkám že ne.
Lol, že zrovna ti si můžou dovolit propouštět lidi co s tím typem her mají zkušenosti. Však co že, jen naberou nové, „levnější“ lidi a bude to jen další zkur*ený propadák.