Recenzovaná verze: PlayStation 4
Na začátku recenze se sluší vysvětlit, proč jsem Call of Duty: Infinite Warfare nazval tři v jednom. Je to jednoduché, z mého pohledu letošní díl působí jako tři hry v jedné. Pokud si Infinite Warfare koupíte, dostanete slušný singleplayer, méně záživný multiplayer a vcelku zábavné pokračování zombie módu, který ale vůbec nezapadá do kompletu. Stačí to ke spokojenosti hráčů? Pojďme se na jednotlivé části podívat hezky postupně.
Singleplayerová kampaň
Znalí hráči Call of Duty od příběhu nových dílů neočekávají nic zázračného. Doby Modern Warfare a dřívějších titulů jsou minulostí, občas si na ně vzpomeneme, abychom si mohli zanadávat, jak je to nové Call of Duty pořád stejné, případně horší než jeho předchůdci. Něco podobného jsem očekával i u Infinite Warfare. O to víc jsem byl překvapen. Kampaň dává vcelku smysl, je zábavná, vzrušující, a pokud se do postav v příběhu dostatečně vcítíte, můžete na konci zamáčknout slzu za statečné vojáky, kteří obětovali svůj život v brutální válce, aby zastavili nebezpečného protivníka. Nebude jich málo a jsem si jist, že vás nějaké události překvapí, i když podobný scénář byl použit už v jiných dílech, kde to fungovalo skvěle, tak proč ne v Infinite Warfare.
V novém Call of Duty vás čeká pětihodinové až sedmihodinové dobrodružství, ve kterém procestujete naší sluneční soustavu. Smutné okolnosti z vás udělají kapitána vesmírné lodi Retribution. To je vlajková loď vojenské organizace SATO (Solar Associated Treaty Organization), která musí za každých okolností zastavit uskupení SDF (Settlement Defence Front), které chce ovládnout sluneční soustavu a vládnout tvrdou rukou.
Jako kapitán lodi Retribution se podíváte do všech koutů vesmíru. Pokud ale čekáte, že nějakým zásadním způsobem zasáhnete do chodu lodě, tak jste na omylu. Na velitelském můstku budete rozdávat rozkazy a určovat, na jakou misi se vydáte. Ve své kajutě si můžete přečíst informace o své posádce, stejně tak se podívat na černou listinu, kde jsou detaily o všech padouších, které musíte eliminovat. Na lodi dále naleznete klubovnu s televizí. Ta vám poskytne reportáže o dění ve světě. Nakonec se dostanete do zbrojnice, kde se vybavíte příslušnou zbraní, případně ty stávající vylepšíte o větší zásobník, lepší mířidlo, tlumič apod.
Zpět k tomu důležitému. Bojovat budete na oběžné dráze Země, Měsíci, Plutu, Marsu, v blízkosti slunce, Titánu (měsíc Saturnu) nebo na Europě (měsíc Jupitera). K tomu se čas od času dostanete na Zem, například abyste ubránili Ženevu před invazí nepřátel. V této misi se SDF projeví naplno, zjistíte, že to jsou vlastně jen novodobí teroristé, kteří vraždí nebohé civilisty a ničí vše, co jim přijde do cesty.
To hlavní se neodehrává na Zemi, ale tisíce, tisíce a tisíce kilometrů daleko od dnešní civilizace. Ve vesmíru zažijete boj v nulové gravitaci a proletíte se ve vesmírné stíhačce jménem Jackal. Tyhle dvě věci na první pohled vypadají zajímavě, vcelku věrohodně a představují jiný styl hraní.
