Aktualizace 20.37:
Jeff Grubb reagoval na vyjádření Electronic Arts: „Můžete věřit EA, pokud chcete, ale kdykoli společnost řekne to není pravda, ale neupřesní, o které části zprávy mluví, no… jo. Dead Space 2 byl rozhodně v plánu. Měl kódové označení. A teď už se na něm nepracuje.“
I give you my permission to believe EA if you want, but whenever a company says "that isn't true" but they don't specify which part of the story they are talking about, well … yeah.
Dead Space 2 was definitely being planned. It had a code name. And they aren't making it now. https://t.co/JgcMcuXUav
— Grubb (@JeffGrubb) April 10, 2024
Aktualizace 20.20:
Vydavatel Electronic Arts zprávu popřel: „Obvykle se ke spekulacím nevyjadřujeme, ale tato zpráva není pravdivá.“ Z vyjádření pro IGN není zcela zřejmé, zda je remake Dead Space 2 ve vývoji, nebo – asi pravděpodobněji – nikdy nebyl v plánu.
Původní zpráva:
Včerejší zprávy o přesunu části studia Motive k vývoji Battlefieldu dostávají nový rozměr. Novinář Jeff Grubb tvrdí, že v Motive se po remaku Dead Space připravoval i remake druhého dílu. Electronic Arts se ovšem rozhodly projekt zrušit kvůli nedostatečným prodejům předělávky z loňského roku.
Dead Space 2 se nacházel ve fázi konceptu nebo rané předprodukce. „Znamená to, že na [hru] nikdy nedojde? Nevím, jestli to ten případ, ale teď se to má tak, že práce kterou [vývojáři] odvedli, (…) byla uložena k ledu,“ říká Grubb.
[Game Mess Mornings]
According to @JeffGrubb, EA Motive was working on a 'Dead Space 2' Remake which was in concept phase but got cancelled/shelved because of the lackluster sales of the first Remake.
They are now working on Iron Man and Battlefield.https://t.co/iqv0EGNXJX pic.twitter.com/LziW0qx72X
— Knoebel (@Knoebelbroet) April 10, 2024
K vývoji série Battlefield se připojí právě část studia pod vedením producenta Philippa Ducharma a kreativního ředitele Romana Campos-Oriola, která stojí za kladně přijatým remakem Dead Space. Druhý tým v rámci Motive dělá na hře s licencí Iron Man.
Původní Dead Space v první řadě žádný remake absolutně nepotřebovalo, ta hra stárne skvěle a i dneska je to pořád super titul. Když už teda remake dělali tak měli bejt odvážnější a zkusit do toho přidat trochu invence, ale tenhle remake je v podstatě absolutně stejná hra jako první, takže se moc nedivím, že to prodejní úspěch nemělo, s tím jak se pořád první díl drží. Já osobně sem remake dohrál až poté co jej přidali do EA plus a popravdě sem rád, že sem jej nekoupil předtím, v podstatě bych platit plnou cenu za hru, kterou sem již dohrál xkrát předtím.
Takže kromě Capcomu to je konec AAA akčních hororů ve hrách, jak jsem čekal. Callisto i Dead Space prostě neměly dobrý prodeje. Ještě propadne i Silent Hill 2 remake a zabalí to i Konami. Resident Evil je dneska asi jediná značka co dokáže prodávat AAA čísla a obhájit si ten budget.
Ale v indie a AA sféře občas něco vycházet bude, Frictional se určitě nevzdaj
Mizerně odvedená práca
Byla to hororová hra, která remake nepotřebovala a prodalo se jí že začátku přes 2 milióny. Vzhledem k okolnostem bych to nebral jako neúspěch. Jestli ale čekali třeba 8 nebo přes 10 milionů, tak jsou akorát blázni.
Remake byl slabota, problémy se zvukem na pc a věčné záseky…
Přitom první díl se fakt povedl.Schytalo to spousty chvály od recenzentů i hráčů. Ja osobně jsem ho dohrál několikrát,protože ta atmosféra mě fakt bavila….Škoda no prostě EA.
To stejné určitě i u Command & Conquer Remastered Collection 2.
Prostě EA no.
By mě zajímalo kolik se toho musí prodat aby to bylo pro EA dostatečné.
To se odvíjí o toho, kolik chce minimálně vydavatel na produktu vydělat. Na jeho výnosnosti. Těžko říct, kolik je pro EA zajímavá hranice. Dvojnásobek nebo trojnásobek pořizovacích nákladů (samozřejmě i se započítanými výdaji na marketing)? Možná jsem naivní a ta hranice je mnohem vyšší. Kdysi (víc než deset let zpátky) jsem slýchával, že jeden úspěšný projekt musí zaplatit až pět neúspěšných (nebo nedokončených).