Hned na začátek prosince si pro nás vývojáři ze studia Striking Distance Studios v čele s Glenem Schofieldem, stojícím za hrami Dead Space, připravili vydání nového survival hororu The Callisto Protocol.
Jaké známky si hra odnáší od zahraničních recenzentů? Odpověď na naleznete níže.
Dexerto
Úžasně vyčerpávající marnost je asi nejlepší způsob, jak popsat The Callisto Protocol, protože bez ohledu na sílu mého vlastního odhodlání jsem byl neustále v napětí a vychutnával si ty prchavé okamžiky, kdy mi hra dovolila vydechnout po dalším životu nebezpečném boji. Neustálý strach a hrůzu, které vyvolává fenomenální vizuální a zvukové zpracování, jen doplňuje poutavý příběh. The Callisto Protocol je, doufejme, začátkem nové vzrušující série a dalším důkazem, že survival horory nejsou mrtvé.
100 %
PlaySense
Všechno ve hře The Callisto Protocol je propracované a vytvořené s velkou láskou k hororovému žánru. Výsledkem je jedinečný survival zážitek s poutavým příběhem a napínavou strhující hratelností. Tato hra definuje, jak může vypadat survival horor, a zapíše se do historie jako mistrovské dílo.
95 %
The Games Machine
Akční horor jasně inspirovaný Dead Space, ale také filmy/hrami Vetřelec a Riddick. The Callisto Protocol toho v posledních měsících sliboval hodně a po jeho dokončení můžeme říct, že téměř všechna svá slova dodržel. Připravte se na napínavý zážitek, od kterého se budete jen velmi těžko odtrhávat.
91 %
Gfinity
Z The Callisto Protocol jsem měl noční můry. Je to nejlepší hororová hra tohoto roku a jasný nový uchazeč o pomyslnou korunu v žánru survival hororu.
90 %
God is a Geek
The Callisto Protocol je násilná a brutální hra s ohromující vizuální stránkou, ale její intimita způsobuje několik problémů, které lze jen těžko přehlédnout.
85 %
IGN France
The Callisto Protocol dokáže svým rytmem a brutalitou dostat hráče do neustálého napětí a nepohodlí, čímž nabízí naprosto nezapomenutelný zážitek.
80 %
PlayStation Universe
The Callisto Protocol je první z řady survival titulů, které se v nadcházejících měsících objeví, a představuje solidní prvotinu vývojářského studia Striking Distance Studios, která položila základy toho, co snad ještě přijde.
75 %
Player 2
The Callisto Protocol se snaží dosáhnout toho, čeho kdysi dosáhl Dead Space, a skličujícím způsobem se mu to nedaří. Znovu vytváří veškerou brutalitu a napětí, které nám při hraní Dead Space pily krev z tváří, ale jakmile se pak ocitnete v boji o život, zanechá vás rychle frustrované a zklamané.
75 %
IGN
The Callisto Protocol je uspokojivě krvavý duchovní nástupce série Dead Space, ale nakonec je to spíš nápadná moderní napodobenina než nová děsivá mutace.
70 %
VGC
The Callisto Protocol přináší násilí, intenzitu a hrůzu, které se vyrovnají jeho předchůdci Dead Space, ale s hlubšími strategickými souboji. Klišovitý příběh a nedostatek originálních nápadů však brání tomu, aby se novinka stala skvělou hrou.
60 %
Inverse
The Callisto Protocol je v prvních hodinách napínavý pustý a brutální survival horor. V druhé polovině však hru brzdí obrovské skoky v obtížnosti a těžkopádný boj zblízka.
60 %
Metro GameCentral
Dead Space 4 ve všech ohledech kromě názvu, jen bez hádanek a s překvapivě malým množstvím napětí. The Callisto Protocol má spoustu drsné akce, ale to nestačí na to, aby si hra udržela zájem po celou dobu svého trvání.
60 %
TheGamer
Je škoda, že je The Callisto Protocol ve své podstatě tak nezajímavý. Ačkoli na povrchu vypadá nádherně, tucet hodin ničím výjimečného hraní vás z prvotního nadšení rychle vyvede.
