Nezávislé belgické studio Larian před dvěma lety jasně určilo směr, kterým by se měla současná RPG ubírat. Jejich osobitý projekt Divinity: Original Sin oslovil svou hratelností a dialogy nejednoho hráče. Dnes tu pro vás máme jeho nástupce, který nedávno vstoupil do fáze předběžného přístupu.
Na většinu současných her nemá předběžný přístup zrovna nejlepší vliv. Nezávislí autoři mají díky němu zbytečně moc prostoru, který nejsou schopni efektivně využít. Občas ale mezi trny nalezneme i vykvetlou růži. Dnešním diamantem je Swen Vincke, který stojí za úspěšným RPG Divinity: Original Sin, jenž byl v rámci Early Accessu maximálně vyladěn. Nyní se k nám autor zmíněného klenotu vrací s novým podobně laděným projektem. Nedávno odstartoval svou cestu stejným způsobem jako jeho vydařený předchůdce. V našich dojmech vám nastíníme technický stav, nabízený obsah a celkovou kvalitu nabízeného díla. Co myslíte, dokáže nás Divinity: Original Sin 2 již v této fázi vývoje zaujmout podobně jako jeho kultovní jmenovec?
Nevydařený převoz
Cestování lodí bylo odjakživa velmi nebezpečným způsobem dopravy. Své by vám o tom mohli vyprávět přeživší pasažéři z nedávno potopené vězeňské kocábky, která mířila s novými chovanci k zchátralé ostrovní pevnosti Fort Joy. Na smůlu většiny osazenstva k ní nikdy nedoplula. Katastrofické potopení plavidla přežilo jen pár vyvolených. Shodou okolností je vámi zvolený protagonista jedním z této hrstky.
Před samotným startem hry si musíte vybrat jednoho ze čtyř jasně nadefinovaných hrdinů. Předem nastavení protagonisté mají již od startu určenou svou rasu, chování a minulost. Pokud by vám žádný z reků nesedl, můžete si vytvořit postavu dle svého gusta. Při tvorbě vlastního charakteru dostanete na výběr jednu ze čtyř prozatím dostupných ras. K dispozici budete mít lidi, trpaslíky, elfy a ještěry. Každý druh má svou paletu benefitů.
„Velké procento vyvolaných konfliktů lze vyřešit za pomoci stříbrného jazyka, který vám pomůže možná víc než silná kouzla či ostré zbraně. Kvalita dialogů je tu na hodně vysoké úrovni. Rozhovory mají konečně smysl a určitou hloubku.”
Navolením druhu definice vašeho hrdiny nekončí, vedle rasy mu musíte totiž ještě nastavit povolání, které bude minimálně v prvních fázích hry zastávat. Zvolit si můžete zloděje, inkvizitora, válečníka, bojového mága, zálesáka, čarodějnici, rytíře, kouzelníka, klerika a vraha. Každá třída v sobě kombinuje řadu různých schopností, které následně efektivně užívá v boji.
Po stránce příběhu se první akt Divinity: Original Sin 2 skutečně povedl. Elementární dějová linie je temná a hlavně poutavá. Vedlejší úkoly jsou taktéž na velmi vysoké úrovni, v jejich rámci zažijete nejedno zajímavě vystavěné dobrodružství. Za sebe mohu říct, že jsem si úvodní kapitolu Divinity: Original Sin 2 nadmíru užil.
Defenzivní inovace
Současná paleta dovedností není prozatím nikterak pestrá, prakticky tu máme k dispozici hlavně kouzla a schopnosti z minulého dílu. Zajímavou novinkou je aspekt velkých kouzel, která k užití vyžadují jak akční body, tak i sílu, kterou je možné získat z mrtvých těl a nádržek moci. Silná zaříkadla vám spotřebovanou energii dokáží plně vynahradit svou efektivitou, která vás dokáže nejednou příjemně překvapit.
Vedle aspektu efektivnějších kouzel tu máme také prvek zbrojí, které dokáží redukovat jak magické tak i kontaktní zranění. Každé brnění nyní dodává svému nositeli určitou míru štítu, který následně blokuje jedno ze dvou již zmíněných poškození. Proti zbrojnošům v těžké plátové zbroji je tím pádem dobré užívat primárně kouzla, zbraně proti nim totiž nebudou dostatečně efektivní. Aspekt stabilního samoobnovovacího štítu považuji za výraznou inovaci, díky které se úroveň soubojů posouvá značně kupředu.
Náhoda je blbec
Souboje se v Divinity: Original Sin 2 nesou v podobném duchu jako u jeho předchůdce. Při střetech budete užívat hlavně své schopnosti a okolní prostředí, které vám vždy nabídne řadu zajímavých příležitostí. Ke zdolání protivníka je možné užít tekoucí vodu, krvácející rány, nebo rozlitý olej. Každá tekutina je schopná při užití určitého kouzla či komponentu ovlivnit misky soubojových vah jiným způsobem. Špatně zvolené kouzlo či chybný výstřel je mohou dokonce obrátit proti vašim vlastním válečníkům. Menší chybka v úsudku či velká dávka smůly pro vás mohou být nejednou doslova smrtící. Náhoda je prostě blbec.
