World of Warcraft slaví letos dvacet let své existence, což je u MMORPG, jemuž je dlouhodobě od některých předpovídána smrt hodně slušný výkon. Během jeho existence si ho podle společnosti Blizzard zahrálo více než 100 milionů hráčů. Ani po letech však podle všeho neztrácí síly. Generální manažer John Hight nyní přichází s ukázkou toho, jak se hře, kterou má pod palcem dlouhodobě daří.
Jak lze vidět na níže přiložených statistikách, tak nárůst hráčů je vždy největší v momentech, kdy se na scéně objeví nová aktualizace. To opět dochází k pořízení předplatného a celkovému vzrůstu počtu hráčů vydávajících se vstříc oblíbenému fantasy světu. K jisté změně podle všeho došlo v případě expanze Dragonflight, po jejímž vydání čísla nezačala padat, avšak naopak stoupat, což Hight vnímal velmi pozitivně. Pro budoucí směr pak bude hodně důležité přijetí expanze World of Warcraft: The War Within, která je součástí třídílného opusu Worldsoul Saga. MMORPG World of Warcraft je dostupné na PC.
Updated WoW population chart from GDC with dates highlighted for expansions and COVID
byu/WarcraftTavern inwow
O úpadku wow čtu v diskuzích tak už od prvního datadisku TBC
Je to pořád dokola to stejné, jen s jinými kulisy, nic nového ani tahle firma, která kdys udávala herní tempo, již vymyslet nedokáže. Mají ale štěstí, že si za 20 let existence, vychovali řadu závislých jedinců, kteří ze hry nikdy neobejdou a budou jim platit za cokoli.
Já si naopak myslím, že od expanze Shadowlands se to začalo ubírat celkem jiným směrem. A byť mě připadá Shadowlands a Dragonflight co se týče kvality jako to nejhorší co WoW kdy mělo tak si nemyslím, že by to bylo pořád to samé dokolečka. Ano, premisa hry zůstala, ale podle mě jen v tom hlavním. Ten zbytek se tak odlišil, že právě nás, lidi co hrají WoW roky to přestalo v posledních dvou expanzích bavit. Vyčetl bych Blizzardu hodně, ale zrovna inovace ve WoW ne. Ale za mě, inovace bohužel k horšímu.
Když je to „inovace k horšímu“, tak se tomu neříká inovace, ale degradace
1) je to agregát ze všech verzí wowka, takže to fakt neznamená, že ten jejich zprasenej retail hraje 7 mega lidí.
2) znám lidi, co za to platí a ani to nehrají na což navazuje další bod…
3) je to jak fet nebo cigára. Taky jsem slyšel od spousty lidí, že až bude krabka nad 100 Kč tak se na to vyserou a dodnes kouří a to už jsme tak na 150 Kč. Takže to že udělali kvalitní drogu se jim upřít nedá, teď ještě udělat kvalitní hru. Ale to od moderního Blizzardu nikdo nečeká…
Jen takový detail, že předplatné WoWka se za těch 20 let nezměnilo…