Kromě očekávaného akčního RPG Code Vein, na které jsme vám již přinesli podrobné dojmy z hraní, se na akci Level Up v polské Varšavě, kam nás pozvalo české zastoupení společnosti Cenega, prezentovala také trojice dalších her, jež bude vydavatelství Bandai Namco vypouštět v průběhu letošního roku. Ačkoli moje pozornost směřovala zejména ke zmíněnému Code Vein, vyzkoušel jsem i zbylé tři tituly – Ace Combat 7, SoulCalibur 6 a samozřejmě remasterované Dark Souls.
Ace Combat 7 – odstartuje už konečně letos?
Sedmý díl populární série Ace Combat už je mezi námi od roku 2015 avšak pouze ve formě oznámeného titulu, který měl vyjít už v loňském roce. Po odložení se zdá být konečně rok 2018 jako splnitelný termín a já mám rozhodně důvod k těšení se. Ace Combat 7 vypadá a hraje se velmi dobře, novinky ale nejsou evidentní na první pohled, sedmý Ace Combat je na první pohled spíše kopií šestky, což nutně nemusí být na škodu, protože koncept arkádových vzdušných akcí série zvládá téměř dokonale.
Přesto ale nový díl nabídne novinky, kterých si přeci jen po několika minutách hraní všimnete. Předně je to samozřejmě vylepšený vizuál, kde již tradičně doslova i metaforicky září nejvíce obloha a zejména pak mraky samotné. Může za to technologie TrueSky, která opravdu dokáže vykouzlit perfektní oblaka, která je radost protínat ostřím křídel všemožných stíhaček. K mrakům se nakonec váže ještě jedna novinka, kterou je dynamické počasí (to je novinkou tak na půl, protože i šestka ho obsahovala), to má ale tentokrát ještě více měnit nejen vizuální styl ale také zážitek z hraní.
Sám jsem se o tom přesvědčil při lehce zamračeném počasí. Proletěl jsem vodou nasáklými mraky a na skle kokpitu se okamžitě ukázaly jemné kapičky vody, které mi stěžovaly výhled a chovaly se až nečekaně realisticky. Počasí by pak mělo mít vliv i na ovladatelnost stíhačky, ať už jde o omezenou viditelnost nebo třeba zamrzání pohyblivých komponent v mrazivém prostředí.
Podařilo se mi také vyzkoušet VR verzi, jež by měla mít časovou exkluzivitu na platformě PlayStation VR. Ačkoli bylo na akci hodně jídla i pití, má prozřetelnost byla silná, a tak jsem dobře odhadl, že před hraním vynechám jakékoli poživatiny. Zážitek z VR verze Ace Combat 7 je přesně takový, jaký byste čekali. Už při bleskovém odlepení od paluby letadlové lodi se vám zvedne žaludek a pohne se pokaždé, když uděláte silnější změnu polohy, nemluvě o nějakých výkrutech a dalších akrobatických kouscích. Vlastně to ale nemyslím jako výtku, přesně takhle by moje tělo reagovalo sedět v opravdové stíhačce, virtuální “géčka” na mě působily opravdu reálně.
Po chvíli jsem si ale na virtuální přetížení zvykl a mohl jsem se bezmezně oddat uvěřitelnému a velmi zábavnému VR zážitku, který příjemně koketuje s reálným pocitem z letu stíhačkou. Arkádová hratelnost ve spojení s realistickým vnímáním pohybu ve vzduchu dává hře zcela nový náboj a pokud si troufnete na žaludeční šťávy náročnější pohyb ve vzduchu, nebudete litovat.
Ace Combat 7 vyjde v letošním roce na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Dark Souls Remastered – nutnost pro fanoušky, příležitost pro nováčky
Nebývá úplně zvykem, že na akci, kde si lze osahat nově připravované hry poměrně zvučných jmen, patří mezi hlavní atrakce remaster. Značka Dark Souls je ale natolik zajímavá, že si tak velkou pozornost zaslouží. Remaster byl prezentován na PlayStationu 4 Pro a okamžitě bylo poznat lepší vizuální zpracování ve všech možných směrech. Lepší rozlišení, kvalitnější textury a co bylo nejvíce znát, velmi podařená hra světel a stínů, která ale občas zazlobila. Když jsem udělal třeba kotoul pod lampou, některá část mého pohybu světlo vyvolávala a jiná zase zatmívala okolí, jako by moje postava samotná byla zdrojem světla.
