České historické RPG Kingdom Come: Deliverance od studia Warhose vyšlo už před dlouhými šesti lety na PC a minulou generaci konzolí. A přestože mnozí hráči už vyhlíží potenciální pokračování, právě dnešek je dnem, kdy se KCD podívalo na novou platformu – Nintendo Switch. Port od společnosti Saber Interactive, jež se postarala také o konverze třetího Zaklínače či série Crysis, si v předstihu mohl vyzkoušet Thomas Morgan z Digital Foundry a přinesl poměrně podrobnou analýzu.
Samozřejmě muselo dojít ke značným ústupkům. Hra se renderuje v dynamickém rozlišení 540p až 720p a následně se upscaluje do Full HD (pokud hrajete v docked režimu). Oproti verzi pro Xbox One, se kterou nový port Morgan porovnával, má KCD pro Switch kromě nižšího rozlišení také méně detailní textury, nižší vykreslovací vzdálenost či horší stíny. V některých momentech (především venku, v husté vegetaci) může navíc obraz působit poněkud přeostřeně.
Pozitivní zprávou je naopak zachování některých technologií. Ve hře najdete odrazy prostřednictvím SSR či real-time nasvícení CryEnginu s názvem SVOGI, byť v omezené míře. Příjemná zpráva je například i o minutu kratší spouštění hry (oproti XONE), byť i tak si počkáte skoro minutu a půl.
Frame rate rozhodně není ideální. Hra dokáže v klidnějších pasážích držet 30 FPS, ale bohužel má nestabilní frame pacing, takže ani v těchto chvílích nebude působit plně plynule. Ve vesnicích, v in-game cutscénách či při soubojích jde pak snímková frekvence výrazně dolů. Běžně se drží okolo 25 FPS, v nejhorších případech může chvílemi spadnout až někam k 15 FPS. Úplně stabilně běží pouze předrenderované cutscény s 30 FPS a korektním frame pacingem.
Celkově vzato jde tak o port s výraznými kompromisy. Nepřinese vám tak možná plnohodnotný zážitek, ale to se od této konverze ani čekat nedalo. Ve výsledku je poměrně úctyhodné, jak hra na takto starém hardwaru vypadá. Navíc jde o příležitost, jak si titul užít také na cestách v handheld režimu, přičemž oproti ostatním konzolím je k dispozici český dabing. Hru si můžete pořídit na Alza.cz.
Souhlasim s Wojtechem . Jako (ne)chápu že třeba si tedy Vávra neponechal zásadní rozhodnutí ve studiu , ale za ty jeho nabubřelý nekonečný kecy a výsledek si hnůj zaslouží … vždyť má máslo na hlavě !
Jako mám tu hru moc rád,ale mohla být mnohem mnohem lepší … jenom kdyby neházela hráči klacky pod nohy rádoby hardcore stylem který nemá żádnou logiku … ještě jsem nedohrál mám asi 50 hodin a mrzí mě to ,ale někdy se k tomu vrátím … asi 3 rozdělaný úkoky mi hrozně nesedly … prostě hroznej opruz.
A nejvíc mě sr#&£al začátek než jsem zašel do lázní … jako hlášky typu „jsi příliš unavený aby jsi spal“ kdy vás hra nenechá se vyspat do růžova ani v postely… a byl jsem zacyklenej v situaci konstantní únavy,hladu … hra mě nechala jen trochu se vyspat,trochu se najíst a tak dokola … ( „jsi příliš unaven aby jsi jedl“) to byl jeden z největších herních úletů co jsem kdy zažil … to jsem měl chuť rozmlátit klávesnici jako nikdy a Vávrovy spílal ty nejhorší nadávky :o) … a to nebyl bug ale herní design … ano – pomohlo zajít do lázní … jako vážně ? Pan Vávra zřejmě nebyl nikdy fyzicky unaven … usnete i o hladu … Pan Vávra neví co je mít hlad …
Jinak jako smysl tohoto byznys plánu vydat na Switch nechápu … a nedá se říct že by herní vysavatelé vždy věděly že si řežou pod sebou větev … Viz vývoj tý poslední pirátský hry od Ubi … to nejde pochopit …
A jako vážně by dalo tolik práce odemknout fps a dát kvalitu grafiky PC verze I konzolistům ? To mi příde mnohem lepší potential pro prodej . Však tenhle typ her se dá solidně prodávat I roky po vydání a tohle není úplně hra pro malou konzoly do ruky …
Pan Vávra se neměl živit jako vývojář ale jako divadelní komik,jinak jeho talent výjde v niveč.I přes svoje chyby jsem si KC:D na PC užil.Ale tady na tomto portu je krásně vidět co se z Warhorse stalo po odkoupení megakorporátem.Když vycházel curent gen,hráči chtěli 60 FPS na konzolích a na to Vávra odvětil,že na to nemají vůbec zdroje a raději se budou soustředit na další vývoj.Bum a najednou si zaplatí zmršenej port od třetí strany na switch a na to prostředky jsou.Chápu,je lepší hru znova vydat na novou platformu,protože tam to stále může hodit nějaký zajímavý prašule,než udělat něco pro stávající majitele hry.