Problém je, že většina hlavních misí se točí stále kolem toho samého. K zamyšlení je to zejména v moment, kdy se rozhodnete věnovat vedlejším misím. Ty často dokážou překvapit a minimálně já jsem si je užíval víc než ty hlavní. Některé jsou dokonce prospěšné, získáte nové technologie (zbraně), případně zasadíte nepříteli pořádnou ránu. Jako v případě infiltrace nepřátelského plavidla, kde zabijete jejího kapitána. Tahle část mi utkvěla v paměti, stejně jako jedna z velkých bitev v kokpitu Jackala, kdy jsem musel zničit mnoho vesmírných stíhaček a do toho několik obrovských lodí. Hlavně na těžší obtížnost to byla celkem fuška. Potom tu jsou mise, které jsou zajímavé z jiného pohledu. Často se nestává, abyste ve vesmíru opustili loď, v nulové gravitaci se pohybovali ve speciálním skafandru uprostřed roje meteorů, pomocí vystřelovacího háku se přitahovali k objektům a z dálky odstřelovali zločince ohrožující Zemi a kolonie na různých planetách. Tyhle mise působí jiným dojmem, vytrhávají Call of Duty z přístavu jménem stereotyp, ve kterém už mnoho let tato série kotví.
Dá se říci, že jsem zatím nové Call of Duty jen chválil. Máte pravdu. Při hraní jsem si některých nedostatků nevšímal. Po dohrání se mi ale celé dobrodružství uleželo v hlavě a už to začalo. Uvědomil jsem si, že velkým problémem Infinite Warfare je samotný příběh kampaně. Ten ve vás sice probudí emoce, ale na konci si budete říkat, že to mohlo být lepší. Tenhle příběh přímo volal po tom, abyste se v kůži kapitána Nicka Reyese mohli rozhodovat po svém a alespoň malinko děj ovlivnit, když už jste tím kapitánem. Bohužel k ničemu takovému nedojde. Nick sice ve filmečcích mluví, ale stále je hráč pouhým divákem. Více práce si vývojáři mohli dát také s admirálem Selenem Kotchem, kterého si zahrál Kit Harington alias Jon Sníh ze seriálu Hra o trůny. Což o to, svou roli ve hře sehrál dobře, ale mrzí mě, že jsem byl ochuzen o závěrečný souboj s ním. Je to přece jen samotný admirál novodobých teroristů. Zasloužil by si víc.
Lépe jsou na tom vedlejší postavy, které vás budou doprovázet. Zejména robotický společník Ethan představuje novou definici dokonalého vojenského bojovníka. Je to silný a spolehlivý parťák, který vás navíc několikrát pobaví. Ne těmi rádoby robotickými vtipy, ale přístupem. Zároveň jde o vašeho kopilota Jackala, přičemž tento stroj připomíná stíhačku F-22 Raptor. Dále tu máme pár dalších lidí, se kterými se setkáte, ale ti už nejsou tak zajímaví.
Pochvalu si rozhodně zaslouží grafické zpracování. Na tři roky staré konzoli PlayStation 4 vypadá Call of Duty: Infinite Warfare velmi dobře. Filmečky jsou na stejné úrovni jako u dřívějších dílů, jim tedy není co vytknout. Kochal jsem se i vším ostatním, modely postav působí velmi realisticky, textury jsou dostatečně detailní a do toho všeho vývojáři povedeně zpracovali ostatní detaily. S otevřenou pusou jsem koukal na spalující žár od slunce a špatně na tom nejsou ani všelijaké výbuchy, kterých je i v tomto Call of Duty opravdu hodně. A co teprve zvuky, ty musím pochválit za každou cenu. Díky nim jsem se cítil, jak kdybych v té bitvě skutečně byl.
Kampaň si užijete hlavně na vyšší obtížnost, kdy už jde celkem o výzvu. A aby bylo jasno, na žádné mimozemšťany nenarazíte. Zda je to škoda, nebo ne, to ať si rozhodne každý hráč sám.
Multiplayer
Každé Call of Duty je zaměřeno především na hru více hráčů, která je u většiny hráčů velmi oblíbená a dá se říci, že je to hlavní hnací motor celé série. Singleplayer vždy byl a nejspíš ještě nějaký čas bude takovou jednohubkou, kterou si jednou zahrajete a poté se vrhnete do multiplayeru. Na jednu stranu je dobře, že se autoři nepokouší o nepromyšlené změny, ty by mohly odradit silnou komunitu. Na tu druhou je to ale k zamyšlení. Nebudu sám, když řeknu, že by si multiplayer konečně zasloužil větší péči. Něco, co by hru více hráčů dostatečně nakoplo. On je totiž pořád stejný, ve srovnání s loňským Black Ops 3 nevidím moc rozdílů.
