Rockstar vydal v roce 2021 remastery hned tří dílů série Grand Theft Auto. Vylepšených verzí se konkrétně dočkaly hry GTA 3, GTA: Vice City a GTA: San Andreas. Samotný vývoj této kolekce s názvem Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition byl ale primárně svěřen do rukou na mobilní tituly zaměřeného studia Grove Street Games, které očekávání fanoušků naplnit nedokázalo. Kromě rozporuplné grafiky trápila jednotlivé díly po uvedení především špatná optimalizace. Výsledkem byly značně negativní recenze a početná skupina rozladěných hráčů.
Jak by naopak mohl vypadat splněný sen mnoha příznivců série, ukazuje fanouškovský „remake“, který do moderní podoby předělává GTA: San Andreas. Komunitní projekt využívá technologie z moderního Unreal Enginu 5 v kombinaci s několika modifikacemi. Výsledkem je až překvapivě dobře vypadající titul, který v akci prezentuje několik níže přiložených ukázek. Ty na svůj Youtube kanál umístila skupina flames per second, která se na podobné projekty přímo specializuje.
By mě zajímalo co všichni vidí na tom revolučním Unreal Enginu 5. Najdou se i hezčí hry na Unreal Enginu 4. Najdou se i 5-8 let hezčí hry, které fungují 10x lépe.
Unreal Engine 5 je je nesmysl dnešní doby. Hra která je náročná, že RTX 3060 to dá nativně v 1080P sotva stabilně na 60FPS, ale vypadá to hůře, než Battlefield 5.
Třeba takový Robocop. Odehráno 5 hodin a nepochopil jsem co na tom všem je tak náročného.
To stejné nové Banishers Ghosts of New Eden nic co by nedokázal Frosbite, Unity, Cryengine s lepší optimalizací.
Unreal Engine považuju, jak izolepu přes pusu a ruce, kde budeme neustále platit za výkonější HW za vizuál z roku 2015.
Unreal Engine je velmi jednoduchý ale flexibilní, snadná a bezproblémová implementace pluginů, nativní podpora v prakticky každém důležitém SW, bezkonkurenční a neustále se vyvíjející nástroje pro plynulejší workflow nebo nové technologie, (aktuálně třeba lumen, nanity, substrate, metahuman), umí v něm pracovat kde kdo takže není problém najít lidi bez nutnosti zaučování, tuny assetů jsou pro něj optimalizovaný už v základu a není těžké je najít, některé jsou úplně zdarma. Pak je tu snadná a rychlá tvorba světa a jeho osazení velmi flexibilním procedurálním generováním, je pro většinu lidí zdarma dokud nevydělají milion dolarů a nemají žádné otravování s vydáním hry – stačí poslat jeden email. A pětku lidé prostě chtějí používat protože si mohou vyzkoušet všechny nové věci a později implementovat i to co je stále ještě na roadmapě. I když i Epic jim říká že není ideální pro hry které chtějí vydat. I když to už možná neplatí. Říkali to u 5.0.X a u některých pluginů je stále poznámka že jsou experimentální.
A potom budou vsechny hry jak pres kopirak.
Dobře sepsáno, věřím že Unreal tohle nabízí. Ale jak říká Rizecek, není to moc vidět. Možná je ještě brzo, ale příjde mi, že nikdo kdo použil UE5 předvedl něco nového, úžasného nebo jestli třeba urychlil workflow, i když to asi těžko poznáme. I ta optimalizace se tam může krásně podělat. Podle mě lidi byli zblbí tou ukázkou kde byla scéna, která byla podobně náročná jako u CGI filmu a jela real time 60 FPS a všichni čekali revoluci na poli herní scény.
Takže ve zkratce… Engine, který v sobě toho tolik, že není potřeba zaučovat programátory, jak vytvářet hry. Něco sesmolit dohromady a ono to nějak bude fungovat.
Na jednu stránku je to fajn, jestli to takhle usnadňuje vývoj.
Na druhou stránku… zase na to doplácíme MY. HRÁČI.
Dej vedle sebe Unreal Engine / Cryengine / Frostbite a Unreal engine bude v některých připadech vypadat hůře.
Jediné co za efekt se mi na tom enginu líbí jsou odrazy. Ty jsou dost věrohodné na úrovni Ray Tracingu, ale zbytek nic moc. Je to jakoby se spojilo třeba 5 enginů. A všechna znalost těhle enginu se přejmenovala na Unreal Engine 5…
Se podívejte třeba na takovou hru Jusant…. Animovaná grafika a fungovalo to myslím podobně, jako například Crysis 3 v době GTX 900.
Nemusíš psát tučným písmen.
My to vidíme.
Je to jen PR, Epic potřebuje prodat licence. Takhle je to vždycky, pamatuji jak se tady psalo o „revoluční“ Dx12, jak to enormně zvýší fps atd. Nakonec rozdíl samozřejmě skoro nula. Stejná pohádka u „revoluční“ Dx11. Jo, kdyby tak lidi měli paměť. 🤷♀️
No v téhle podobě bych to koupil
Az na to, ze to zadny unreal engine 5 neni! A podobny verze tady mame uz par let.
???
Není? Cože? Proč myslíš?