On ten port zadával Vávra? Chápu, že musíš kydat hnůj za každou cenu, ale zjisti si fakta. Vávra je již pouhý zaměstnanec a rozhodně nemá se Switch verzí nic společného. Tolik ke zdrojům ve Warhorse. Ale zanadávat na něj sis musel. A za druhé nechápu co máš na mysli v poslední větě aby udělali něco pro stávající majitele hry. Hra je v kompletním stavu a dnes již solidně odladěná (ono už vlastně pár let). A že není dabing na konzole? To bys měl brečet spíš u Sony a Microsoftu a u jejich schvalovacích procesů.
Za prvé,nekydam hnůj za každou cenu,jestli umíš číst,tak se dočteš,že píšu že jsem si hru na PC užil,ale to bych chtěl po tobě zřejmě moc,protože já jsem o dabingu neřekl ani slovo ale ty to tady predhazuješ.Ja si stěžoval na to,že není odemčen frame rate na current genu,přitom by to bylo daleko snazší a přínosnější než vydávat absurdní port na switch,kterej na takový hry není delanej, a podle toho taky port dopadl.
Pouhy zamestnanec se stovkama milonu na konte!
Nutno říct, že rozbor Digital Foundry vycházel z verze před patchem a tak vůbec se toho zhostili jen z povinnosti, jakože vyzkouší další zdánlivě nereálný port. Už jen jak hru uvede – fantasy RPG. Přišlo mi to i na jejich poměry fakt odfláknuté.
V podstatě jsou lepší snad všechny ostatní recenze, které se nenípou jen v technickém stavu a grafice. Vyzdvihnul bych zejména recenzi od Marka ze SwitchUp.
Bože můj, co to je? Tohle bych na PC ani nehrál a ty rozmazaný textury na tom bych si vylámal oči… jak to vůbec může někdo hrát? Nechápu proč se snaží dělat takovéhle náročné hry na kalkulačky… kdyby udělaly low poly nebo kvalitní 2D bylo by to lepší… od toho ty jejich konzole jsou… třeba santcum 2D je nej hra co jsem hrál, lepší než ta 3D a na téhle kalkulačce by to vypadalo skvěle…
Tak mě napadlo… myslíte že to na nový Switch budou jednou remasterovat?
😁😁😁😁😁😁 to nevím, ale na ps5 určitě 😎
Dle několikerých vyjádření Vitktora Bocana u Honzy Modráka na tom Warhorse už nic neudělá – nejsou lidi, čas, nevidí k tomu důvod. Za ně je to hotové. Kdo to chce „remasterované“, zahraje si to na Windows.
Případný remaster na konzole by nevzešel od nich, ale od Embraceru nebo kdovíjakého vlastníka v budoucnosti, který by to někomu přidělil jako verzi na Switch.
Takhle ne… mě jde o tu ironii že to demasterují na Switch aby to běželo ale jelikož to vypadá hrozně tak na dalším výkonnějším switchi by bylo vtipný kdyby to remasterovali aby to vypadalo lépe. A co by k tomu použili jestli konzolový release nebo remaster switch releasu. Samozřejmě se to nestane protože by se to nevyplatilo u téhle hry ale bude zajímavé jestli se budou objevovat remastery pro nový switch her z toho prvního.
A co třeba udělat PS5 patch jen kvůli, já nevím, hráčům a pro dobrý pocit, že jejich dílo běží na konzolích v nejlepším možném stavu? Já vím – jsem tak naivní. Je to přece produkt. A teď navíc už prodaný a ve vlastnictví krachující společnosti Embracer.
Ne. Budeme rádi, že vůbec někdy vyjde pokračování.