V Black Ops 3 byli specialisté, zatímco v Infinite Warfare jsou třídami mechanické obleky. Na výběr jich máte šest a dodají vám sílu, obratnost a odolnost. Na začátku máte odemknutou první trojici, zbytek získáte s dalšími levely. Každá zbroj RIG disponuje odlišnou trojicí schopností a zbraní. Podle zvoleného obleku můžete dočasně využívat neviditelnost, speciální raketomet vytvářející černou díru, automatickou zbraň s velkým rozsahem nebo dva velmi rychlé samopaly. Tyhle výhody si můžete dopřát jednou za čas, jakmile se vám výhoda dobije, stačí zmáčknout příslušná tlačítka a drtit jednoho soupeře za druhým. Nestanete se ale neporazitelným, mnohokrát se mi stalo, že jsem aktivoval speciální schopnost svého obleku a po pár vteřinách mě někdo sejmul srabácky do zad. Na to se tady nehraje.
Jinak tu je klasická paleta zbraní, od různých samopalů přes energií pulzující kulomety, brokovnice, odstřelovací pušky, raketomety až po pistole. Nechybí ani různé granáty a další vybavení. Vše se vám postupně zpřístupňuje. Za každé kolo získáte vámi vybojované zkušeností body a klíče k odemknutí bedniček s dalším obsahem pro přizpůsobení vašeho hrdiny a vylepšování zbraní. Tady vidím jeden z největších problémů, časem se do hry jistě dostanou mikrotransakce, které s lootem mohou nepříjemně zatočit a zvýhodnit hráče, kteří budou ochotni do hry investovat další peníze.
Abyste byli dostatečně motivováni nejen odemykáním dalšího obsahu, lze plnit různé denní výzvy. V těch po vás studio Infinity Ward například požaduje, abyste určitým způsobem/zbraní zabili stanovený počet nepřátel. Za to dostanete všelijaké bonusy.
Základní hra obsahuje 12 multiplayerových map, za předobjednávku jste mohli dostat ještě předělanou mapu Terminal z Modern Warfare 2. Jednotlivé lokality jsou povětšinu menší rozlohy, tak aby podporovaly známou hratelnost s rychlou akcí, možností běhat po zdech a vznášet se za pomoci jetpacku. Velký mínus vidím v tom, že autoři nevyužili nulovou gravitaci z kampaně. Ve hře více hráčů se nesetkáte s mapou, kde by boje probíhaly v nulové gravitaci. Přitom by to dle mého mohlo skvěle fungovat a přineslo by to do online války novou energii.
Co se módů týče, nejpopulárnější je stále Team Deathmatch. Pokud byste toužili po něčem jiném, tak tu máte všichni proti všem, boj o vlajku, najdi a znič a další klasické režimy, které jistě všichni znají, ale nikdo je moc nehraje.
Pro fanoušky Call of Duty multiplayer Infinite Warfare špatný nebude. Ale určitě by mu prospělo, kdyby byl přístupnější pro nové hráče. Ti si totiž v online soubojích budou velmi dlouho připadat naprosto zbyteční. Skvěle to vyřešilo studio Respawn Entertainment u konkurenční střílečky Titanfall 2, když multiplayer obohatilo o boty. Díky nim jsou bitvy mnohem zábavnější. To samé bych uvítal i v CoD, když pominu možnost hrát privátní zápasy s kamarády, případně s boty.
Zombíci
Co by to bylo za Call of Duty bez zombíků. Trend z Black Ops vesele pokračuje dál. Svou verzi zombie režimu nám předloni předvedlo studio Sledgehammer Games v Advanced Warfare. Lidé z Infinity Ward se nenechali zahanbit a vytvořili krvelačné souboje v zábavním parku, kde si užijete spoustu legrace s dalšími hráči nebo svými kamarády. O co jde? Výstřední režisér hororových filmů Willard Wylerd si pozval čtveřici vyhořelých herců do opuštěného lunaparku, kde je nechá bojovat o holý život. V boji proti nemrtvým vám bude pomáhat tajemný DJ, kterého ztvárnil herec David Hasehoff.