50 %
Docela zaráží ani jedna recenze kde by se řešil PC problém se hrou to jako nikdo tu hru neměl na Pc když psali recenze??? nebo se o tom zase mlčelo jako u 2077 10/10 hra ? Děláte recenze na hru a pak se ukáže že ta hra je totálně v prdeli ale nikde o tom nepadlo ani slovo
Corvus asi nebude moc nadšený
Tak s 1060 nemá moc šanci
Vydat hned a opravit později? Tady si počkám na větší slevu. Nebudu podporovat tento přístup.
Jojo a dodělat animace a prodat je jako DLC .. . Tenhle přístup fakt ne, ale většině to asi vadit nebude..
Hraju na pc 1440p a jede to ok. Stačí přepnout na dx11 a stuttering je pryč…
No on UE4 má problémy nad 1440 při vyšších FPS takže by tohle mělo stačit. Možná bych nechal DX12 a zkusil poštelovat nastavení.
10/10 – Indian
Indian je strašná žumpa na recenze, to je jedna overrated hra za druhou.
Prave. Tam jsem nevidel, ze by nejaka hra dostala min nez 8 😀
tak recenze je pořád hodnocení jen jednoho člověka, a jeslti to hodnotil na PSku a neměl technické problémy tak asi proč ne
Je to recenze PS5 verze a ta bezi v pohode. Chvilku jsem na to koukal na streamu u patrikturi a jelo mu to bez problemu.
Lol, ja si jen delal srandu a ona je to fakt pravda 😀 To jsou fakt sasci, to neni mozny 😀
Fiolovi penize nesmrdi a ridi se heslem: nehezky mluvis o nasich hrach tak to dalsi nebudou. Je to na presdrzku protoze oni vlastne okradaji deti kteri na ne koukaji. Dospelej clovek s mozkem v hlave na Indiana nechodi. Stejne jako games.
A tady lidi s mozkem jsou každej týden čtu jak je to tu podplacené od sony XD a že hodnocení jsou odpad
Cakal som viac hodnotenia medzi 80-90, tak to si pockam radsej na nejaku zlavu.
Lidi tak bohužel oprava původního tvrzení: test grafiky ve hře totiž neodpovídá samotnému průchodu, hra se při čistém gameplay opravdu seká a pozor: nastavení na toto nemá vliv! kdy se tak děje, vždy když dojde k rychlejší akci. S něčím podobným jsem se dosud nesetkal… PC verzi zatím nekupujte!
Pochopitelně že nastavení nemá zásadní vliv, viz dole zmínenej compilation stutter. Hra se údajně drhne kdykoliv při novým efektu, prichodu do nové lokace atp.
Vyloženě problém unreal engine 4. Sackboy hned při vydání měl na pc uplně to stejný, během cca 10 dní vyšel patch kdy si hra načte shadery předem (první loading do menu trvá dýl) ale následně plynulych 60fps bez jedinýho zádrhelu.
Hru k večeru vyzkouším ze zvědavosti ale nenahraju víc jak 2h a pokud nevyjde fix tak jasnej refunded protocol.
Tak jsem se těšil dnes a ta optimalizace bude děs na pc, to je fakt zklamání ale ještě jsem osobně nevyzkoušel.
Game suffers from stutters during gameplay, which is suspected to be mainly caused by shader compilation stutter that seems to occur whenever the CPU compiles the shader of a new effect appearing on the screen.[5][6][2] Unacknowledged by developers so far with no word on a potential fix.
Zdroj pcgamingwiki
Nevím viděl jsem 5 různých lidí co to hráli a nikomu se to nesekalo ani nic neříkali
Stačí otevřít steam a mrknout na hodnocení.. PSko nejspíš nemá tenhle problém.
https://twitter.com/Okami13_/status/1598575062759653378
Na konzolich to pry jede uplne v pohode. PC verze je ale uplne odpadni.
