Electronic Arts oznámily propuštění 670 zaměstnanců, což dělá asi 5 % celkové pracovní síly. Spojené je s proměnou strategie společnosti, která se odklání od zpracovávání licencovaných značek. Zrušen byl Star Wars projekt ve studiu Respawn a celé studio Ridgeline Games.
Podle šéfa EA Andrewa Wilsona „nebudou licencovaná IP v měnícím se průmyslu úspěšná“. Prezidentka společnosti Laura Miele pak oznámila, že došlo ke zrušení FPS ze světa Star Wars, které bylo v rané fázi vývoje ve studiu Respawn. Podle spekulací mělo jít o hru podle seriálu Mandalorian. Třetí díl série Jedi je ve vývoji a změny se ho netýkají.
Před několika dny jsme informovali také o konci kreativního ředitele Marcuse Lehta ze studia Ridgeline Games. Teď se dozvídáme, že tým, který měl na starosti singleplayer pro budoucí Battlefield, končí zcela. Někteří vývojáři se přesunou do studia Ripple Effect, bývalé divize DICE.
„Užší zaměření nám umožní rozvíjet kreativitu, urychlit inovace a zdvojnásobit naše nejdůležitější oblasti, jako jsou naše vlastní IP, sport a masivní online komunity,“ vysvětluje Wilson.
EA se letos připojuje k řadě společností, které propouštěly ve velkém, včetně gigantů Xbox a PlayStation. Společnost také rozdala řadu výpovědí už loni, na jaře opustilo vydavatele přes 700 lidí.
Jako by nebylo důvodů nenávidět EA už tak dost.
EA vždycky ví jak zaujmout. Pamatuje si někdo něco co by kdy řekl Wilson a dávalo to smysl? Co na koho ví že ho to stále udrží v křesle EA…
Dementi, kdyby aspoň prodali značku Command and Conquer třeba Microsoftu a ten jí dále rozvíjel. Stačí se podívat na Age of Empires jak kvete, to samé by mohlo potkat CaC. Ne, nejúspěšnější značku musí mít vydavatel, který je absurdně neschopný naslouchat hráčům.
EA: Licencované IP nebudou úspěšné.
Překlad do normální mluvy: Nebudeme platit Disney tučné prachy. Mandalorian je drahý. Vytvoříme si vlastní sci-fi FPS jako klon Call of Duty a shrábneme miliony.
Vývojáři Battlefieldu: Cože? Haló! My jsme tady. Haló!
Tu SW licenci nemohli poskytnout snad horšímu vydavateli. Od roku 2013 se jim povedlo udělat 4 hry. 2x ačkoliv povedený, tak klony Battlefieldu a 2x ze série Jedi Order. Takhle nevyužít potenciál jsem dlouho neviděl, přitom argument, že singlovky netáhnou fakt neplatí. Za poslední dobu se stačí podívat na prodeje God of War, Baldurs Gate 3 nebo Red Dead Redemption 2. Singlovky táhnou, jen to nesmí být rychlokvašky, který absolutně míjej cílovou skupinu hráčů jako třeba Immortals of Aveum nebo Forspoken.
To sice táhnou, ale nemůžeš je porovnávat s hrama, jako je FC 2024, Madden nebo třeba Apex. U singleplayerovky dá hráč 70 euro za hru a tím to v zásadě končí. Naopak u FC 2024 to nákupem hry za stejnou cenu jenom začíná a nadále hráči pak generují příjem v mikrotransakcích. V případě Apexu navíc o battlepassy. O to EA jde. Udržet hráče co nejdýl a vydělat na něm co nejvíc peněz. Tahle receptůra jim funguje už 10 nebo patnáct let, tak proč by to najednou měli měnit?
Zapoměl si Squadrons.
Aha, takže nejdůležitější jsou opět „sport a masivní online komunity“, takže live service lootbox hazard.
Tak jasně, ty bys dělal něco za méně peněz když můžeš dělat něco za více peněz?
má takovej pocit, že se z toho stal takovej trend propouští všichni tak taky někoho vyhodíme, lidí máme dost.
A jéjé, nejspíš mají zase krizi typu „Singleplayer hry jsou mrtvé“, navíc ještě, že „licencovaná IP v měnícím se průmyslu nebudou úspěšná“. Tak hlavně, že jejich „originální“ Immortals of Aveum je úspěšné dost.
To moc dlouho nevydrželo. jak je to dlouho se o hře začlo mluvit, týden?
To jsou šašci!!