Zombies in Spaceland se nesou v duchu zábavy a výstředností. Odpovídá tomu stylizovaná grafika, zvuky, hudba a hlavně atmosféra. Samotný koncept zůstal stejný, za zabití nemrtvých získáváte peníze, za které pořizujete náboje, lepší zbraně a odemykáte další části levelu. Možná si ze začátku budete říkat, že je to jednoduché, ale po pár kolech vás zombíci překvapí. Mě dostali vybuchující klauni hned na začátku, potom takové velké potvory (vypadají jak nafouknutá plyšová zvířátka) nebo řada zajímavých prvků, včetně projížďky strašidelným domem, taneční parket, kde zombie provozují breakdance, či ruleta pro losování náhodných zbraní.
Zombie mód se zkrátka povedl, důležité je, že je zábavný a ani mi nevadí, že se od singleplayerové kampaně tak liší. Ono je to nejspíš dobře. I když taková válka proti zombíkům ve vesmíru by byla jistě také zajímavá, případně něco mnohem realističtějšího.
Suma sumárum
Je čas zhodnotit Call of Duty: Infinite Warfare jako celek. Singleplayer je povedeným pěti- až sedmi hodinovým dobrodružství, které neurazí, ale když ho dohrajete, tak si říkáte, že by to chtělo něco navíc, třeba méně lineární příběh, kde se budete moci rozhodnout. Multiplayer je určen především pro hráče, kteří mají s touto sérií zkušenosti. Pro nováčky je ze začátku dost nedostupný, budou se trápit. Zombie režim je zase dobře praštěný a zábavný. Po celou dobu hraní jsem neznamenal žádné velké problémy, neobjevily se ani nešvary z bety, kdy jsem dlouhé minuty čekal na připojení dalších hráčů. Grafika je na tom hodně dobře, stejně tak zvuky. Jen si říkám, že by to chtělo něco navíc, nějakou tu inovaci, nějaké to překvapení, aby série Call of Duty dokázala ohromit jako za starých časů. Možná příště.
Call of Duty: Infinite Warfare koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Recenze
Call of Duty: Infinite Warfare - tři v jednom
Call of Duty: Infinite Warfare není špatnou hrou. Jen stále kráčí po vyšlapané cestičce a kotví v přístavu jménem stereotyp. Titulu by neuškodily větší inovace v kampani i v multiplayeru. Zamrzí až příliš lineární kampaň bez možnosti cokoliv ovlivnit a multiplayer, který je pořád zběsilou akcí nepřístupnou pro nováčky.
Líbí se nám
- poutavá kampaň s dobře napsaným válečným příběhem
- bitvy ve vesmíru a v nulové gravitaci
- zombie mód v zábavním parku
- grafické zpracování, efekty a zvuky
Vadí nám
- singleplayer je krátký a lineární
- multiplayer je nepřístupný pro nováčky a postrádá inovace
- hrozící mikrotransakce
- multiplayerové mapy bez nulové gravitace
Ma MP stale botov? Da sa hrat na jednom PC v splitscreen s botmi?
Me se treba tento rok nelibi ani jedna z techto dvou her
no tak kupovat ani piratit by se u mě nevyplatilo ani jedno, zase další hra co má přes 60GB při mém internetu 2GB/hodinu pokud bezdrat funguje jak má bych to ze steamu tahal 30hodin. Zláte hry co se vešli na cd
Odpověď na komentář uživatele
Ono nejde o to nemit v oblibe jednu z her, ale nedokazat si priznat u nekoho co se tento rok evidentne nepodarilo a co jo! A este to porovnavat mezi sebou ci nedejboze s battlefrontem
Heh. . clanek o CODku a uz se opet motaji srovnavacky s BFkem, takova dekadentni schiza trosku. Xd

Posledni dobou se vyskytuje nesvar v proklete podobe a to takove, ze mit rad obe serie se zrejme nenosi a neni to cool, clovek hrajici BFko/CODko je automaticky zaskatulkovan do jedne kategorie.
