Horrorová hra ze světa spisovatele H.P. Lovecrafta byla v předchozích měsících smazána z velké části herních obchodů jako jsou Steam, GOG nebo Playstation Store. Na Microsoft Store se sice The Sinking City stále nachází, ale pravděpodobně brzy zmizí i tam. Vývojáři z Frogwares v reakci na události vydali otevřený dopis, kde obviňují vydavatele Nacon, dříve Bigben Interactive, ze zadržování licenčních poplatků a několika porušení smlouvy.
An important message from our studio:
The Sinking City has been taken off Steam and from other platforms. The reason for the take-down is due to the actions of our Distributor BBI/Nacon. Here is our full statement.
For clickable links visit: https://t.co/t7UDTVGA2z pic.twitter.com/rIUFGHkSkd
— Frogwares (@Frogwares) August 25, 2020
Během vývoje The Sinking City v roce 2017 se všechny strany dohodly, že vydavatelé dostanou možnost prodávat hru na PS4, Xbox One a na PC přes Steam a Epic Games Store. Duševní vlastnictví mělo zůstat výhradně studiu Frogwares, kteří měli dostat zaplaceno za každý pokořený „produkční milník“ a samozřejmě část zisků z prodeje. Podle vývojářů ale skutečnost byla daleko od pravdy. „Platby měly často zpoždění stovky a stovky dní,“ píšou v dopise Frogwares. Další problém byl v momentě kdy si Nacon začali nárokovat právo na zdrojový kód hry. Když to Frogwares odmítli, tak platbu nedostali více jak čtyři měsíce.
Zde to bohužel nekončí. Studio v době vydání hry dostalo dopis, ve kterém vydavatelé z Nacon tvrdí, že „dohodnuté milníky se ruší a vývojáři tak nedostanou žádné peníze z prodejů hry.“ Problémy nastaly i v případě špatné práce s copyrightem, „která vytvořila pocit, že Frogwares nejsou duševními vlastníky.“ Příliš tomu nepomohlo ani odstranění loga Frogwares z některých krabiček.
V dubnu 2020 se po sérii sporů vývojáři rozhodli smlouvou přerušit, to se jim nakonec povedlo. V rozhovoru pro IGN generální ředitel Frogwares Wael Amr řekl: „Nacon nám dluží jeden milion eur z licenčních poplatků. My ale máme další otázky a chceme náhradu škody ve výši 4,5 milion eur.
„Je škoda, že v tak kreativním průmyslu se ztrácí tolik energie na takových praktikách. I to je důvod, proč jsem se rozhodli napsat tento otevřený dopis. Doufáme, že transparentnost pomůže lidem si uvědomit, co se děje v pozadí. Máme jediný cíl, a to pomoct vymýtit špatné zacházení tím, že o tom budeme mluvit, místo abychom mlčeli. Víme, že v téhle situaci nejsme jediní. Tohle je cesta, jak udělat herní průmysl více etickým,“ vzkazují vývojáři v dopise.
Pokud máte chuť si The Sinking City zahrát, tak nezoufejte. Hra se dá stále koupit na Xzone.
Pokud to nevyjde na steamu, tak mě ta hra jako nezajímá. Ať je ještě někde dostupná nebo je stáhnutá z prodeje všude, moje peníze neuvidí ani vývojáři ani zlodějský vydavatel. Je opravdu blby, že je takto vydavatel o*ebal a vůbec jim nezávidim a přeju jim ať vydavatele sedřou z kůže. Ale se mnou jako zákazníkem se vy*e*alo formou exkluzivity, takže dokud nebude steamovka, tak je pro mě hra doposun nebyla vydaná. Postupem času, když už hraju tak jen na steamu, prostě ty funkce, komunikace s přáteli a lety prověřená kvalita to jistí. I oblibené hry prostě leží ladem a měsíce až roky jsem je nezapl, protože jejich klienty prostě už nezapínám.
Asi jim nabídl nejlepší cenu a teď se kluci a děvčata pomalu učí že za kvalitu se platí.
Hru mám niekde na epicu a ani som ju nehral….proste nie je dovod …..keď zapnem STEAM tak sa z neho v podstate nepohnem,stále som tam či už s priateľmi alebo tam hrám.
Epic je hrozná nuda.Dávajú síce hry zadarmo ale aj tak ich nehrám.
Stačí když jednu vezmeš. Pak už máš aktivní účet a už jsi součástí argumentu u vydavatelů o velikosti hráčské základny a proč by měla být hra dostupná jen tam, protože tolik aktivních účtů stačí a ten úplatek proto může být nižší jelikož se to vrátí na provizích a zbytek dožene za rok Steam.
Bude článek o bezpáteřnosti Activisionu a cenzuře Black Ops traileru kvůli Číně?