Teprve pár dnů před Gamescomem byla oznámena hra Capes, titul od nového studia Spitfire Interactive. Tým jako takový však úplně nový není, většina zaměstnanců totiž pod hlavičkou Defiant Developments pracovala na roguelite RPG Hand of Fate i jeho pokračování. Tentokrát nicméně zabrousili do vod trochu jiného žánru, Capes je totiž tahová strategie na styl slavného XCOMu. Já jsem si na Gamescomu mohl vyzkoušet jednu z prvních misí a už na začátek můžu říct, že na mě hra udělala dobrý dojem.
Titul je zasazen do města, jež před dvaceti lety ovládli padouši. Vytvořili dystopické město, kde je zločin používat superschopnosti, a zatím je nikdo nedokázal zastavit. To se ale změní, když znovu povstane skupina superhrdinů zvaná Capes, které se ve hře ujmeme.
Když přejdu k hratelnosti, už od prvního pohledu svou titul svou inspiraci nezapře. XCOM totiž nepřipomíná jenom základními mechanikami, ale například také uživatelským rozhraním. Úplně nejblíž má ke spin-offu s podtitulem Chimera Squad z roku 2020, kde se také hraje za předem určené hrdiny a jde o záchranu města. Takže tady bych mohl skončit a nazvat Capes prachsprostou kopií slavnější značky. Ale není tomu tak.
Na rozdíl od konkurence zde není omezení na dvě akce na tah. Každý hrdina má k dispozici několik akčních bodů, které může použít podle libosti, což vytváří poměrně odlišnou dynamiku. Největší síla hry však spočívá v postavách jako takových. Ty jsou velmi odlišné, a to nejenom v přístupu k souboji, ale také v pohybu. Jeden z hrdinů se například umí teleportovat.
Každá postava pak disponuje hned několika útoky, některé jsou na dálku, jiné zase na blízko, přičemž každý má nějakou specifickou vlastnost. Zdaleka nejzajímavější je však jejich kombinování, jež hraje v Capes klíčovou roli. Pokud jsou totiž dva hrdinové blízko u sebe, mohou udělat speciální kombo. To vnáší do jinak relativně klasické hratelnosti úplně novou úroveň taktizování.
Mezi jednotlivými bitvami pak můžete učit hrdiny nové schopnosti a vybírat si z několika misí. Právě této části se ale bojím nejvíc, protože jestli je tohle všechno, co budeme mezi souboji dělat, tak je to trochu málo.
Ale uvidíme, vývojáři mají ještě dost času na to, aby nějaký obsah přidali. Hra vyjde někdy v příštím roce, má mimochodem zabrat přibližně 20 hodin. Zatím je oznámená pouze PC verze, ale tvůrci mi řekli, že přemýšlejí také o konzolovém portu.