Performance režim na PS5 vypadá stabilně (i když to rozlišení nepůsobí kdovíjak), ale režim kvality i tam trhá oči.
ted koukam na jednoho ceskyho streamera. Hraje to na PS5 a zadnej vetsi problem jsem nevidel.
Ten stream běží v 1080p.
režim kvality trhá oči všemu když je to 30fps skoro všude
Toho jsem se trochu bál, že to atmosférou celkově bude mít blíže k Dead Space 3 než Dead Space 1, kde i přes větší dávku akce, byla vždy propojená primárně s hororovým prvkem. Ticho v opuštěné vesmírné lodi, které přehlušovaly skřeky příšer, vrzání strojů a bouchání v klimatizacích, to bylo podle mě to, co z akční hry dělalo spíše tu hororovou. Ale zatím jsem nehrál, zkouknu ještě nějaký gameplay na netu a udělám si vlastní obrázek o tom, ke kterému žánru to tíhne více.
Z mýho pohledu jděte a kupujte hned(já mám), protože takovejch her je jako šafránu a TCP má takovou péči ( sledoval sem videa výroby ruznejch části), že sem tolik hejckani u hry už dlouho neviděl. Nehledě na to, že to dělal „otec“ DS, takže fakt není o čem. Takže fakt nechápu, na co furt čekáte……
CONSOOOOOOM
Na steamu to má zatím 20% pozitivních hodnocení Kvalitní titul
A právě proto čekám na recenzi od hráčů. Až když jsem se teď podíval na PC recenze, tak nikdo nepíše o optimalizaci, snad až na jednu recenzi. A ejhle, lidem to nejede na RTX 3080.
Lidem to nejede na ničem. 4090 má problémy s fps.
Páni vývojáři se očividně vysraly na optimalizaci…..
Já se toho i osobně trochu bál protože když ukázali pár gameplay záběrů, tak i tam měli problémy s FPS. Když pak vydali HW nároky, tak jsem si myslel, že se s tím poprali a pojede to tak nějak normálně. Takže s nákupem počkám minimálně dokud neopraví optimalizaci, pak se uvidí.
Já to dostal zadarmo ke grafice tak jsem zvědavej jak to pojede. Během hodiny sem dám první dojmy
No tak optimalizace je opravdu nic moc. Hra běží na 120 fps a pak když se třeba otevřou dveře/objeví se enemák/něco vybuchne a fpska okamžitě spadnou třeba na 40 a pak hned zase vyskočí na 120 a tohle se děje pořád a pořád a pořád. A je jednou na jaké detaily nastavím hru.
No, ale nejvíc mě sere boj zblízka. Mít dodge na stejném tlačítku jako pohyb doleva/doprava je hroznej. Nehledě na to že kolikrát enemáci ten dodge prostě ignorují. Asi po 40 minutách hry jsem byl hozen do 1v3 a ani na 10tej pokus jsem nebyl schopnej tuhle sekvenci projít. Musel jsem ji prostě proběhnout a ignorovat enemáky.
No jako jsem rád že jsem za to nemusel platit.
K jake GPUcce?
RX 6800
U her, které mají až takový rozdíl hodnocení 100% – 50% jsem radši opatrný. Co jsem se pročetl pár hodnocení, tak hra tíhne víc k akci než by bylo u hororu zdrávo.
Docela věřím tomu popisu, jak se ten systém pro boj nablízko zvrhne ve skoro nepoužitelný v druhé polovině hry při větším počtu nepřátel zaráz. Tím jak se na sebe „uzamykají“ ty animace během boje mezi hráčem a potvorou to prostě není dělané pro souboj s několika protivníky zaráz.
Jestli jsou souboje tak frustrující tak počkám , až budou odstraněny ze hry a kupuji
Já si radši počkám ještě na recenze od hráčů na Steamu nebo jinde. Asi jsem si hru moc vyhypoval a čekal jsem nějakou evoluci v hororu, ale zatím to vypadá „pouze“ na dobrou hru s nevyužitým potencionálem.