Odpověď na komentář uživatele
Vojtěch Zikán
Souhlasím, dost chytrý a nad věcí komentář.
Odpověď na komentář uživatele
No, že by to všichni hltali, to se říct nedá, ale to jméno v tom hraje obří roli. Na jednu stranu chápu tu kritiku vůči sérii, jelikož se to vyvinulo nečkeným a pro někoho ne zrovna chtěným směrem. Přesto je však ten hate proti sérii až místy přehnaný. I když byl launch trailer pro IW vcelku mizerný, takový počet dislikes ci nezasloužil. Roli v tom nesehrála ani tolik kvalita videa, nýbrž klasický internet hate train. Je strašně jednoduché vytvořit nějaký fenomén, kterého se chytí masa. Stačí si přečíst některé komentáře a je jasné, že lidem bylo to video ukradené, šlo jen o to jméno a přiživení se na hate vlně. Tahle značka svoji zlatou éru má již za sebou a na výsluní se bohužel asi už nedostane. A pochybuji, že návrat do minulosti něco změní. Možná jo, ale přesto… je to strašně únavné každý rok dostávat jedno a to samé. A to říkám jako dlouholetý fanoušek série. Je třeba si dát pauzu a to fofrem!
Odpověď na komentář uživatele
Diky za nabidku s COD ale fakt ne! Pro me je tahle serie ukazkou herniho braku a vyhazovat litr za 6 hodin fakt nebudu. kdyby stala hra 300 tak ju kldine zkusim
. Pokud si zde prectes moje prispevky tak o hre ani moc nediskutuju, spis narazim na dementni komentare srovnavajici hru s BF1.
Odpověď na komentář uživatele
No nikdy jsem na ně moc nedal. Neříkám že nezkusím, ale singl jsem měl vždy nejraději.
Odpověď na komentář uživatele
Alfajk
Kroky dopředu oproti BO3: Nejlepší kampaň za poslední 4 roky, asi nejlepší zombíci.
Rozhodně lepší hra než BO3. Všichni ale mají přesudky, protože je to prej CoD.
A víte, co je na tom nejzajímavější? Kdyby to nebylo CoD, všichni to hltají…. To je chyba.
Odpověď na komentář uživatele
Virus
Má to vedlejší mise, 9 hodin na veterána tam dáš snadno. Mise jsou docela dlouhé a ty vedlejšáky taky.
Zombíky doporučuju v coopu, nezatracuj je tak lehce.
Odpověď na komentář uživatele @Zbrojovak
Nejlepší rozhodně ne. Gamplay ujde, ale v sérii ho překonává mnoho dílů.
Prostředí zase tak parádní není. Třeba Suez a ta mapa v Arábii nejsou vůbec balancované a koná se tam klasický sniper fest.
Operations a Pigeons jsou dobří, to je pravda.
Celkově je ta hra dle mého názoru nadprůměrná. DICE by si mohli dát pauzu, vyprdnout se na singl, ten neumí, a udělat konečně hru, která se přiblíží kvalitativně alespoň k BF2, ten byl skvěle balancovaný s diverzními frakcemi a možností modifikací. Dneska to ale ve hrách nenajdeš, aby to bylo pro víkendové hráče….
89% to rozhodně není, kvůli singlu a balancu.
Co kdyby sis tu kampaň letošního CoD alespoň zhlédl?
Mulťák škrtám, zombie vynechávám a zbývá pro mě nejhlavnější singleplayer. A jak tak koukám, tak sleva. Přeci jen dřív to bylo aspoň kolem 9 hodin zábavy a na maximální obtížnost.
A dnes 5 hodin.
Za rok si vážně nainstaluje člověk jen závěrečné titulky. 
Odpověď na komentář uživatele
Lazy
Aha, tak proto se dnes hrají hry. Audiovizuálie…. . Btw, řekni mi, v čem je dobrý kromě toho, co už udělal dobře Battlefront?
Odpověď na komentář uživatele
Marek Heczko.cz
podivej se, jakej shit byl hardline a kam to posunuli v bf1 a ted to porovnej s cod… kam se to posunulo od posledniho dilu? spis udelali dalsich par kroku vzad…