„Swen Vincke nám znovu ukazuje, že tvorba klasických RPG má stále smysl. Jeho nový projekt už teď disponuje dobře vystavěným příběhem, kvalitními dialogy, odladěným soubojovým systémem a řadou povedených inovací.”
Velké procento vyvolaných konfliktů lze vyřešit za pomoci stříbrného jazyka, který vám pomůže možná víc než silná kouzla či ostré zbraně. Kvalita dialogů je tu na hodně vysoké úrovni. Rozhovory mají konečně smysl a určitou hloubku. Mimoto do nich nyní mohou v plné míře zasáhnout všichni členové vaší družiny, díky přítomnosti specifických schopností, jež určitým způsobem definují jejich osobnost. Diskutující mohou do debaty zahrnout svou rasu, přesvědčení, tužby či společenský status. Hodně se mi kupříkladu v současnosti líbí dialogové možnosti padouchů, kteří se neštítí ničeho.
Perfektní start
Technický stav bývá asi nejvýraznějším nešvarem nezávislých děl. Tvůrcům Divinity: Original Sin 2 se naštěstí tomuto nedostatku podařilo plně vyhnout. Hra jede i na nejvyšších nastaveních bez pádů či propadů frekvence snímků za sekundu. Audiovizuální stránka celku je více než obstojná. Vytknout se tomuto dílu ve směru grafiky a optimalizace nedá prakticky nic.
Swen Vincke nám znovu ukazuje, že tvorba klasických RPG má stále smysl. Jeho nový projekt už teď disponuje dobře vystavěným příběhem, kvalitními dialogy, odladěným soubojovým systémem a řadou povedených inovací. Přestože je hra v současnosti ve fázi Early Accessu, nebojím se jí doporučit všem fanouškům klasických RPG.
Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.
Už se rozjíždí CZ překlad!
[ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele
asi jo. . ty taky
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Nějak nechápu jak si na tohle přišel. Jako to ti ta hra napsala chybí ti dva kameny v inventáři ?

Já co si pamatuju, tak v inventáři jsem neměl jedinej kámen na konci (před vstupem do zahrady) Všechny jsem je právě použil na otevření portálů, respektive léčení družiny. Pokud použiješ kámen otevře se portál, který ti umožní nějakou malou výhodu. Asi jsme každej hráli jinou hru. Měj se
Odpověď na komentář uživatele
Co si matne pamatuju, tak ty sutry clovek nemel pouzit na leceni druziny. . musel si mit urcitej počet sutru v inventari k otevreni tebou zminene poslední brany k bosovi ~ mne chybel jeden–dva kamen/y
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Pokud použiješ kámen otevře se další brána. Musíš použít všechny kameny na otevření všech bran i té poslední brány k poslednímu bosovy.

Pokud máš kameny v inventáři a jen na ně koukáš, těžko ty brány otevřeš. Pokud si nepoužil dostatek kamenů (myslím že nemusíš najít úplně všechny) , tak ti hra napíše že ještě nějaké kameny musíš najít. Pokud spotřebuješ dostatek kamenů, otevře se poslední brána k závěrečnému bosovy. Takže to že si je používal na obnovu zdraví družiny si nic nezkazil, naopak tohle přesně musíš udělat, všechny je spotřebovat
Odpověď na komentář uživatele
ale ja pouzil krvavej kamen na oziveni hrdiny bo cele skupiny. . uz si to moc nepamatuju. . zkratka ty kameny potrebujes k otevreni brany a pokud je aktivujes k obnove zdravi tak mas smulu, pac je jejich počet ve hre omezenej
Jakmile použiješ krvavý kámen otevře se ti další brána. Kuli tomu že si je nepoužil, že s ti právě poslední brána neotevřela.
Odpověď na komentář uživatele
Dais
Muj problem byl ten, ze jsem par sutru pouzil na oziveni padlejch hrdinu takze nebylo kde brat. . a to ze potrebuju krvavy kameny na otevreni brany sem zjistil az po 70 hodinach (blby no) . . ( ( (:
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Odpověď na komentář uživatele
Ondřej Zeman
aaa to bych nedal. . v jednicce sem utopil 70 hodin a na konci zjistil, ze pred velkym finale potrebuju 12 sutru a ja mel jen 10 kousku. . tohle doufam v pokracovani vychytaj
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Tož můžeme dát zatím coop jedničky
Thain – tos hned jak vyjde, dame coop. .
Myslel jsem si že mě jednička nebude bavit ale chytla mě, hraju jí s kámošem co-op a jsem rád že 2 pujde hrát ve více lidech těším se na full verzi.
Hraju od 14. září early access a nemohu si pokračování vynachválit. Už aby byla plná verze doma!
Držím jim palce, jedna z mala her na kterou se opravdu těším. Fajn článek