Zatímco v roce 2022 se herní trh přizpůsoboval konci pandemie a klesajícímu zájmu o videohry, loni tržby z videoher opět rostly. Oproti předchozímu propadu ve výši 5,1 % jde o menší růst 0,6 %. Lépe se dařilo konzolovým a především PC hrám, mírný pokles zaznamenaly mobilní hry. Informace přináší analytický web Newzoo.
Tržby z videoher (nikoli celkový obrat herního průmyslu, který je ještě o 100 až 150 miliard dolarů vyšší) se loni vyšplhaly na 184 miliard dolarů. Skoro polovina částky směřovala do mobilního segmentu, který zaznamenal pokles 1,4 %. S 29 a 21 % z celku stojí za druhou polovinou konzolové a PC hry. Konzolový trh rostl o 1,7 %, PC hry utržily dokonce o 5,3 % více než v předchozím roce.
Zvláštní kategorie je věnována prohlížečovým hrám, jejichž obrat klesl o bezmála 17 %.
Skoro polovinu světových tržeb mají na svědomí giganti v podobě Spojených států a Číny. První jmenovaný si připsal hodnotu 47,3 miliardy dolarů, druhý 43,6.
Asi 46 % všech tržeb drží nejen díky Číně, ale také Japonsku nebo Jižní Koreji asijsko-pacifický region. Evropa se na světových tržbách podílela 18 %, respektive hodnotou 33,6 miliard. Výrazně nižší podíl pak drží regiony latinské Ameriky a Afriky a Blízkého východu.
V následujících dvou letech předpovídá Newzoo růst. V roce 2026 by měly tržby z videoher překonat hodnotu 200 miliard dolarů.