Vývojáři z polského studia Road vydali v říjnu roku 2023 na počítačích kamionový simulátor s názvem Alaskan Road Truckers, který hráče zavedl na mrazivou Aljašku. Navzdory smíšenému přijetí se jedná o jeden z mála ambicióznějších titulů, který se snaží konkurovat hrám od českého studia SCS Software v čele s American Truck Simulatorem a Euro Truck Simulatorem 2. Je však důležité poznamenat, že tituly od SCS Software jsou dlouhodobě k dispozici pouze na počítačích.
Na dlouhou dobu dotazované porty na konzole zatím nedošlo. Potenciální díry na konzolovém trhu se pokusí využít právě autoři hry Alaskan Road Truckers, kteří oznámili přesné datum uvedení verzí pro konzole, které budou nést podtitul Highway Edition. Na PlayStation 5 a Xbox Series X/S hra konkrétně zamíří 11. července. Výše v náhledu se můžete podívat na nový trailer.
Alaskan je… asi z konkurenčních her na tom nejlépe. Oproti SCS nabízí zajímavé prvky – roční období, ruční ovládání trucku, simulace života. Nicméně, nic z toho není moc dobré. Období jsou asi nejlepší funkcí, v zimě si člověk musí dávat pozor na to, aby neumrzl. Jednou za čas je potřeba vyměnit žárovky nebo dolít nějakou kapalinu. Horší je to se simulací – jak jízdní, tak životní. Řidič má sice hlad, ale to kouzlo chození po venku utrpělo. Stačí si jít nakoupit pizzy, ohřát v mikrovlnce a to je vše. Není možnost si sednout do restaurace, pozorovat padající sníh za okny. Stejně tak se postava nemůže osprchovat, nikde nebydlí (OK, HQ není zrovna něco, co by hráč chtěl upravovat jako obydlí). Nelze brát stopaře, nelze nijak víc interagovat se světem. Jízdní fyzika by chtěla pořádnou změnu. Společně s fyzikou považuji ty hnusné trucky za největší problém hry. Neoriginální trucky – vesměs hnusné krabice s ještě hnusnějším a zvláštně vypadajícím interiérem, opravdu neohromí. Hra má ale do budoucna šanci se zlepšit, takže bych to nezavrhoval. P.S. Ona Aljaška je také nevhodně zvolené místo… příliš malá mapa a opakující se krajina.
Není to první pokus o konkurenta Truck Simulatorum. Zatím všechny pohořeli
O ATS se nebojím. Roky práce & zkušeností SCS hned tak někdo nedožene.
nechápu, že po tolika letech a tím, že je to pro ně primární obživa… stále nemají konzolové verze… prostě nepochopitelné…
Nevíš náhodou, proč tomu tak je? Mají nějaký technologický problém?
Řekl bych, že skoro jistě to bylo, je v tom jejich enginu kterej na konzole prostě nebyl dělanej a připravenej. Ale teď jak pomalu přecházejí no novější verzi, tak se to začne otáčet a navíc hledají zaměstnance právě kvůli konverzi na konzole. Takže bych čekal že v horizontu max dvou let dojde i na konzole.
Na 99% ano. Když totiž z platformy, kde máte 16GB RAM plus minimálně dalších 8 na grafické kartě a v případě krize (ne každý to má) vše zachrání Windows se swapováním na disk, přecházíte někam, kde je jen 12GB paměti celkově a když dojde, tak hra prostě žuchne, vyžaduje to od celého týmu vysokou míru zodpovědnosti a opatrnosti při vývoji.
Nicméně, schopná konkurence by jim, a především nám, prospěla. Ten jejich rybníček začíná trošku zahnívat…