Pokud toužíte po explicitnějším vyjádření grafického upgradu, pak vězte, že na běžné verzi PS4 a rovněž klasickém Xboxu One poběží hra ve Full HD rozlišení při 60fps a na vylepšených verzích obou konzolí se pak dočkáme 4K rozlišení díky upscalu ze zmíněných 1080p. PC hráči nad kompromisy přemýšlet nemusí, ti si užijí rovněž upscalovaného 4K rozlišení. Verze pro Nintendo Switch zvládne remasterované Dark Souls ve Full HD rozlišení, avšak při 30 snímcích za vteřinu. Na konzolích je grafický upgrade značný, co se týče PC verze, tam už jsou rozdíly menší vzhledem k tomu, že původní PC verze přeci jen vypadá o poznání lépe, i tak vás ale grafický upgrade příjemně potěší.
Dark Souls Remastered je klasickým remasterem, který nepřidává nic nového, pouze vylepšuje zašlý vizuál a v tomto případě i technická specifika. Plynulých 60 snímků za vteřinu je rozhodně notným vylepšením a z krátké ukázky, kterou jsem měl k dispozici, to vypadá, že ani při náročnějších boss fightech nebude mít hra se snímkováním problém. Na akci jsem si mohl vyzkoušet hned první úroveň ze hry startující ve Firelink Shrine a bylo zajímavé sledovat, jak se fanoušci série rozkoukávají ve staronovém prostředí. Dark Souls Remastered bude bezpochyby velkým hitem, pokud se autorům podaří odstranit některé glitche a technické nedostatky.
Dark Souls Remastered vyjde 25. května 2018 na PC, PS4 a Xbox One. Switch verze někdy koncem letošního léta.
SoulCalibur VI – návrat po šesti letech
Přítomní novináři se na akci Level Up ve Varšavě dělili na dvě pomyslné části – na hráče SoulCaliburu a na naprosté neznalce této bojovky, kteří nepoznají rozdíl mezi probíhající animací a samotným hraním (pomineme-li další rozdělení na ty, kteří se přišli najíst či napít a kteří si přišli zahrát). Já patřím někam do středu, protože poslední SoulCalibur, jež jsem hrál, byl již postarší čtvrtý díl a od té doby jsem značně vyšel ze cviku. Okamžitě jsem se o tom přesvědčil, protože moje bezradnost se plně projevila proti zkušenějším novinářům.
Napůl moje neschopnost a z druhé půlky skvělé vizuální zpracování zapříčinilo, že jsem místy přestával bojovat, protože jsem se domníval, že se právě dívám na hezky vypadající animaci, protivník však do mě vesele dál bušil. Vizuální zpracování vykouzlil Unreal Engine čtvrté generace opravdu skvělé, ostatně hra nám byla prezentována jako jediná na PC. SoulCalibur 6 se honosí jak pěknými texturami a líbivými animacemi, tak třeba dynamickým nasvícením, které významně mění stíny nebo teplotu barev podle časového období, ve kterém se daný souboj odehrává.
Hlavní hvězdou večera byl v koutku zaměřeném na SoulCalibur 6 zaklínač Geralt, který svou přítomnost v novém díle této bojovky oznámil jen pár dní před samotnou akcí. Bohužel mezi hratelnými postavami chyběl, takže jsem si hru za jeho maličkost nemohl vyzkoušet. Z propagačních materiálů je však cítit až nečekaná autentičnost tohoto bijce z Rivie, který chladnokrevně a soustředěně bojuje svým dlouhým mečem a do toho občas nezapomene ani na sesílání jednodušších kouzel a zaklínadel. Vývojáři se rovněž pochlubili, že se jim podařilo ukořistit pro svůj projekt přímo herce, jenž představoval Geralta ve třetím díle Zaklínače a který pomocí motion capture technologie nasnímal pohyby právě do šestého SoulCaliburu, takže jeho bojový styl bude své předloze hodně odpovídat.
Bandai Namco sice nepatří k největším ani neznámějším vydavatelům na světě, ale jen málokdy vydá titul, který by neuspěl. Letošní line-up navíc vypadá opravdu velmi dobře, z čehož máme pochopitelně radost. Na jakou z připravovaných her se nejvíce těšíte vy?
SoulCalibur 6 vyjde v letošním roce na PC, PlayStation 4 a Xbox One.