GTA 6 je jednou z nejočekávanějších her současnosti. Na rok 2025, kdy má hra vyjít, se proto komunita velmi těší. Podle zdrojů s nimiž přišel server Kotaku to vypadá tak, že by vyhlížená hra mohla dorazit až koncem daného roku, nebo možná až v tom následujícím. Ano, je tu podle všeho i myšlenka toho, že by mohlo dojít k odkladu na rok 2026. Hlavním důvodem toho má být fakt, že produkce nejde tak jak bylo tvůrci plánováno. Společnost právě kvůli této skutečnosti povolala v minulých týdnech zpět své zaměstnance a nastavila jim pětidenní pracovní týden.
Vývojáře to příliš nepotěšilo, někteří z nich se navíc bojí, že by se mohlo jednat o dlouhodobější situaci spojenou se zvýšeným tlakem na tvůrce, což samozřejmě někteří nechtějí dopustit, k čemuž se jeden ze zaměstnanců vyjádřil takto: „Prošel jsem si několika projekty, které oba měly crunch. Ten první byl extrémně náročný. Tehdy jsem měl mnohem méně šedivých vlasů. … Chceme pokračovat v krocích, které jsme jako společnost učinili, abychom tuto toxickou kulturu odstranili.“
Zda vývoj pokračuje jak má, se dozvíme bezpochyby v následujících měsících. Snad se však některé faktory negativně nepodepíší na kvalitě hry samotné. GTA 6 má dorazit během roku 2025 na konzole PlayStation 5 a Xbox Series X.
GTA 6 Production Reportedly Falling Behind, Rockstar Urges Staff To Return To Office To Avoid Delay https://t.co/5EnC4KKktP pic.twitter.com/35TThWZaun
— Kotaku (@Kotaku) March 22, 2024
Tyhle mamutí zbytnělé projekty jsou prostě cluster-fuck dat a kódu, na kterém dělají stovky lidí v různých „departments“. Nikdo pořádně ani neví, proč a nač to dělá. Celkovou vizi má pár jedinců ve vedení. Možná. Ale většinu času tráví vybičováním lidí k vyšší výkonnosti. Bug-listy čítají stovky a klidně i tisíce položek. Nestíhá se, tak se bugy přehazují z člověka na člověka jak horký brambor. V důsledku se to hackuje, aby to „nějak fungovalo“. To je realita moderního herního vývoje těchto produktů. Crunch je v tomto prostředí nevyhnutelný, pakliže se neřekne stop a nedá se další rok jen na opravy a úpravy. Ale to se nedá, protože vedení je už celé natěšené na „revenues“ a na slíbené bonusy, za které už mají vyhlídnuté nové nemovitosti v Karibiku…
Konečně se vyjádřil vývojář 😂
Má pravdu. předseda…
Pak se nemůžeme divit že se na GTA6 čeká takovou dobu když R* není schopen dohnat vývojáře aby chodili 5x týdně do práce já si myslím že odkladu se bohužel nevyhnou a že to svedou na to že čekají na PS6 a Xbox Sérii Alpha
A co PC verze na tu se zapomnělo??
Mám za to, ale nejsem si teď jistý, PC verze vyjde až jako poslední po konzolistech.
Já nevím, jestli by neměli studia se vykašlat na takové monstr projekty s dekadami na vývoj. Rad bych aby se vratila doba menších projektů, ale o to častěji.
Her vychází už teď strašně moc a spousta jich ani nevydělá svůj budget. Jen ať dělaj monstr projekty, kvalita je lepší než kvantita.
Monstr projekt = kvalita?
R* nebo 2K se snaží vyhnout odkladu? Oni by totiž přišli o peníze, to přece nejde. Je jedno, že pátý díl byl jedním v nejvíce nejvýdělečnějších her vůbec a šestý díl se pravděpodobně zaplatí už za první měsíc, prostě to nebudeme odkládat.
Moc nevěřím tomu že ta hra pojede 4K60
Pojede na 30, to už je jasný. Bohužel.
Lidi nechtej makat no 🤣
„nastavila jim pětidenní pracovní týden“ tvle….. Chudaci!!!!!! Hrozna to doba, fakt….
Tak kdo ví jak to je ve skutečnosti. V herním a filmovém průmyslu není nijak zvláštní, že se pak maká přes víkendy, od rána do noci. Ale vedení tohle samozřejmě veřejně nepřizná.
To se řešilo na začátku měsíce že si R* dovolil svolat vývojáře zpět do kanceláří na klasický pětidenní pracovní poměr namísto toho aby pracovali z domova nebo si tam chodili jak chtěli. Po covidu bylo celkem běžné že lidé chodili do práce jen dva nebo tři dny a jinak dělali z domova a R* asi nebyl výjimkou. No a zaměstnancům se to samozřejmě nelíbí protože si na to prý zvykli a pracovat jim komplikuje život. Odbory to dokonce měli označit za toxické chování. R* tím chce zvýšit produktivitu a bezpečnost ve finální části vývoje. Ale dost možná je teď čeká dohánění toho co proflákali během práce doma takže si možná máknou i o víkendech když produktivita nevzroste tak jak vedení čeká.
Může klidně být, ale do zákulisí nikdy neuvidíme. Covid už není nějaký ten rok takový, aby se nemohlo do kanceláří a kdyby home office celou tu dobu fungoval hůře, tak by je povovali už dříve. Na druhou stranu, jestli má GTA VI vyjít za rok, tak je možné, že chtějí mít věci více pod dohledem a bude to stále pořád pěti denní pracovní týden. Ale už tu bylo x firem, které tvrdily že přísný crunch už nebude a děje se to pořád.
Tak pokud chodí 5x týdně do práce, tak se tu nebavíme o crunchi přece.
Tak zrovna R* je stejne jako ND atd. v hernim prumyslu znamej tim ze se chova k lidem hrozne. Tohle je spise oznameni crunche ve stylu: Budes makat 15h denne a kdyz se ti to nelibi dej vypoved.
Natěšená jsem extrémně, ale radši si počkám, než aby se ořezávalo jako v případě GTA 4.